Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Officiella svenska priser för Iphone 4

Permalänk
Medlem

Själv har jag HTC Desire, inte direkt jätteimpad av den än sålänge, men väntar på Android 2.2. Skulle detta inte fungera så köper jag ingen Iphone 4 utan en basic-telefon å väntar på något som verkar mera vettigt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5700X3D - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk

...Sanslöst.

Det är skamligt hur lite folk ens bryr sig om att kolla upp saker innan dom shoppar.
Tänk om dom bara skulle bry sig ens hälften så mycket som när min tjej skall köpa ett nytt klädesplagg. Då skulle Apple gå under...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

...Sanslöst.

Det är skamligt hur lite folk ens bryr sig om att kolla upp saker innan dom shoppar.
Tänk om dom bara skulle bry sig ens hälften så mycket som när min tjej skall köpa ett nytt klädesplagg. Då skulle Apple gå under...

Jag har nog läst allt som går att hitta om iPhone 4 och jag vill fortfarande ha en

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

...Sanslöst.

Ändå mer skamligt med folk som skriver av sig på forum utan att lägga fram stöd för sina teser

Permalänk

Inget att bry sig om !!!!!!!!

Lol varför bryr sig folk om antenn problemet ? men vem har en iphone utan ett sånt där gummi skal ? menar finns skal att köpa som skyddar och faktiskt faktiskt hör här är snygga!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OggeB:

Ta t ex. Tre som operatör. Jag betalar 299:- i månaden för det abonnemanget och då får jag min iPhone gratis. Dvs, jag betalar 299:- i månaden, ringer för allt, surfar gratis och får en iPhone på köpet.

Det var då, i princip, som att köpa telefonen kontant och betala 1000:- för att få ringa för 300:- i månaden i 24 månader. En jävligt bra deal enligt mig.

Sen att man väljer telias/telenor/tele2's abonnemang med förhöjd månadsavgift osv har jag också svårt att förstå! Du får betala 349:- för telefonen. Som att köpa på avbetalning och får ändå betala för allt du ringer.

Enligt mig så är det en riktigt usel deal, då du dels tvingas ringa/använda just den operatörens tjänster oavsett täckning/pris, och oavsett om konkurrenterna erbjuder en bättre deal.
Vidare måste du betala mer än vad telefonen kostar i slutänden, och kan du inte betala så har de all rätt att ta tillbaka telefonen utan ersättning till dig, inte heller kan du sälja den om inte någon annan accepterar samma abonnemang.
Slutligen får du inte en massa data, telefontid och sms "gratis", snarast har de gjort en beräkning på hur mycket användaren kan tänkas förbruka, och satt taxan därefter. Snarast så är det väldigt otroligt att du skulle använda så många sms/surf/samtal att du skulle behöva ett sådant abonnemang, och skulle du vara en "storkonsument" så skulle du ändå ha hittat ett billigare abonnemang. Det är inte så att 3 m.fl. ägnar sig åt välgörenhet

Precis som förr där du "köpte" mobilen för 1 kr, men nu "får du med surf, samtal och mess" i köpet, fortfarande betalar du en hel del mer, men det är ett fritt val. Själv skulle jag nog hellre ha lånat en slant på banken, fått jämförelsevis låga månadskostnader, skaffat ett bra abonnemang och gjort vad jag ville med telefonen. Men det är väl bara jag.
Vissa gillar avbetalning, och vissa gör "klipp" som mobiler för 1 kr, "bra abonnemang", TV-shop och leasy, andra inte. Dock brukar väl de som gör just dessa klipp, de som får saker "på köpet" vara de som hamnar hos kronofogden då de sålt mobilen men haft kvar abonnemanget eller inte kunnat betala för abonnemanget.

Permalänk
Medlem

Mycket billigare än jag trodde den skulle blir, det var nice, vart nästan sugen. Men jag har just inhandlat en Samsung Galaxy S, den har bättre skärm iallafall och blir nog mycket snabbare än Iphone 4 när den uppgraderas till android 2.2. Det som gör mig sugen är blixten, vilken Samsungen saknar.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Mycket billigare än jag trodde den skulle blir, det var nice, vart nästan sugen. Men jag har just inhandlat en Samsung Galaxy S, den har bättre skärm iallafall och blir nog mycket snabbare än Iphone 4 när den uppgraderas till android 2.2. Det som gör mig sugen är blixten, vilken Samsungen saknar.

