Den 27 Juli klockan 18:00 då smäller det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Haha förjävla fint dedu=) Hmm jag vet inte hur jag ska göra om jag ska börja med campaignen dirr eller lira lite multiplayer först! Ajja vi får se. Men jag kommer köpa spelet på nån lokal affär i växjö dem bruka ha schyssta priser på nya spel,

??? Vilken syftar du på?
Alla butiker är svindyra här tycker jag.

Själv beställde jag från webhallen, spännande att det gått så lång tid sedan man beställde spelet att man hunnit flytta

Permalänk
Medlem

HOLY MOTHER OF THE OVERMIND!

Det verkar som att Webhallen har skickat ut den vanliga (inte collectors) med Posten igår! Står som skickad på mina beställningar på deras sida. SC2 hela helgen?

Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem

Kolla in nya trailers, fy fan va fet!

YouTube - StarCraft II - Ghosts of the Past Trailer

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Refrico:

HOLY MOTHER OF THE OVERMIND!

Det verkar som att Webhallen har skickat ut den vanliga (inte collectors) med Posten igår! Står som skickad på mina beställningar på deras sida. SC2 hela helgen?

Jepp min kopia är också skickad fast man kan nog inte spela innan de öppnar servrarna för registrering av cd-keys o sånt krafs iaf misstänker jag. Fast det vore trevlig överaskning om man kunde köra genom singelplayer i helgen

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lind78:

Jepp min kopia är också skickad fast man kan nog inte spela innan de öppnar servrarna för registrering av cd-keys o sånt krafs iaf misstänker jag. Fast det vore trevlig överaskning om man kunde köra genom singelplayer i helgen

Man är tvungen att vara inloggad på sitt b.net konto även för att spela single-player. Förövrigt så är min collectors edition nu också skickad ifrån Webhallen. Ska bli kul å kolla igenom making of å sådant iaf.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Man är tvungen att vara inloggad på sitt b.net konto även för att spela single-player. Förövrigt så är min collectors edition nu också skickad ifrån Webhallen. Ska bli kul å kolla igenom making of å sådant iaf.

"Blizzard's Rob Pardo
“You don't technically have to login, but you'll want to. You can play in offline mode if you want - I just don't think you're going to want to. You'll be giving up lots and lots of features, and why would you want to be giving up features?”"

Permalänk
Entusiast

Okej, då har dom nog ändrat något. Kanske har dom lagt upp en spärr där du inte kan regga din nyckel tills 00:01 Tisdag. Tvivlar på att dom kommer låta folk spela på så mycket tidigare än de som planerat att gå på nattöppet.

Edit: Kolla vid 01:40

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Inte varit direkt sugen själv då jag inte spelar så mycket längre men den där trailern gjorde en sugen igen :), åtminstone SP delen då.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Okej, då har dom nog ändrat något. Kanske har dom lagt upp en spärr där du inte kan regga din nyckel tills 00:01 Tisdag. Tvivlar på att dom kommer låta folk spela på så mycket tidigare än de som planerat att gå på nattöppet.

Edit: Kolla vid 01:40
YSxlcUnjUkk

Finns säkert nåt sätt man kan kringgå det på, men det är roligare att vänta till tisdag natt

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Man är tvungen att vara inloggad på sitt b.net konto även för att spela single-player. Förövrigt så är min collectors edition nu också skickad ifrån Webhallen. Ska bli kul å kolla igenom making of å sådant iaf.

Står bara under behandling för mig :(.

YouTube - StarCraft II Collectors Edition Unboxing

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

??? Vilken syftar du på?
Alla butiker är svindyra här tycker jag.

Själv beställde jag från webhallen, spännande att det gått så lång tid sedan man beställde spelet att man hunnit flytta

Reklambladet för media markt för växjö kom idag. SC2 för 299 kr! Riktigt bra pris tycker jag, vet dock inte om det gäller i alla media marks varuhus i Sverige men det bör det göra till 99 %.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Reklambladet för media markt för växjö kom idag. SC2 för 299 kr! Riktigt bra pris tycker jag, vet dock inte om det gäller i alla media marks varuhus i Sverige men det bör det göra till 99 %.

Jao såg detta. Men har man väntat i 10-8 år så vill jag fläska på med CE Kanske köpa sc2 också vanliga när det var så billigt

Permalänk

Jag mejlade webhallen och frågade varför mitt inte var skickat än, tydligen så står det skickat för vissa på webhallen, men;

Citat:

Vi har packat många av beställningarna på StarCraft2 men de är
egentligen inte skickade, de ligger i vårat centrallager och är packade
vilket ser ut som att de är skickade på våran hemsida.

