Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BeRetta:

Creative+steam brickar datorn så det är bara att ta bort. Det har jag fått göra...hur fan nu en Gamingdator inte kan fungera ihop med Steam, har inte hittat någon lösning än. Och känner jag ASUS rätt så kommer det aldrig komma någon heller.

jag kör med Steam och orginal drivers och de har fungeratt felfritt, så de låter märkligt.

Permalänk
Skrivet av BeRetta:

Creative+steam brickar datorn så det är bara att ta bort. Det har jag fått göra...hur fan nu en Gamingdator inte kan fungera ihop med Steam, har inte hittat någon lösning än. Och känner jag ASUS rätt så kommer det aldrig komma någon heller.

Att det skulle bricka datorn är ju helt totalt orimligt, om din g73 är brickad pga det så bör du nog kontakta asus.

Fö. så funkar det för andra så det lär finnas en lösning.

Permalänk

Jag kör Steam på min burk utan några problem.Det första jag gjorde var att ta bort ALLA Creative Soundblaster drivisar från datorn.Det är tydligen de som skapar konflikt.Jag använde mig av Drive Sweeper.Ljudet funkar kanon ändå och ja,min subwoofer funkar också.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Jag sitter här och ska bestämma mig för en bärbar dator och jag har blivit EXTREMT sugen på en Asus G73JH-TZ054Z. Men när jag väl ska köpa den så finns den inte längre någonstans och det står bara att: "Produkten har utgått". Någon som vet varför den helt plötsligt har slutat existera? Håller Asus på att släppa en liknande produkt snart eller? Helst i samma prisklass och med liknande specifikationer- Jag har även kollat på G73JH-A1 modellen men den verkar inte heller existera! Säljs dessa 2 inte i Sverige eller hur är det? Finns det liknande Asus produkter på runt 20-25k som faktiskt går att köpa?

Skulle helst haft en svensk modell, med tanke på tagentbord och allt sånt (+ gillar inte riktigt att beställa från USA... har blivit sviken förut!) Är tacksam för all hjälp då jag är lite smått desperat vid det här laget...

Permalänk
Medlem

Tjena....

Jag har en liten fråga ang att installera en till hårddisk. Plockade bort luckan och såg att det sitter ett fäste runt hårddisken som sitter i när man får hem datorn...
Har funderingar på att smälla i en ssd i och ha OS på.. Men då undrar jag om man kan få tag i ett sånt fäste som sitter över hårddisken?
För känns ju sådär att bara lägga hårddisken i hålet.

Så vet ni om man kan få tag i ett fäste någonstans?

Have it!

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gombe:

Jag sitter här och ska bestämma mig för en bärbar dator och jag har blivit EXTREMT sugen på en Asus G73JH-TZ054Z. Men när jag väl ska köpa den så finns den inte längre någonstans och det står bara att: "Produkten har utgått". Någon som vet varför den helt plötsligt har slutat existera? Håller Asus på att släppa en liknande produkt snart eller? Helst i samma prisklass och med liknande specifikationer- Jag har även kollat på G73JH-A1 modellen men den verkar inte heller existera! Säljs dessa 2 inte i Sverige eller hur är det? Finns det liknande Asus produkter på runt 20-25k som faktiskt går att köpa?

Skulle helst haft en svensk modell, med tanke på tagentbord och allt sånt (+ gillar inte riktigt att beställa från USA... har blivit sviken förut!) Är tacksam för all hjälp då jag är lite smått desperat vid det här laget...

Asus G73JH - sökning på Prisjakt är utbudet

Skrivet av Palie:

Tjena....

Jag har en liten fråga ang att installera en till hårddisk. Plockade bort luckan och såg att det sitter ett fäste runt hårddisken som sitter i när man får hem datorn...
Har funderingar på att smälla i en ssd i och ha OS på.. Men då undrar jag om man kan få tag i ett sånt fäste som sitter över hårddisken?
För känns ju sådär att bara lägga hårddisken i hålet.

Så vet ni om man kan få tag i ett fäste någonstans?

Have it!

HDD Housing

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Fann denna skapelse idag på nätet av ren slump, kittlade ju givetvis i magen direkt att pilla på köpknappen..
Men efter att läst igenom varje inlägg i denna tråd så tvekade jag direkt..
En laptop för 20k+ (19k på dustin för demoex) och så mycket barnsjukdomar??