Bara för det är AMOLED gör inte skärmen bättre, iPhone 4 har 960x640 medans Galaxy S har 800x480 res t.ex.
Men blir väl lite vad man föredrar också!
Edit: iPhone 4 Retina Display vs. Galaxy S Super AMOLED... fight! (updated) -- Engadget
Med Galaxy S har bra skärm också helt klart, drar mindre ström också.

Permalänk
Skrivet av AlbinLoan:

Vad gör en Saab 95 bättre än en konkurrent från samma releaseår? Klart det kan vara en smaksak att köra bilen men man får ju se till alla funktioner, tekniker bakom och hur hanterligt allt är. Någonting måste ju visa på vad som är bättre när man inte talar om smak.

Sätt dig med Android 2.2 + LouncherProPlus så förstår du vad jag menar.

Du kan ju göra så mycket mer i Android mot iOS4, har själv iOS4 och är inte speciellt imponerad över deras halvtaskiga multitasking.

Men vad gör iOS bättre eller sämre? Måste ju finnas någonting som räknas som bättre eller inte på papper right? Likt med bilar.

Att använda Apple telefoner mot Android, Windows med mera är självklart en smaksak.

Kan bara instämma, tom. 2.1+LauncherPro flyter ju som vatten även på dom allra billigaste android lurarna.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Finns inget som jag komma på att jag direkt saknar med iOS nu när "multitasking" fungerar. Som jag tror jag nämnt tidigare i våra diskussioner så jobbar jag med webutveckling, bland annat för mobiltelefoner. Flera av mina kollegor fick Nexus Ones när google var här och höll konferans så nog har jag lekt med Androidmobiler alltid och min åsikt står kvar

Jag gillar enkelheten, interfacet, appstore...helheten enkelt. Vad gör en BMW bättre än en Audi eller tvärt om. BMW kanske bättre utrustad och går snabbare men Audin ger en bättre körkänsla och är tystare. Vilken är bäst? Beror på vad man prioriterar.

En Windowsburk må ha fler möjligheter över en Mac så som att ha den som speldator. Gör det Windows automatiskt till ett bättre operativsystem. Definitivt inte i mina ögon men säkerligen för någon annan.

"Apple telefoner" vs "Android" är en smaksak men inte iOS vs Android? ...nu förstår jag inte. Den stora grejen med Apples telefoner har alltid varit mjukvaran, inte hårdvaran.

Jag måste ge creeds till dig först och främst. Jag diggar hur du ställer dig till saker samt hur du resonerar och argumenterar på en vuxen nivå. Kom ihåg det.

Du har helt rätt. Hehe, får skojs skull. Låt mig gissa att du har en Audi? Sköna bilar hur som helst! Nog off-t.

Fördelen Apple har gjort med iOS mot vad Google har gjort med Android är just igenkänningen. Nästan alla apps ser olika ut i Android tillskillnad från Appen från Appstore. Där håller Apple mer kvalitet även om det finns fler gratisappar till Android.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Samma abbonemang fast 12 månaders bindningstid fick jag Desire utan extra kostnad, vid release

Möjligt att det fortfarande är så. Jag gjorde endast en enkel research.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av AlbinLoan:

Fördelen Apple har gjort med iOS mot vad Google har gjort med Android är just igenkänningen. Nästan alla apps ser olika ut i Android tillskillnad från Appen från Appstore. Där håller Apple mer kvalitet även om det finns fler gratisappar till Android.

Just det som jag tycker är huvudsaken varför jag äger en 3G och 3Gs samt hungrar efter 4an: Renheten i appstore. Apple har kontrollen över alla appar, medans android market är helt utflippat. Det är återigen en fråga om vad man tycker om eller föredrar. Jag står på apples sida med stabila appar som gör vad som sägs.

