varför ett matx mobo i ett atx chassi? gene dvs.
överklocka för dubbel prestanda, nja...
ät lite allergisk mot sparkle och dylika märken (och här är ju budgeten rätt tilltagen så jag tycker inte man behöver snåla några hundra här och där)
edit: är det 17k som gäller numera eller?
isf skulle jag ta något i stil med:
Köra en RAID 1:a på F3orna (spegling)
Har inte kollat kompatibilitet med minnen osv, chassi är smaksak. Tycker H50 mm har för mycket väsen för sig för de där 1-2 graderna... Behöver du inte SSD så sparar du ju in en del pengar (ingen spelprestanda från det). Kan t.ex. läggas på ett bra ljudkort (om du har behov för det) eller fler diskar och köra en raid 5:a (om du behöver mer lagring).
btw: 750 och 850 har inte samma tillverkare väl? minns jag rätt? kan ju lätt bytas mot likvärdigt (marginellt bättre agg). har ett vagt minne av att 750 har lite mer väsen för sig och lite lägre effektivitet. se ovan paket mer som en generell guide line än en absolut sanning.
edit2: nja de graffena skulle jag inte ta, finns det inget bra märke (av 460n) på inet med radialfläkt (är att föredra i en sli/cross config)? http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/944180-har-finn... standardvarianten är att föredra iaf. EVGA är ett bra märke och de har radialfläktar på gtx 460
edit3: kan du leva med att montera vissa komponenter kan du ju titta på någon annan butik (inet har ett väldigt begränsat sortiment) dustinhome har studentrabatter och gratisfrakt t.ex.
edit4: kolla noga på mobo osv (t.ex. kanske du vill ha 16/16 på pci-e portarna även om det inte gör så stor skillnad, kolla också på layouten på kortet så att du har utrymme nog för att konfigurera datorn som du vill (t.ex. behöver du en pci-e x1 port till något så kan det vara bra ifall den sitter på lämpligt ställe om du väljer att köra SLI)
edit5: sista för inatt jag lovar, ett tips är ju också att läsa på mer om varje specifik komponent (t.ex. hmm vad behöver en dator? cpu - vad ska jag ta för cpu?, HDD - hmm vill jag ha SSD, RAID? vilken modell verkar vara mest tillförlitlig, ljudnivå, prestanda för x kr? mobo (motherboard) - hur många sata, ska jag överklocka, tillverkare, vad tog jag för cpu nu igen, hmm vad är det för sockel?) minne - har andra haft problem med denna kombination av mobo och minne? osv. Här kan du ta en titt i de olika trådarna på forumet för att "optimera" dina val.