Tänker inte skälla på Asus nu lr så, Asus är bra grejer av tidigare erfarenheter..

Men vafasiken tänker en tillverkare med egentligen då man kränger saker till återförsäljare som inte är testade till 110% ?
Nu säger inte jag att alla prylar på marknaden funkar flawless..
Men vad avgör egentligen hos ett företag, 80% av testerna måste funka för att kunna säljas lr vad?

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk

Ja jag går i banorna att införskaffa mig en G73a. Hur pass mycket skillnad är det på denna: WEBHALLEN.com - Asus G73JH-TY171V - Core i5 450M / 4GB / 500GB / 17.3" LED / ATI HD5870 / DVD±RW / Win 7 HP

jämfört med modellen med i7 och 6GB RAM? Rent praktiskt tänker jag då. Jag är ingen enorm graphic-whore men vill kunna lira spel som SC2, Bad Company 2, Diablo 3 (när det släpps) MW2 osv.

Min stationära idag är en AMD AThlon 64 x2 6000+ med 4Gb RAM (ddr2 800Mhz) ATi 5770 gfx. Hur står sig i5-modellen mot det?

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 6000+ 3.02 Ghz | Corsair PC6400 2048 Mb | ATI HD2600XT 512 Mb GDDR3 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | PSU Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Rent spelmässigt så ger i7 processor och mer minne en _minimal_ skillnad. Mobility grafikkort kan inte stå sig mot stationära, ganska logiskt. Men du kommer kunna spela SC2, BC2 etc på helt ok grafik. Det kan du ta mitt ord för, har samma dator.

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk
Skrivet av toadkalle:

Ja jag går i banorna att införskaffa mig en G73a. Hur pass mycket skillnad är det på denna: WEBHALLEN.com - Asus G73JH-TY171V - Core i5 450M / 4GB / 500GB / 17.3" LED / ATI HD5870 / DVD±RW / Win 7 HP

jämfört med modellen med i7 och 6GB RAM? Rent praktiskt tänker jag då. Jag är ingen enorm graphic-whore men vill kunna lira spel som SC2, Bad Company 2, Diablo 3 (när det släpps) MW2 osv.

Min stationära idag är en AMD AThlon 64 x2 6000+ med 4Gb RAM (ddr2 800Mhz) ATi 5770 gfx. Hur står sig i5-modellen mot det?

Precis som föregående nämnde så är skillnaden i spelprestanda på i7/5 ytterst minimal, knappt mätbar ens.

Permalänk

Okej, tack för svaren!
Så ni menar att det inte är värt att lägga de tusenlappar extra för att få datorn med i7/mer RAM? Isf blir det en med i5a!

Visa signatur

AMD Athlon64 X2 6000+ 3.02 Ghz | Corsair PC6400 2048 Mb | ATI HD2600XT 512 Mb GDDR3 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | PSU Hiper 530W

Permalänk
Medlem
Skrivet av toadkalle:

Okej, tack för svaren!
Så ni menar att det inte är värt att lägga de tusenlappar extra för att få datorn med i7/mer RAM? Isf blir det en med i5a!

Det är inte värt så länge du inte kommer använda datorn massor till filmredigering o liknande som kan nyttja 4 kärnor.. det kan du ju fortfarande göra på i5an men i7an är snabbare

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Fick hem min G73JH-TY171V från Misco under 48 timmar efter beställning. Första intrycket: WOW, monsterdator och den låter ingenting! (Gamla Fujitsu-Siemens lät som en traktor).

BIOS 2.11 fanns redan på plats så jag slapp bekymmer med uppdatering. Kör SC2 med allt på ultra video setting och det flyter på galant!

Funderar på att komplettera med en SSD och göra en ren win7 installation, så en fråga för er som redan gjort det:
Jag vill ha kvar ControlDeck och allt däri, går det att återställa sen på nåt sätt?

Visa signatur

Asus G73JH-TY171V + 120GB Corsair SandForce SSD

Permalänk
Medlem

Problem

Hej!
Jag har två problem som jag undrar över på min g73.
Ett är att min space tangent gnisslar något fruktansvärt. Kan man ta bort den och kolla om den behöver rengöras? vad orsakar att den gnisslar? Oerhört störande..
Sen att till vänster om musplattan så känns dom som ett tomrum under vänsterhanden. Så när man har haft handen vilande och lyfter handen så klickar det till, eftersom plasten trycks ner.. ska det vara så här?
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Problem med ny g73

Tjenare!