Vi kommer att skicka ut spelen på måndag så spelet anländer på
releasedagen som är tisdag den 27:e.

Förstår inte varför de ska skicka så förbannat sent, hade hellre sätt att de skickade idag (fredag) för att det med säkerhet skulle nå fram i tid. Ajja, kommer den inte på tisdagen så är det sista gången webhallen har mig som kund.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Går det att spela spelet utan skiva som wow och wc3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag mejlade webhallen och frågade varför mitt inte var skickat än, tydligen så står det skickat för vissa på webhallen, men;

Förstår inte varför de ska skicka så förbannat sent, hade hellre sätt att de skickade idag (fredag) för att det med säkerhet skulle nå fram i tid. Ajja, kommer den inte på tisdagen så är det sista gången webhallen har mig som kund.

Är dom någorlunda insatta så vågar dom nog inte riskera att kunderna ska få sina spel för sent.

Har själv slutat handla på 2 butiker här hemma på grund av sådana händelser Ena gången var det pga att dom inte fick in WoW i tid fast man hade förhandsbokat. Den gången var jag inte heller ensam och den butiken har slutat sälja spel nu

Andra gången var nu på grund av SC2 Gick till min lokala skivbutik(som också säljer spel och film) och frågade om det gick bra att förhandsboka SC2... Jo det skulle nog gå bra, så tog dom mina kontaktuppgifter i vanlig ordning och när jag var påväg att gå därifrån så nämnde dom att jag kanske skulle få spelet först den 28:e.. jaha? svara jag.. Eh ja eller den 29:e... eller i värsta fall veckan därpå...

Jo men tjena... hur fan kan man missa att ett så stort spel som SC2 är påväg att släppas?? Sa helt enkelt åt dom att jag beställer nån annan stans istället och så gick jag till Elgiganten. Där kunde dom fixa en CE åt mig till den 27:e intyga dom fastän CE verkar va slutsålt redan på en del webbutiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag mejlade webhallen och frågade varför mitt inte var skickat än, tydligen så står det skickat för vissa på webhallen, men;

Förstår inte varför de ska skicka så förbannat sent, hade hellre sätt att de skickade idag (fredag) för att det med säkerhet skulle nå fram i tid. Ajja, kommer den inte på tisdagen så är det sista gången webhallen har mig som kund.

Exakt så gjorde dom med mitt Wrath of the Lich King jag fick mitt två dagar efter release så det var min sista gång med webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag mejlade webhallen och frågade varför mitt inte var skickat än, tydligen så står det skickat för vissa på webhallen, men;

Förstår inte varför de ska skicka så förbannat sent, hade hellre sätt att de skickade idag (fredag) för att det med säkerhet skulle nå fram i tid. Ajja, kommer den inte på tisdagen så är det sista gången webhallen har mig som kund.

Otur :/

Fått mitt skickat från Webhallen idag och läste att någon annan tidigare fick det skickat redan igår.
CE beställde jag så det är skickat som paket och lär väl anlända senast på tisdagen. Även fått kollinummer och sett att det är registrerat hos posten idag.

Skrivet av Crom:

Är dom någorlunda insatta så vågar dom nog inte riskera att kunderna ska få sina spel för sent.

Har själv slutat handla på 2 butiker här hemma på grund av sådana händelser Ena gången var det pga att dom inte fick in WoW i tid fast man hade förhandsbokat. Den gången var jag inte heller ensam och den butiken har slutat sälja spel nu

Andra gången var nu på grund av SC2 Gick till min lokala skivbutik(som också säljer spel och film) och frågade om det gick bra att förhandsboka SC2... Jo det skulle nog gå bra, så tog dom mina kontaktuppgifter i vanlig ordning och när jag var påväg att gå därifrån så nämnde dom att jag kanske skulle få spelet först den 28:e.. jaha? svara jag.. Eh ja eller den 29:e... eller i värsta fall veckan därpå...

Jo men tjena... hur fan kan man missa att ett så stort spel som SC2 är påväg att släppas?? Sa helt enkelt åt dom att jag beställer nån annan stans istället och så gick jag till Elgiganten. Där kunde dom fixa en CE åt mig till den 27:e intyga dom fastän CE verkar va slutsålt redan på en del webbutiker

Synd för både dom och dig men inte mycket mer dom heller kan göra angående SC2 :/
Inte som att dom bockar av själva vilken dag dom vill att deras leverantör ska skeppa över några exemplar

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

så CE beställt, bara vänta på det nu!...

