Permalänk
Proffsmoddare

I fokus: Cooler Master ATCS 840

Som lycklig vinnare i Birdie 20s Pimp My Chassi tävling är jag nu ägare av ett Cooler Master ATCS 840, ett omtyckt moddningsprojekt för många moddare. Bland annat har väl Swecs egna moddar guru nu senast skapat någonting blått av just detta chassi. Och en Cooler Master Silent Pro M 850w som också är i chassit just nu. Det är heller inte testat.

Jag har inte mer än att packat upp det och tagit kort på den. Jo, har bytt fläktar till Enermax Magma fläktar också, på dem 12cm platser jag hade fläktar över till. Måste säga att de passade in mycket väl och att om jag nu skulle byta chassi från mitt V1000b så skulle det inte bli helt dumt med Svart, Silver och Rött tema.

Tillbaka till chassit då. Det är ett väldigt stort och robust åbäcke detta. Men trots detta väger det tack vare att det är gjort i aluminium oerhört lite. Jag blev själv förvånad när jag packade upp den. Några features för vattenkylning som jag redan nu märkt är att de skickat med brackets för att fästa radiatorn i toppen på chassit. Det är nog heller inte omöjligt att helt utan att modda bara placera en ytterligare radiator vid HDD buren.

Chassit är inbördes nästan helt tool-less och utanpå är det endast några få skruvar man behöver vrida på. Sidorna har tummskruvar och det utttagbara moderkortsplåten har vanliga skruvar.

Som sagt så har jag inte mer än tagit kort på chassit än så jag har inte full koll på alla features men det borde vara gott om dem då prislappen ligger runt 2000kr.

Vi får se vad det blir av detta. Antingen blir det ytterligare ett moddningsprojekt eller så kommer jag att sälja iväg dem. Har extremt dåligt med pengar i sommar. Men iallafall. Här är bilderna på detta. Vill ni också se avslutande bilder på mitt CL[M]EAN.MACHINE bygge redan nu så kan jag uppdatera med dem. Annars kommer de när jag lyckats fiska fram lite bilder på tävlingen från birdie.

Och som vanligt ser jag fram emot att läsa er kritik, och lämna gärna omdömen!

I fokus: Cooler Master ATCS 840

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

du kan ju ge nätagget åt mig...

Permalänk

vilket bra pris

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Skicka näragget. Du får pizzapengar+frakt ! Dock verkar det som att du bor i Uppsala. Jag kommer och hämtar det!

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Är det någons som vet var man får tag på ett V1000?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av alibababert:

du kan ju ge nätagget åt mig...

Om jag får tusen spänn av dig kan du få nätagget av mig.

Skrivet av Arne-Mohammed:

vilket bra pris

Ja! Birdie gick all in på denna. Tvåan fick ett CM COSMOS och trean fick något annat chassi från CM.

Skrivet av psykfall:

Skicka näragget. Du får pizzapengar+frakt ! Dock verkar det som att du bor i Uppsala. Jag kommer och hämtar det!

Pizzapengar för mig och mina vänner. Som jag sa till alibabert så kan jag tänka mig 1000kr för den. Bor utanför Sala. ^^,

Skrivet av sebbe605:

Är det någons som vet var man får tag på ett V1000?

Det är nästan omöjligt att få tag på ett sprillans. Jag köpte mitt nytt för ca 1år sedan och redan då fanns de knappt. Stället jag köpte på har inte kvar.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

skulle varit med, men var upptagen, och kommer väll antagligen vara upptagen nästa birdie med. men man kanske kan skicka dit nån med ett chassi, har ett som är riktigt grymmt, behöver dock lite kärlek inann den ser fin ut på insidan med, därav finns det inte något galleri

Permalänk
Medlem

Grattis dude, mkt nice ;D

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av alibababert:

skulle varit med, men var upptagen, och kommer väll antagligen vara upptagen nästa birdie med. men man kanske kan skicka dit nån med ett chassi, har ett som är riktigt grymmt, behöver dock lite kärlek inann den ser fin ut på insidan med, därav finns det inte något galleri

Hade varit najs med fler bidrag. Fast var svettigt nog ändå!

Skrivet av cosmos92:

Grattis dude, mkt nice ;D

Tack mannen! Nästa gång kasnke man är redo för att gå upp och prata på scen också. xD

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Fint chassi som alltid fina bilder vore kul om man kanske kunde få veta storleken på fläktarna i taket och den i fronten.

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt med moddningstävlingar, har självt byggt ihop ett ATC 840 till en kompis och det var ju gudomligt att arbeta i.
Angående fläktarna Ashe, så är de egentligen 200*230mm Cooler master skriver ibland 200 och ibland 230 om de fläktarna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Trevligt med moddningstävlingar, har självt byggt ihop ett ATC 840 till en kompis och det var ju gudomligt att arbeta i.
Angående fläktarna Ashe, så är de egentligen 200*230mm Cooler master skriver ibland 200 och ibland 230 om de fläktarna.

