Permalänk
Medlem

Sista kollen, dator för 8k

Piclair.com - Share what you see!

Något jag borde byta ut?
Kanske annan cpu kylare?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om du hade tänkt köra sli i framtiden behöver du byta ut mobo't, annars ser det väl okej ut. Kan inte svara angående cpu kylaren, aldrig kört med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Tackar, byter

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

Om du hade tänkt köra sli i framtiden behöver du byta ut mobo't, annars ser det väl okej ut. Kan inte svara angående cpu kylaren, aldrig kört med den

Och om du har tänkt köra SLI ska du inte välja gigabytes kort, dom blir för varma.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Arctic Freezer 7 pro rev.2 ist för cooler mastern.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Och om du har tänkt köra SLI ska du inte välja gigabytes kort, dom blir för varma.

Källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Jag rekommenderar Arctic Freezer 7 pro rev.2 ist för cooler mastern.

+1, håller med. Hade exakt den kylaren (dock till ett Intel 775 system) på min Q9450, fick väldigt bra temperaturer. Dock fick jag för mig att det var roligare med en dyr och tung kylare, så jag bytte till Thermalright Ultra-120 eXtreme och vad tjänade jag på att betala dubbla priset för denna? 5-8c lägre temps.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Jag rekommenderar Arctic Freezer 7 pro rev.2 ist för cooler mastern.

I beg to differ. Cooler Mastern presterar bättre än vad Freezer 7 gör.

Review - Cooler Master Hyper TX2 & 212 | bit-tech.net

Coolermaster Intel LGA775 Final Heatsink Temperature Comparisons - Hyper 212 Plus FrostyTech Review

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

+1, håller med. Hade exakt den kylaren (dock till ett Intel 775 system) på min Q9450, fick väldigt bra temperaturer. Dock fick jag för mig att det var roligare med en dyr och tung kylare, så jag bytte till Thermalright Ultra-120 eXtreme och vad tjänade jag på att betala dubbla priset för denna? 5-8c lägre temps.

Den lossnar lätt har jag läst, svår att få på också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

+1, håller med. Hade exakt den kylaren (dock till ett Intel 775 system) på min Q9450, fick väldigt bra temperaturer. Dock fick jag för mig att det var roligare med en dyr och tung kylare, så jag bytte till Thermalright Ultra-120 eXtreme och vad tjänade jag på att betala dubbla priset för denna? 5-8c lägre temps.

Samma här. Den har lyckats hålla min Q9650 under 70c vid 4.26ghz ^^ Det du tjänar med en D14, TRUE eller H50 är så försumbar för en vardagsanvändare. Dessutom var jag tvungen att lappa min Noctua för att den såg ut som ett ägg på värmeledningsplattan.

Mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.