Sweclockers Augusti-turnering

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

jag förlorade båda mina, 0-2 mot skirmisher. så går det när man inte övat tillräckligt, ska se till å lira mycket mer inför nästa månad... lycka till i resten av turneringen gubbar :/

Game 1
Game 2

WP, tack för att du länkade replays.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

kan finalen och kanske semifinalerna gå på ett visst datum och tid så man kan kolla på matchen live?

Permalänk
Medlem

Grupp: Åttondelsfinal
Spelare1: CromX
Spelare2: Stighedvig
Resultat: 2-0 CromX
Länk/Länkar till Replays:
Game1: http://www.sc2sverige.se/sites/default/files/CromX_vs_Stighed...
Game2: http://www.sc2sverige.se/sites/default/files/CromX_vs_Stighed...

Permalänk
Hedersmedlem

Lagt in de nya matcherna som spelats

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Jag kan när som helt efter ~1430 med Ziode, så om du läser detta snälla svara i tråden eller som pm, jag kommer vara online på bnet då också så kör vi våra matcher så tidigt som möjligt så att vi hinner med kvart idag också (om kvart spelaren är online under dagen). Jag har skickat ett pm till Ziodes sweckonto för att få reda på när han kommer vara online.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

hur mycket är det kvar på touren? jag vill fan vara med i september! :D:D:D

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja signa mig till turneringen i sept

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag kan när som helt efter ~1430 med Ziode, så om du läser detta snälla svara i tråden eller som pm, jag kommer vara online på bnet då också så kör vi våra matcher så tidigt som möjligt så att vi hinner med kvart idag också (om kvart spelaren är online under dagen). Jag har skickat ett pm till Ziodes sweckonto för att få reda på när han kommer vara online.

Hej Jag befinner mig i Halmstad just nu. Sitter på min slöare laptop och har tyvärr lite dålig uppkoppling (3G 384kbit) men ska försöka få han som bor i huset att dela ut sitt WLAN. Alternativt om nån annan i Halmstad kan tänka sig att jag spelar hemma hos denne

Kan nog i kväll från ca 16 eller så annars.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd

Gissar att Ziode och zeroRepent har hoppat av. Autowin för mig då!

Permalänk
Medlem

Banapower och Lucce har väl inte gjort så mycket väsen av sig dom heller? antar att det blir jag och Yoda i Semi då?

isåfall så firar vi det med den här videon: YouTube - YODA - weird al yankovic

Permalänk
Hedersmedlem

Några lärdomar inför nästa månads tävling:

- Gruppspelet skall vara klart dag X, därefter finns det extra tid till dag X + d att bli klara
med eventuella omspelsomgångar.

- Alla delar i slutspelet har en separat deadline. T.ex. 8delar klart dag A, kvarten klar dag B, semi C, final D.

Gärna om ni vill ge lite feedback på vad som kan göras bättre, dvs "gör såhär istället" och INTE "fn vad dåliga ni är"

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Hej Jag befinner mig i Halmstad just nu. Sitter på min slöare laptop och har tyvärr lite dålig uppkoppling (3G 384kbit) men ska försöka få han som bor i huset att dela ut sitt WLAN. Alternativt om nån annan i Halmstad kan tänka sig att jag spelar hemma hos denne

Kan nog i kväll från ca 16 eller så annars.

Ok, är online nu, arbetet blev väldigt försenat så kom inte förrns 1600 heller!

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10323797']Några lärdomar inför nästa månads tävling:

- Gruppspelet skall vara klart dag X, därefter finns det extra tid till dag X + d att bli klara
med eventuella omspelsomgångar.

- Alla delar i slutspelet har en separat deadline. T.ex. 8delar klart dag A, kvarten klar dag B, semi C, final D.