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Skrivet av XHI:

Just det som jag tycker är huvudsaken varför jag äger en 3G och 3Gs samt hungrar efter 4an: Renheten i appstore. Apple har kontrollen över alla appar, medans android market är helt utflippat. Det är återigen en fråga om vad man tycker om eller föredrar. Jag står på apples sida med stabila appar som gör vad som sägs.

Jag talar om gränssnittet. Apparna i Appstore har likadant gränssnitt medan apparna i Market inte är samma gränssnitt överlag.

Apparna fungerar bra i Android, inte det jag skrev.
Endel tycker olika gränssnitt är roligt. Tänk om alla program i din dator hade likadant gränssnitt. Hade det varit roligt? Nej skulle förmodligen majoriteten användare svara. Det hade kanske varit lättare och mer igenkännbart. Men då hade man tappat idén med konkurrens.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om detta sagts, men kan någon visa mig _var_ jag köper en olåst iphone 4 för 5995:-?
Eller ens en låst iphone 4 för 5995?

Så som jag förstått det så är det fortfarande bara vissa operatörer som kommer sälja luren, och inte "alla" såsom onoff, dustinhome etc etc?

Och alla dessa operatörer försöker ju låsa in en i gigantiska abbonemang, t ex TELENOR som körde 24 mån X 699:-... Inte direkt några 5995:- där inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akuma85:

Själv har jag HTC Desire, inte direkt jätteimpad av den än sålänge, men väntar på Android 2.2. Skulle detta inte fungera så köper jag ingen Iphone 4 utan en basic-telefon å väntar på något som verkar mera vettigt.

Vad är det du saknar? Jag är sjukt nöjd med min. Klart att det ska bli kul att se vad 2.2 kan ge men jag tycker att det funkar väldigt bra redan nu. Minus är väl batteritiden och avsaknaden av betalappar i market annars har jag hittat en spelare som som spelar divx utan problem och flera andra mycket vettiga appar, cardio trainer tex och spotify så klart. Det du skulle kunna få om du byter mot en iphone 4 är väl en lite mer slimmad (snyggare?) och enklare telefon. Du får en setup som är förutbestämd och de är ju skönt om man inte orkar ställa in något själv.

Det jag undrar är om iphones nya "multitasking" klarar och spela spotify samtidigt som man sms:ar. Pratade med en kompis som har 3GS, han sa att det inte gick vilket ju verkar helt knasigt...

Grymt exempel på multitasking i desiren är när man kör spotify och cardio trainer samtidigt när man är ute och springer. Cardio trainer kommer regelbundna uppdateringar om sträcka och hastighet, då stängs inte spotify utan musiken sänks bara något medan cardio trainer talar om för dig att du sprungit tex 2,3 km och att det tagit 10 minuter. Det är grymt bra tycker jag, men jag kanske är lätt att imponera på.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Blir så fruktansvärt trött på allt jävla tjaffs mellan de olika lägrena.... jävla muppar.... Android och Apple.... man kan inte ens ha en åsikt eller föredra det ena innan den andras sidan goes nuts och ska stoppa telefonhelvetet i halsen på en.

För övrigt tror jag inte alls på den här nyheten. Lär väl inte ens säljas utan abbonemang till en början, precis som de har sålt föregångarna. Läste samma nyhet på Aftonbladet (som påstår att Dustin kmr att sälja den, vilket de kanske ska med abbonemang). Jag skulle ju tro att desto fler skulle regga sig på prisjakt eller liknande siter om den verkligen skulle säljas olåst. Dessutom lämnar väl inte ens Apple gratis support på iPhone, istället hänvisar de till operatörerna?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF750, 34”
#2: 5700X3D, 4070 Ti Super, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk

Taget från telia.se:

Telia Mobil Max 25 med Mobilsurf 229 kr/månad t.o.m 31/12, sedan 298 kr/månad. 98 kr/månad efter 24 månader.

JADÅ! Den ska vi ha sa sheriffen.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem

När jag köpte min iPhone 3G kostade den 5995:- om man betalade kontant.
Jag köpte den med 24 månaders bindning till Telia, betalade 1620:- + 100:- i månaden i 24 månader, totalsumma 4020:- utspritt på 24 månader.
Det är ju nästan 2000:- billigare än kontantpriset.
Jag ser därför inte varför man inte skulle binda sig till en operatör?