Det var mycket trevligt. Speciellt när seriösa personer ställde upp med sina byggen. Kunde som sagt ha varit fler deltagare dock. :/

Bra att du visste. Är så trött att jag inte orkar ta mig till kartongen och läsa.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

Om jag skulle varit med hade du fått lite konkurrens

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Trevligt med moddningstävlingar, har självt byggt ihop ett ATC 840 till en kompis och det var ju gudomligt att arbeta i.
Angående fläktarna Ashe, så är de egentligen 200*230mm Cooler master skriver ibland 200 och ibland 230 om de fläktarna.

Tackar för infon så dem är sååå stora

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Om jag skulle varit med hade du fått lite konkurrens

Lätt att jag hade fått.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Säljer du ditt chassi kanske?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Brainsplitter:

Säljer du ditt chassi kanske?

Vilket av dem och till vilket pris? Jag menar, man kan ju köpa det mesta med pengar.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Vilket av dem och till vilket pris? Jag menar, man kan ju köpa det mesta med pengar.

Ditt CM ATCs! Skulle bli lite jobbigt att ta bort allt ur ditt Lian Li chassi!
Kan ta det via PM om du är intresserad, hur mycket vill du ha för det?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Brainsplitter:

Ditt CM ATCs! Skulle bli lite jobbigt att ta bort allt ur ditt Lian Li chassi!
Kan ta det via PM om du är intresserad, hur mycket vill du ha för det?

Jag är intresserad av att få iväg den, skickade ett PM till dig så får vi se om det är ett OK pris och så, vet heller inte var Österskär ligger så det kanske blir en bit? Jag bor mellan Sala och Västerås.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Förbannat snygga bilder !.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av joshoa:

Förbannat snygga bilder !.

Tack man.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

tjena sack :9, jag har samma nätag jag själv och det ska sleevas helt, men du vet ju bättre hur mycket sleeve som går åt hela det nätagget, hur mycker går det åt´, och såklart så ska jag ha rött och svart sleeve för att matcha det rödsvarta temat i chassit samt enermaxfläktarna !

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

tjena sack :9, jag har samma nätag jag själv och det ska sleevas helt, men du vet ju bättre hur mycket sleeve som går åt hela det nätagget, hur mycker går det åt´, och såklart så ska jag ha rött och svart sleeve för att matcha det rödsvarta temat i chassit samt enermaxfläktarna !

Tjenare KsKz_91! Jag har aldrig sleevat det där nätagget och aldrig ens använt det i huvudtaget. Kan tänka mig att ca 40m-50m kan gå åt beroende på hur bra du är på att kapa rätt längder osv. Mät en kabel och sedan multiplicerar du med antalet kablar det är. Då får du ett bra hum om hur mycket som kommer att behövas.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Tjenare KsKz_91! Jag har aldrig sleevat det där nätagget och aldrig ens använt det i huvudtaget. Kan tänka mig att ca 40m-50m kan gå åt beroende på hur bra du är på att kapa rätt längder osv. Mät en kabel och sedan multiplicerar du med antalet kablar det är. Då får du ett bra hum om hur mycket som kommer att behövas.

tjenare igen, du jag mätte och det blev 76.6m, jag mätte med molexerna och allt :), så där är lite överskott oxo men det är la bra :P, haru kvar några enermax fläktar som man kan köpa ?? har några enermax klistermärken och sådant ???? skriv pm eller kontakta via msn !

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

tjenare igen, du jag mätte och det blev 76.6m, jag mätte med molexerna och allt :), så där är lite överskott oxo men det är la bra :P, haru kvar några enermax fläktar som man kan köpa ?? har några enermax klistermärken och sådant ???? skriv pm eller kontakta via msn !

Låter mycket, men kan säkert stämma. Jag har inte kvar magmafläktarna, har väl något enermax klistermärke och lite kabelmanagement från enermax kvar.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Låter mycket, men kan säkert stämma. Jag har inte kvar magmafläktarna, har väl något enermax klistermärke och lite kabelmanagement från enermax kvar.

vad tycker du ska jag sleeva hela nätagget ???? ahaa okej vad ska du ha för dem tror du ???

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

vad tycker du ska jag sleeva hela nätagget ???? ahaa okej vad ska du ha för dem tror du ???

Det är inte någonting jag säljer och ja, jag tycker du ska sleeva hela nätagget om du ska sleeva alls.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ska du använda detta chassit i ett bygge eller? Hade velat se vad du hade kunnat skapa med detta underbara chassi

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

Ska du använda detta chassit i ett bygge eller? Hade velat se vad du hade kunnat skapa med detta underbara chassi

Nä, sålde iväg den för 1500kr rätt snabbt. Packade upp den för att ta kort och så packade jag ner den igen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Nä, sålde iväg den för 1500kr rätt snabbt. Packade upp den för att ta kort och så packade jag ner den igen.