Gärna om ni vill ge lite feedback på vad som kan göras bättre, dvs "gör såhär istället" och INTE "fn vad dåliga ni är"

Kan vi int göra så att de som slackar i September turneringen får -1 poäng inför Oktober turneringen (jag hoppas iaf att det blir en sån också

Alltså om man gör som vissa gjort här att man inte bryr sig om att dyka upp i gruppspelet eller om man ännu värre skiter i slutspelet och inte har någon som hellst orsak till det.. dvs man klarar inte ens av att skriva på forumet någonting i stil med: "sorry kommer va bortrest så nu kan stryka mig" eller nå liknande så får man helt enkelt -1 poäng i kvalet till nästa turnering och måste således vinna en match extra för att komma vidare i turneringen.. tycker jag att är rättvist iaf.

Edit: såg nu att det verka som att nästan alla gruppspelsmatcher nu faktiskt blev spelade och Lucce och Bananpower har iaf tills ikväll på sig att spela sin 8dels match... men OM det händer att folk inte dyker upp så -1p! enligt mig

Annars tycker jag som jag också sagt tidigare att den här turneringen har varit otroligt välorganiserad! Det jag hoppas på är dock att flera vill ställa upp och kommentera matcher i nästa turnering Det är inte speciellt svårt.. skaffa FRAPS och ett valfritt videoredigerings program och ta fram nörden i er och börja kommentera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crom:

Banapower och Lucce har väl inte gjort så mycket väsen av sig dom heller? antar att det blir jag och Yoda i Semi då?

isåfall så firar vi det med den här videon: YouTube - YODA - weird al yankovic

hahhaha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10323797']Några lärdomar inför nästa månads tävling:

- Gruppspelet skall vara klart dag X, därefter finns det extra tid till dag X + d att bli klara
med eventuella omspelsomgångar.

- Alla delar i slutspelet har en separat deadline. T.ex. 8delar klart dag A, kvarten klar dag B, semi C, final D.

Gärna om ni vill ge lite feedback på vad som kan göras bättre, dvs "gör såhär istället" och INTE "fn vad dåliga ni är"

Eftersom jag redan vunnit mot Crom så borde jag inte spela mot honom i semi igen, borde spela mot honom i final som tidigast och där börja med 1-0 i matcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av final stretch:

Eftersom jag redan vunnit mot Crom så borde jag inte spela mot honom i semi igen, borde spela mot honom i final som tidigast och där börja med 1-0 i matcher.

Ge han 1-0 bara, det lär han behöva den här gången

Men jag håller med, det borde varit som så att vi tidigast skulle kunna mötas på nytt i finalen eftersom vi redan spelat mot varann.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crom:

Ge han 1-0 bara, det lär han behöva den här gången

Men jag håller med, det borde varit som så att vi tidigast skulle kunna mötas på nytt i finalen eftersom vi redan spelat mot varann.

Hmm, det borde det. Jag tror jag även tänkte att det skulle vara så, men att jag ritade brackets fel.
Nu är det fixat.

När du påpekade det nu så trodde jag att jag inte hade tänkt så, att det faktiskt inte var möjligt,
men så tittade jag några gånger extra på allt och då stämmer det ju.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Grupp: Åttondelsfinal
Spelare1: zeroRepent
Spelare2: Ziode
Resultat: 2-0 zeroRepent
Länk/Länkar till Replays: på ftp

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Hedersmedlem

Fixat till brackets lite

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10324328']Hmm, det borde det. Jag tror jag även tänkte att det skulle vara så, men att jag ritade brackets fel.
Nu är det fixat.

Härligt, då slipper jag möta marshmallow förrän i final också (mötte han i gruppspel)

CROM DET BLIR DUEL

edit: fan va tråkigt, ZvZ är ju sämst

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Härligt, då slipper jag möta marshmallow förrän i final också (mötte han i gruppspel)

CROM DET BLIR DUEL

edit: fan va tråkigt, ZvZ är ju sämst

Ja men nu är det som så att nu blir det ingen final för dig

ZvZ är min bästa matchup

Permalänk
Avstängd

Grupp: Kvartsfinal, F1,G2-H1,E2
Spelare1: zeroRepent
Spelare2: Yoda
Resultat: 2-0 Yoda
Länk/Länkar till Replays:
Game 1: Replayers.com - Starcraft 2 Replays, sc2 replays, news, articles
Game 2: Replayers.com - Starcraft 2 Replays, sc2 replays, news, articles

gg

Permalänk
Hedersmedlem

Status på BananapowR vs LuCCe? Börjar bli väldigt ont om tid här, annars får vi nog
välja att låta den som tror han kan spela kvartsfinal snarast gå vidare.