Finns det ett liknande alternativ till iPhone 4 så binder jag mig gladeligen till Telia i 24 månader till, finns det inte så får man väl hosta upp och betala kontant...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Fasen va billigt, kommer köpa 3 st. på raken. Hade räknat med minst 16 990:- per styck.

Hoppas att detta ingår:
Antenn-aid

Permalänk

8GB finns

Skrivet av mille666:

Vänta... Det finns väl ingen 3Gs 8 gb? Apple tillverkade bara 3Gs i 16 samt 32 gb!

hos Telia så har man slutat tillverka 16 / 32 GB:na...

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nu vet jag inte om detta sagts, men kan någon visa mig _var_ jag köper en olåst iphone 4 för 5995:-?
Eller ens en låst iphone 4 för 5995?

Så som jag förstått det så är det fortfarande bara vissa operatörer som kommer sälja luren, och inte "alla" såsom onoff, dustinhome etc etc?

Och alla dessa operatörer försöker ju låsa in en i gigantiska abbonemang, t ex TELENOR som körde 24 mån X 699:-... Inte direkt några 5995:- där inte...

Apple Store UK. Beställ den till Borderlinx och de skickar vidare den till dig för 300. Det slutar på ungefär 6000.

Telia kommer sälja telefonen kontant (låst). Men Telia iPhone Blog har sagt att de inte vet priset för det ännu.

Permalänk
Skrivet av OggeB:

Ta t ex. Tre som operatör. Jag betalar 299:- i månaden för det abonnemanget och då får jag min iPhone gratis. Dvs, jag betalar 299:- i månaden, ringer för allt, surfar gratis och får en iPhone på köpet.

Det var då, i princip, som att köpa telefonen kontant och betala 1000:- för att få ringa för 300:- i månaden i 24 månader. En jävligt bra deal enligt mig.

Sen att man väljer telias/telenor/tele2's abonnemang med förhöjd månadsavgift osv har jag också svårt att förstå! Du får betala 349:- för telefonen. Som att köpa på avbetalning och får ändå betala för allt du ringer.

Det är deras jobb att få dig att känna att de tär en jävligt bra deal, tänk på det

Permalänk
Medlem

Hos Telia verkar man betala 200 kr förhöjd avgift året ut, sedan 180 kr förhöjd per månad. Så telefonen verkar gå på 4700 kr, helt okej även om det är 300 mer än jag gav för min iPhone 3G på releasedagen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Jag talar om gränssnittet. Apparna i Appstore har likadant gränssnitt medan apparna i Market inte är samma gränssnitt överlag.

Apparna fungerar bra i Android, inte det jag skrev.
Endel tycker olika gränssnitt är roligt. Tänk om alla program i din dator hade likadant gränssnitt. Hade det varit roligt? Nej skulle förmodligen majoriteten användare svara. Det hade kanske varit lättare och mer igenkännbart. Men då hade man tappat idén med konkurrens.

Konkurrens sitter aldrig i hur ett UI fungerar, utan vad och eventuellt hur det utför en uppgift.

Apple Human Interface Guidelines: Introduction to Apple Human Interface Guidelines Apple föredrar om ALLA apps som körs på deras OS (oavsett platform) ser ut och fungerar på ett och samma sätt, så man kan sätta sig ner och arbeta direkt.

Folk som försöker få nånting gjort sätter oftast enkelhet framför "rolighet", och dom är alltid oftast köpstarkast om vi snackar datorer/teknik, i det stora hela.

Permalänk
Skrivet av Neco:

Konkurrens sitter aldrig i hur ett UI fungerar, utan vad och eventuellt hur det utför en uppgift.

Apple Human Interface Guidelines: Introduction to Apple Human Interface Guidelines Apple föredrar om ALLA apps som körs på deras OS (oavsett platform) ser ut och fungerar på ett och samma sätt, så man kan sätta sig ner och arbeta direkt.

Folk som försöker få nånting gjort sätter oftast enkelhet framför "rolighet", och dom är alltid oftast köpstarkast om vi snackar datorer/teknik, i det stora hela.