Frågan är återigen riktad till Asus.David.

Nyss införskaffat mig en asus g73 som jag frågade om innan (Z slutar den på) och jag har lite problem redan efter någon timmes användning..

Först och främst så httar min dator inte några högtalare alls,utan de existerar inte. Sen så har datorn bara lagt av och startat om helt plötsligt utan något som helst felmeddelande, (detta har hänt 9ggr under 2 timmar)
Jag har avinstallerat allting från ljuddrivrutinerna från creative till ATIs controlcenter.

Har även fått en BSOD, samt behövt reparera windows..

Märker även att tangentbordet ärextremt segt och även att muspekaren får flipperspel även fast jag avinstallerat styrdonet..

Är det bäst att lämna tillbaka datorn? eller vad kan problemet vara?
Alltid hört bra och tyckt mycket bra om Asus, men detta är ju under all kritik, köper man en dator för 20k ska den f*n fungera...

Mvh Dowden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dowden:

Tjenare!

Frågan är återigen riktad till Asus.David.

Nyss införskaffat mig en asus g73 som jag frågade om innan (Z slutar den på) och jag har lite problem redan efter någon timmes användning..

Först och främst så httar min dator inte några högtalare alls,utan de existerar inte. Sen så har datorn bara lagt av och startat om helt plötsligt utan något som helst felmeddelande, (detta har hänt 9ggr under 2 timmar)
Jag har avinstallerat allting från ljuddrivrutinerna från creative till ATIs controlcenter.

Har även fått en BSOD, samt behövt reparera windows..

Märker även att tangentbordet ärextremt segt och även att muspekaren får flipperspel även fast jag avinstallerat styrdonet..

Är det bäst att lämna tillbaka datorn? eller vad kan problemet vara?
Alltid hört bra och tyckt mycket bra om Asus, men detta är ju under all kritik, köper man en dator för 20k ska den f*n fungera...

Mvh Dowden

Denna fråga är inte riktad till mig, men tycker absolut att du ska kontakta de du köpte datorn ifrån!
Sen får man inte bortse från att hur bra ASUS än är så händer det även dem att vissa varor kan krångla

Hoppas jag slipper problem med min, och hoppas att den är lika bra som jag har läst om den

Permalänk
Medlem

Känns trist att komma in på en vänster och börja klaga, men när man har läst hela denhär forumtråden så känns det inte speciellt lockande att köpa en ASUS g73.. Jag var verkligen sugen på att köpa en men det verkar som varannan person har alvarliga problem omgående efter att ha startat systemet för första gången :S

Permalänk
Medlem

I och för sig så är det ju kanske så att dom som upplevt problem söker sig till forum och dom som glidit på en räkmacka håller sig borta?

Permalänk
Medlem

mjo

Skrivet av MahL:

I och för sig så är det ju kanske så att dom som upplevt problem söker sig till forum och dom som glidit på en räkmacka håller sig borta?

Alltså, en grundregel gällande forum osv är att för varje klagomål så är det minst 100+ nöjda kunder, så du ska inte förlita dig på svarfrekvensen angående negativa åsikter, eftersom det är när det är problem som man måste som ovan skribent säger, söka sig till forum.

Jag har idag snackat med Asus och de DOAde den, vilket var otroligt bra gjort av dem, så nu ska det komma en ny hem igen.

Alla kan ha otur, jag har bara det oftare. Nästa exemplar blir felfritt!

// Dowden

Permalänk
Medlem

Min G73 tuffar på utan några som helst problem!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Ska äntligen hämta ut min G73Jh idag..!

Men har en fråga ang SSD. Är det bara att köpa vilken som eller är det något speciellt jag ska tänka på när jag köper en SSD till Asusen??
Jag tänker mest så att den passar

Permalänk
Medlem

Yo!

Har precis köpt en G73J och har en fråga. Funkar ATI's senaste 10.8 driver nu eller ska man fortfarande köra på Asus egna ATI driver för stabilitet? Jag har uppdaterat BIOS till 211.

Permalänk
Medlem

Installera Asus drivare + control center och sedan uppdaterar du från AMD med endast drivaren och inte control center.

Min gh73 fungerar också klockrent. Snabb, tyst, helt kanoners.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlgard:

Yo!

