Permalänk
Medlem

Ny dator för 4000-5000 SEK

Som vanligt när det ska köpas dator så vallfärdar jag till sweclockers för lite visdom. Jag vill köpa en dator för 4000-5000 utan skärm. Vad är prisvärt i dagsläget? Både i delar och färdigbyggda paket går bra.

Visa signatur

?!

Permalänk

Skulle säga att det beror på vad du ska använda datorn till, kan därför vara bra om du specificerar vad du ska använda datorn till, och om det ska spelas vilka spel samt vilken skärm (upplösning) du kommer använda.

Ska operativsystem ingå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fqvarfort:

Skulle säga att det beror på vad du ska använda datorn till, kan därför vara bra om du specificerar vad du ska använda datorn till, och om det ska spelas vilka spel samt vilken skärm (upplösning) du kommer använda.

Ska operativsystem ingå?

Operativsystem behöver inte ingå. Datorn ska användas till mail, surfning, diverse enkla program och någorlunda moderna spel (inser att budgeten inte kommer att tillåta en maskin som klarar de senaste). Den kommer att vara igång i stort sett hela dagarna. När det kommer till skärmen så har jag inga direkta preferenser utan är öppen för förslag på bra grejer.

Visa signatur

?!

Permalänk
Medlem

Snabb dator som maxar de flesta spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klossar:

Operativsystem behöver inte ingå. Datorn ska användas till mail, surfning, diverse enkla program och någorlunda moderna spel (inser att budgeten inte kommer att tillåta en maskin som klarar de senaste). Den kommer att vara igång i stort sett hela dagarna. När det kommer till skärmen så har jag inga direkta preferenser utan är öppen för förslag på bra grejer.

Skulle rekomendera att du samlade ihop 1000 kr till så att du iaf får råd med en halvdan dator! får inte ihop något vettigt paket med skärm för 5000 kr, dock 6000 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Skulle rekomendera att du samlade ihop 1000 kr till så att du iaf får råd med en halvdan dator! får inte ihop något vettigt paket med skärm för 5000 kr, dock 6000 kr

Skriv gärna ut det ändå, jag kan nog skrapa ihop en tusing till om det blir mycket bättre dator för pengarna.

Visa signatur

?!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är alltså AMD som gäller nuförtiden?

Visa signatur

?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klossar:

Det är alltså AMD som gäller nuförtiden?

Ja, i de lägre prisklasserna.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415