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Skrivet av cope:

Otur :/

Fått mitt skickat från Webhallen idag och läste att någon annan tidigare fick det skickat redan igår.
CE beställde jag så det är skickat som paket och lär väl anlända senast på tisdagen. Även fått kollinummer och sett att det är registrerat hos posten idag.

Mitt CE är också skickat idag enligt hemsidan nu (skönt kanske), men du missförstod nog vad de skrev i mejlet till mig nämligen att de står som skickade på hemsidan, men de är egentligen inte skickade utan bara paketerade på centrallagret i väntan på att skickas på måndag.

Det återstår bara att hålla tummarna! Kommer spendera större delen av min tisdag med kampanjen tror jag.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Mitt CE är också skickat idag enligt hemsidan nu (skönt kanske), men du missförstod nog vad de skrev i mejlet till mig nämligen att de står som skickade på hemsidan, men de är egentligen inte skickade utan bara paketerade på centrallagret i väntan på att skickas på måndag.

Det återstår bara att hålla tummarna! Kommer spendera större delen av min tisdag med kampanjen tror jag.

Vad jag menade var att om nu jag och några andra fått det skickat så är det kanske nästa "leverans" dom får/fått som skickas iväg på måndag men som ändå hinner fram till på tisdagen
Sidan anger ju vilka som behandlas och vilka som är redo att skickas/har skickats iväg. De som är angivna att dom skickats iväg kanske i själva verket bara ligger på en annan speciell plats i deras lager, redo att skickas iväg som avgående. Är därför bockade så kunder ska slippa oroa sig och höra av sig om varför det inte skickats ändå. Så har då jag alltid tolkat det som.

Leveransen hinner ändå fram innan den 27e vare sig det är idag eller på måndag det skickas som brev

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd

Blev lite glad idag då gamestop ringde och påminde om måndag natt alt. tisdag att jag har ett exemplar att hämta, dom kommer tom. köra nattöppet för att kasta spelet på oss i örnsköldsvik

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk

Den är behandlad, paketet alltså. Puh!

Trodde först att dom inte fått pengar eller något.

Jo en liten fråga bara. Ni som har köpt på webhallen innan och förbokat spel, när priset sjunker på spelet stannar dom pengarna kvar då hos webhallen så att dom används nästa gång man köper spel där ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Jo en liten fråga bara. Ni som har köpt på webhallen innan och förbokat spel, när priset sjunker på spelet stannar dom pengarna kvar då hos webhallen så att dom används nästa gång man köper spel där ifrån?

Vad menar du?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Skrivet av REALIN:

Vad menar du?

När jag beställde CE versionen av spelet så kostade det 849kr. Nu kostar det 799kr. Vad händer med dom 50kr som inte används?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

När jag beställde CE versionen av spelet så kostade det 849kr. Nu kostar det 799kr. Vad händer med dom 50kr som inte används?

Bara att mejla till webhallen med kontonummer och be om mellanskillnaden tillbaka
Förhandsbokade när det först kom som då kostade 999 och mejlade in när det sänktes till 849 men nu orkar jag inte mejla in en andra gång för 50kr

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RekiN:

Blizzard har sagt att deras egna digitala version av SC2 inte kommer att släppas direkt på releasen utan först "ett par veckor senare" vilket i realtid betyder månader.

Vad har du rökt? Besök deras hemsida så får du en helt annan information än vad du precis hittade på.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Vad har du rökt? Besök deras hemsida så får du en helt annan information än vad du precis hittade på.

Den informationen om att det skulle dröja veckor innan de släppte den digitala versionen var det de gick ut med först, men de har ändrat det nu.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Skrivet av Mackan86:

Exakt så gjorde dom med mitt Wrath of the Lich King jag fick mitt två dagar efter release så det var min sista gång med webhallen

Rädd tyvärr att det kommer vara så för många den här gången också, enda sedan Webhallen bytte till klimatbrev med tracking så har de varit extremt långsamma.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Entusiast

har aldrig haft problem med frakt tid på webhallen, däremot så är det lite ruttet att spelet släpps på en tisdag då man lär ju knappast få det på en måndag å kunna lira från midnatt som de som går på nattöppet. aja, en natt och halv dag utan klarar man sig på

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II