Permalänk

Hjälp, proppen går!!

Hjälp!?

när jag sätter in sladden i nätagget så går proppen. bytte precis mitt nätagreggatet från ett Corsair TX 650W 80+ till ett Corsair HX 1000W 80+ modul.....Hjälp mig snälla!

Visa signatur

Corsair HX 1000W 80+ | ASUS P8PP67PRO | i7 2600k 4,5Ghz | Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz Dominator | HD695076970 BIOS | EK-Supreme vattenblock |

Permalänk
Medlem

testa flytta datorn till ett annat vägguttag, och starta datorn där.

Om det funkar, så får du ta bort några av dina sladdar i ett annat vägguttag. Så borde det funka.

Visa signatur

Kanelbullar är goda.

Permalänk
Skrivet av Upstate:

Om det funkar, så får du ta bort några av dina sladdar i ett annat vägguttag. Så borde det funka.

asså proppen går bara när jag sätter in sladden, sen när strömmen är tillbaka så funkar allt som vanligt...

Visa signatur

Corsair HX 1000W 80+ | ASUS P8PP67PRO | i7 2600k 4,5Ghz | Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz Dominator | HD695076970 BIOS | EK-Supreme vattenblock |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Upstate:

Och se även till att det nya väggutaget ligger på en annan fas än den första du testade i. Dvs ta en kontakt i ett helt annat rum i huset.

Om det inte fungerar då så kanske ditt agg ger en kortslutning eller något..

Permalänk
Medlem

Hmm....Jag är ingen elektriker så ja. Jag har ingen aning i så fall :S sorry :s

Visa signatur

Kanelbullar är goda.

Permalänk

[QUOTE="sazxe;10364893"]Och se även till att det nya väggutaget ligger på en annan fas än den första du testade i. Dvs ta en kontakt i ett helt annat rum i huset.

Om det inte fungerar då så kanske ditt agg ger en kortslutning eller något..[/QUOTE

om det är att agget ger kortslutning, då är det bara att lämna tillbaka det va `?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp, då äre bara att lämna tillbaka det.

Visa signatur

Kanelbullar är goda.

Permalänk
Medlem

Har du jordfelsbrytare eller är det bara säkringen som går?
Har du snabbsäkringar eller gängsäkringar?

Snabbsäkringar tål mindre, så avlasta då denna säkring lite och se vad som händer.
Om det ligger mycket på samma fas borde det vara huvudsäkring som går inte vanliga säkringen så det borde inte spela någon roll.

Lycka till och hoppas att ditt Agg fortfarande är helt!

Permalänk
Skrivet av Upstate:

Japp, då äre bara att lämna tillbaka det.

det har jag verkligen inte lust med =(

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sturmish:

Har du jordfelsbrytare eller är det bara säkringen som går?
Har du snabbsäkringar eller gängsäkringar?

Snabbsäkringar tål mindre, så avlasta då denna säkring lite och se vad som händer.
Om det ligger mycket på samma fas borde det vara huvudsäkring som går inte vanliga säkringen så det borde inte spela någon roll.

Lycka till och hoppas att ditt Agg fortfarande är helt!

Sant, dock så kanske det är en huvudsäkring som går ? det specifiserade han ej men jag tror inte det är fallet heller..

Men går proppen även ifall du kopplar ut allt annat och bara har agget i väggen direkt, dvs koppla förbi alla grenkontakter och koppla ur alla skärmar,ljudsystem osv..

Så : VäggKontakt==>Sladd==>Nätagg (direkt)

Går strömmen dirrekt när du sätter i kontakten ? utan att slå på nätagget ? Det låter som en kortslutning. Men det du säger att det fungerar igen om då byter/slår på proppen igen motsäger att det skulle vara en kortslutning... Skit skummt.. Får nog bolla över det här till någon annan..

Permalänk
Skrivet av sazxe:

Sant, dock så kanske det är en huvudsäkring...

om inte detta fungerar så får du lämna in nätagget, för de ska inte dra mer än ca 4,5A

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Skrivet av kinnunen4321:

om inte detta fungerar så får du lämna in nätagget, för de ska inte dra mer än ca 4,5A

jag hittade felet... felet va att dosan jag använde va gammal och dålig.. så jag bytade till en ny och då funkade det ^^

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av kinnunen4321:

även fast den inte drar mer än 4.5A så är det fortfarande 2300Watt per 10A säkring så har man då massa saker i kopplade så rycker säkring endå.

gjorde det felet på ett lan en gång vi satte gren uttag eftervaran på 1 fas så typ 15 datorer på ett uttag gick så där när man starta allt, small som fan i skåpet

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]