Jo det är ju så, helt rätt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Telia Mobil Prata på med Mobilsurf (iPhone 4 32GB) 279:- i månaden.. inga engångsavgifter...

Permalänk
Medlem

"allt går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt"

måste säga att man är bra naiv om man tror att att något är gratis vad gäller mobiler/abonnemang. Ta er tiden att räkna ut den verkliga kostnaden, räkna även ut den faktiska kostnaden för pris/minut.

Om jag, mot förmodan skulle köpa en smartphone i denna prisklass så förväntar jag mig att den ska va "felfri" , jag skulle inte godta att man måste ha skal eller 3:e parts mjukvara för att fungera som den va tänkt.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

måste säga att man är bra naiv om man tror att att något är gratis vad gäller mobiler/abonnemang. Ta er tiden att räkna ut den verkliga kostnaden, räkna även ut den faktiska kostnaden för pris/minut.

Om jag, mot förmodan skulle köpa en smartphone i denna prisklass så förväntar jag mig att den ska va "felfri" , jag skulle inte godta att man måste ha skal eller 3:e parts mjukvara för att fungera som den va tänkt.

Är det så svårt att läsa på innan man skriver en massa strunt? Både telia och halebop har bekräftat att det inte är några problem med mottagningen inom deras nät, sen kan du googla eller söka på youtube på "iphone 4 second shipment". Herregud... Sen tycker jag bara att man är dum ifall man köper en iPhone som kostar över 6k och inte skyddar den med ett skal, en självklarhet imo.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Då kan du glömma att köpa någon Smartphone huvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Jag måste ge creeds till dig först och främst. Jag diggar hur du ställer dig till saker samt hur du resonerar och argumenterar på en vuxen nivå. Kom ihåg det.

Tack, kul att höra Det skönt att diskutera med folk som kan förstå och acceptera ens åsikt även om de själva kanske inte håller med om den, de är det inte alla som gör tyvärr...

Skrivet av AlbinLoan:

Du har helt rätt. Hehe, får skojs skull. Låt mig gissa att du har en Audi? Sköna bilar hur som helst! Nog off-t.

Nä, faktiskt inte även om det var nära att det blev det. Jag kör nåt så "tråkigt" som en Volvo (S40) nu Är väldigt nöjd med den men gillar Audi skarpt så nästa gång kanske!

Skrivet av wounds:

Det jag undrar är om iphones nya "multitasking" klarar och spela spotify samtidigt som man sms:ar. Pratade med en kompis som har 3GS, han sa att det inte gick vilket ju verkar helt knasigt...

Grymt exempel på multitasking i desiren är när man kör spotify och cardio trainer samtidigt när man är ute och springer. Cardio trainer kommer regelbundna uppdateringar om sträcka och hastighet, då stängs inte spotify utan musiken sänks bara något medan cardio trainer talar om för dig att du sprungit tex 2,3 km och att det tagit 10 minuter. Det är grymt bra tycker jag, men jag kanske är lätt att imponera på.

Jodå, det går fint även på iPhone nu. Jag använder t ex min navigatorapp samtidigt som Spotify och när navigatorrösten säger nåt så sänks musiken från Spotify.

Problemet med Apples multitasking är att den kräver att utvecklaren lägger in stöd för det i sin app för att det överhuvudtaget skall fungera vilket gjorde att alla appar behövde uppdateras. Tog t ex flera veckor innan den uppdaterade versionen av Spotify kom ut så om du pratade med din kompis om det här innan uppdateringen kom ut så hade han rätt.

On-topic:

Angående priser, är det någon som kunnat se vad det är för erbjudande som telia just skickade ut via sms?
De skall vara "en mindre utvald grupp som har fått sms som kommer få ett riktat erbjudande" enligt deras iphoneblogg.
Länken de skickar med i sms:et fungerar dock inte för mig. Har inga förhoppningar att det faktiskt skall va ett bra erbjudande då befintliga kunder inte brukar vara lika intressanta som nya men allafall är det någon som kommit in och sett vad det är för erbjudande?

Tog bort min editering och skapade ett nytt inlägg...