Har precis köpt en G73J och har en fråga. Funkar ATI's senaste 10.8 driver nu eller ska man fortfarande köra på Asus egna ATI driver för stabilitet? Jag har uppdaterat BIOS till 211.

Jag skrev tidigare i tråden att Asus håller på på att ta fram ett nytt vBios. Jag har nu kört med det under flera veckor och det fungerar helt perfekt. vBioset är anpassat för ATI/AMDs generella grafikdrivrutiner för bärbara, vilket betyder att Asus inte kommer att släppa några egna drivrutiner. Asus har tyvärr bestämt sig för att inte lägga upp vBios uppdateringen på deras hemsida då det kräver lite tekniskt kunnande. Gör man fel vid flashningen av vBioset så resulterar det ju i att man inte får någon bild. Jag vet inte om Asus Sverige har fått information om det nya vBioset ännu (kanske Asus David kan hjälpa till). I USA kan man skicka in datorn och få den uppdaterad på garantin. Jag har själv uppdaterat vBioset flera gånger under betatiden tills den färdiga släpptes så om någon vill försöka sig på det så kan jag hjälpa till.

Bios och information hur man gör finns här.
How to Fix Your GSOD Blues

I mitt vBios har jag aktiverat ATI Overdrive samt att jag har ändrat klockorna när den körs på batteri till 100/200MHz. Det gör bra mycket för batteritiden. Filmläget har jag också ändrat. Men som sagt, säg till om det är något ni undrar.

Det finns också en lösning på Creative / Steamproblemet.

Daniel

Permalänk
Medlem

i7-940XM

Tidigare var det någon som undrade om 940XM. Jag har skickat in en i min G73. Kylningen i Asusen är helt vansinningt bra. Som jämförelse: En 720QM som sitter i de nya G73orna ligger på multipliern 13 när alla kärnor används. 13 x 133Mhz = 1729MHz. Jag kör 940XM på multiplier 26 med alla fyra kärnor. 26 x 133MHz = 3458MHz. Och datorn svettas inte ens. Vilken maskin!!!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar
Jag uppdaterade bara drivern från ATI, dvs 10.8.
Alla program i windows (photoshop och maya) och Crysis fungerar smärtfritt. I Warhammer online blinkar grafiken lite smått i menyerna dock. Detta är enligt min erfarenhet inget bra tecken.

Just nu har jag inte Cataylst Control Center installerat över huvud taget. Måste man ha det? Kan stabiliteten påverkas?

Permalänk
Medlem

Äntligen packat upp min G73!
Riktigt snygg maskin!

Men varför envisas de med att ha massa prylar installerade?

Min fråga är kort och simpel.. Vad är viktigast att behålla i dator ? Då jg tänker blåsa rent den på all skit

Permalänk
Medlem

Tjena, min gamla stationära håller på dö av helt så funderar på köpa billigaste varianten G73JH-TY171V för tycker jag behöver inte allt de andra lulllullet man får i dyrare modellerna, verkar inte va så stor skillnad ändå på dom. den här modellen verkar ju kunna maxa inställningarna på dagens spel så den klarar nog minst 2 år framåt med hyffsade inställningar också?

har läst igenom tråden och tycker de verkar va väldigt mycket småproblem med dom? ni som har dom hur upplever ni dom kvalitetsmässigt?

jag är ute efter en dator som ska hålla länge livstids- och prestandamässigt utan att behöva slänga ut 20tusen.

mvh jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

De kommer komma båda G53Jw och G73Jw lite senare i höst med nVidia GTX460 1.5GB

Hur kommer G73Jw prestera jämfört med G73jh i 3dmark 06?
När kommer den komma ut på svenska marknaden?
och priset ?
Tackar för svar

Går i funderingar på köpa en en G73jh men kanske det är värt och vänta, det är ju ändå höst nu

Permalänk
Skrivet av GoMeR:

Hur kommer G73Jw prestera jämfört med G73jh i 3dmark 06?
När kommer den komma ut på svenska marknaden?
och priset ?
Tackar för svar

Går i funderingar på köpa en en G73jh men kanske det är värt och vänta, det är ju ändå höst nu

Det är väl på hösten det blir mest lirande, iaf för min del

Dom kommande asusarna med gtx460m har sämre prestanda än nuvarande med 5870m, så av den anledningen behöver du inte vänta