SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Ingen bild

Hej,
Jag har precis byggt ihop en ny dator.
ASUS P7P55D-E Pro
Intel i5 760
Gigabyte Geforce GTX 460 1gb
4 GB OCZ Gold 1600 mhz
Corsair HX850

När jag startar datorn så går alla fläktar igång och så som det ska, men det kommer ingen bild. Jag har kopplat in alla sladdar och så. Jag har ingen aning om vad felet är.
MemOK! Lyser rött när jag startar datorn, jag har tryckt in den en gång så att datorn ska hitta andra minnesinställningar, med det blev inte bättre.
Kan ni hjälpa mig?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ingenting

Nu har jag plockat isär datorn och satt ihop den för att försäkra mig om att jag kopplat in alla sladdar och att allting sitter som det ska.
Nu startar inte datorn alls.
En grön diod lyser på moderkortet när jag stoppar in nätsladden, så den för ström. Men det händer ingenting när jag försöker starta den.
Kan det vara så simpelt att det är Start-knappen på chassit helt plötsligt gick sönder så att inte datorn startar och att grafikkortet är trasigt så att det inte blir en bild?
Jag ska testa ett annat chassi och grafikkort senare idag.
Har ni några andra tips om vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

låter som du satt dina minnen i fel dimm! kolla moderkorts manualen o läs om de!

Edit: du ska sätta dom i blå slott! (alltså dimm A1 och dimm B1)

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvinVild:

låter som du satt dina minnen i fel dimm! kolla moderkorts manualen o läs om de!

De sitter rätt, har dubbelkollat. :/

Edit: Jag har även använt ESD-armband och har distanser till moderkortet.

Permalänk
Medlem

vad händer om du tar ut minnet i dimm B1 o försöker starta datorn?

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvinVild:

vad händer om du tar ut minnet i dimm B1 o försöker starta datorn?

Nu fick jag igång datorn i alla fall. Jag hade visst en flyttat jumper på moderkortet och glömt flytta tillbaka den. Men nu är vi tillbaka till problem nr 1, ingen bild.
Det blev ingen skillnad när jag tog bort minnet från B1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeTumme:

Nu fick jag igång datorn i alla fall. Jag hade visst en flyttat jumper på moderkortet och glömt flytta tillbaka den. Men nu är vi tillbaka till problem nr 1, ingen bild.
Det blev ingen skillnad när jag tog bort minnet från B1.

Clear c-mos jumper lr?

Om du nu tar ur minne i dimm A1 och byter ut de emot ditta andra! o testar att starta med ett minne i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvinVild:

Clear c-mos jumper lr?

Om du nu tar ur minne i dimm A1 och byter ut de emot ditta andra! o testar att starta med ett minne i.

Precis, Clear c-mos-jumpern.
Jag ska först testa ett annat grafikkort, om det inte blir en bild då så kollar jag med minnerna. Jag har precis satt ihop datorn igen och jag orkar inte hålla på och flytta på CPU-kylaren igen (Noctua NH-D14).

Permalänk
Medlem

ASUSTeK Computer Inc.-Support- ta hem manualen där o sen kollar du på sidan 2-25 (punkt 2.7) känns som du gjort något fel med minnen eftersom du skrev (MemOK! Lyser rött när jag startar datorn,)'
Om de inte funkar med de andra graffet du testar så byt tillbaka o testa de andra igen, Har varit med om att de funkar efter man har haft i ett annat graffe o sedan byt tillbaka.
Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvinVild:

ASUSTeK Computer Inc.-Support- ta hem manualen där o sen kollar du på sidan 2-25 (punkt 2.7) känns som du gjort något fel med minnen eftersom du skrev (MemOK! Lyser rött när jag startar datorn,)'
Om de inte funkar med de andra graffet du testar så byt tillbaka o testa de andra igen, Har varit med om att de funkar efter man har haft i ett annat graffe o sedan byt tillbaka.
Lycka till!

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvinVild:

Lycka till!

Det var mina ram-minnen som inte passade till bioset tydligen. Jag gick till teknikmagasinet och köpte billigaste DDR3-minnet de hade, och nu fungerar allt! Jag ska uppdatera bios så fort Windows-installen är färdig, så kan jag slänga in mina OCZ-minnen.
Tack för hjälpen!