Jag tänker precis börja koda ett signup/match-system som tillåter personer att
anmäla sig, se vilka matcher som spelas, ladda ner replays, boka egna matcher och
rapportera resultat, eftersom (har jag uppfattat det fel?) Mikael eller Pelle inte har
hunnit med att göra det. Det måste vara klart nu innan helgen så folk kan börja anmäla sig!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Skrivet av Crom:

Ja men nu är det som så att nu blir det ingen final för dig

ZvZ är min bästa matchup

Har en kristallkula på mitt skrivbord, såhär står det:

SWECLOCKERS NEWS
3-0 efter en förutsägbar ZvZ. Crom trodde det räckte med en bas(röst) och blev utmacroad av skirmisheR som med sitt otroliga intellekt lyckades överlista sin motståndare.

"GG WP" sa Crom efter matchen. "Jag trodde inte han var så stark"

Finalplats för skirmisheR alltså. Kommentar: "Kollade lite youtubeklipp samtidigt som jag spelade, ingen big deal"

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10324866']Status på BananapowR vs LuCCe? Börjar bli väldigt ont om tid här, annars får vi nog
välja att låta den som tror han kan spela kvartsfinal snarast gå vidare.

Jag tänker precis börja koda ett signup/match-system som tillåter personer att
anmäla sig, se vilka matcher som spelas, ladda ner replays, boka egna matcher och
rapportera resultat, eftersom (har jag uppfattat det fel?) Mikael eller Pelle inte har
hunnit med att göra det. Det måste vara klart nu innan helgen så folk kan börja anmäla sig!

försök kontakta mig på berglundpower@msn.com (jag lyckas tydligen inte komma i kontakt med dig på ancient_banana_tmuk av någon anledning)..

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

försök kontakta mig på berglundpower@msn.com (jag lyckas tydligen inte komma i kontakt med dig på ancient_banana_tmuk av någon anledning)..

provar igen. Har pratat med Pelle för några dagar sedan men han verkar inte ha varit online sedan dess.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Har en kristallkrona på mitt skrivbord, såhär står det:

SWECLOCKERS NEWS
3-0 efter en förutsägbar ZvZ. Crom trodde det räckte med en bas(röst) och blev utmacroad av skirmisheR som med sitt otroliga intellekt lyckades överlista sin motståndare.

"GG WP" sa Crom efter matchen. "Jag trodde inte han var så stark"

Finalplats för skirmisheR alltså. Kommentar: "Kollade lite youtubeklipp samtidigt som jag spelade, ingen big deal"

Du menar inte kristallkula :P?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av Sgart:

Du menar inte kristallkula :P?

Fixat

Permalänk

får inte tag i lucci och är mitt uppe i nollning så har knappt nån tid att spela, mindre än jag trodde.
Får nog ge mig eftersom jag inte har någon tid att spela de närmsta veckorna

Visa signatur

intel 980X @ 4,4 GHz | 2x MSI 480gtx | 6 gb CL 7 Corsair Dominator | Gigabyte X58-UD7 |

Permalänk
Entusiast

När turnerings systemet är automatiserat vad är det som stoppar oss att göra hela turneringen på 1 kväll? Vissa större turneringar har 512 pers på 1 kväll tex med hjälp av en hemsida/program som sköter brackets osv. På det här sättet kan man nästintill garantera att ingen bangar i något steg av turneringen och spelarna behöver inte hålla på att gräva fram motståndare utan de är redan online vid turnerings kvällen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II