Behöver Tips, Tv som funkar bra med PS3an.

Permalänk
Medlem

Behöver Tips, Tv som funkar bra med PS3an.

Hejsan Alla.

Är helt ny till detta forumet och är inte speciellt insatt i vad som krävs av en tv för att den ska funka ihop bra med en ps3a.

Saken är den att jag är på jakt efter en tv som helst går på 7000-9000kr men kan sträcka mig till 10000 och strax över.

Vill då att den ska ha funktionerna:

- Att den funkar bra med ps3an, alltså laggar inte när man kör genom HDMI med bra grafik och även när man kör blueray genom ps3an.

- Helst en 46 - 50 tums, Helst lcd.

- Bra bild för sitt pris.

- Helst även usb utag så man kan koppla extern hårddisk och titta/lyssna filmer,bilder och musik direkt.

- Ett måste är Hdmi och VGA(tror jag det heter utag så man kan koppla tv som datorn skärm

- Hade varit fint med att ha inbyggd Box i tv också.

Vet att det är många krav med lite pengar, men bättre för mkt information än för lite information.
Viktigaste är väl spelupplevelsen och sen kommer jag ofta vilja koppla datorn till tv eller tittar genom externa hårddisken om finns usb uttag.

Har själv kikat på lite tv apparater men vet inte om dem bara låter bra eller verkligen är bra?
Här är en av dem jag funderar på;

SAMSUNG LE-46C535 46" LCD-TV FULL-HD

Sen har jag tittat massa på philips apparater också, gillar deras design men jag vill att den ska funka bra framför allt.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

Med Vänliga Hälsningar.
Fattig student.

Permalänk

De krav du har uppfyller vilken standard tv som helst...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

De krav du har uppfyller vilken standard tv som helst...

Okej, kanske det gör..
Som sagt är inte så insatt när de gäller tv apparater.

Om det nu är så att de flesta uppfyller de kraven, skulle du/ni då kunna tipsa mig om någon mer specifik som är av någon anledning lite bättre en de andra men ändå inom prisgränserna jag skrev ut?

Hälsningar
P.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog antingen gå för den samsungen som du skrev med där. Du kan också få en fin Plasma 50 tum för runt 9 K idag. Bild är smaksak helt enkelt. Men det är åtminstone det du får mest för pengarna för tillfället. Annars är denna Philips TV:n ett bra val. Philips 46PFL5605H - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Permalänk
Medlem

En av dom viktigaste sakerna när man ska ha en TV till spel är ju lågt input lag, så det är absolut värt att kolla upp. I stort sett enda sättet är att få reda på det är tyvärr dock genom att läsa recensioner.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

En av dom viktigaste sakerna när man ska ha en TV till spel är ju lågt input lag, så det är absolut värt att kolla upp. I stort sett enda sättet är att få reda på det är tyvärr dock genom att läsa recensioner.

Skrivet av mapo:

Jag skulle nog antingen gå för den samsungen som du skrev med där. Du kan också få en fin Plasma 50 tum för runt 9 K idag. Bild är smaksak helt enkelt. Men det är åtminstone det du får mest för pengarna för tillfället. Annars är denna Philips TV:n ett bra val. Philips 46PFL5605H - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Okej hörni tack för tipsen hittills .. men har inte bestämt mig ännu.
Mapo den tv du linka har jag också kikat på och jag tycker speciellt philips design är väldigt nice.
Men då har jag två frågor, vad är stora skillnaden mellan plasma och lcd? för innan vart lcd mycket bättre så det är därför jag undra.

Och andra frågan raptor något tips på en bra tv med de kraven som jag skrev i första inlägget med låg inputlag? För jag nämligen läst lite att samsung och philips tv apparater absolut inte har bra input lag men jag kan ha fel?

Edit : hittade en till tv som kanske är bra om man går utifrån det ni skrivit .. om nu där inte är någon större skillnad mellan plasma o lcd. Vet dock inte hur det är med inputlag på denna heller .. står inte.

Samsung PS-50C535

Permalänk
Medlem

LG 50PK550N - Hembiobutiken.se

Äger en själv, fungerar klockrent till min PS3a och som datorskärm.
Märker inte av ngt inputlag överhuvudtaget, har en polare som kör sin HTPC + Xbox360 mot samma tv och han har inte heller något att anmärka på.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirk:

LG 50PK550N - Hembiobutiken.se

Äger en själv, fungerar klockrent till min PS3a och som datorskärm.
Märker inte av ngt inputlag överhuvudtaget, har en polare som kör sin HTPC + Xbox360 mot samma tv och han har inte heller något att anmärka på.

Ojj Man får tacka för det tipset .. Lutar nu åt att köpa den tv .. riktigt bra pris och och verkar vara riktigt bra funktioner .. och blir glad att höra från någon som faktiskt har provat den själv.

Bara en sak, vad är de för skillnad mellan lcd och plasma nu förtiden?

Permalänk
Medlem

Två olika bildrörs tekniker. Bättre att du googlar på det Finns mycket att läsa om det. LG 50PK550N Tv:n är ett bra val. Dock skulle jag vilja varna för en grej, har du ljust rum så kommer du få problem med reflektioner. Kan du leva med det så köp. Philips Tv:n och den samsung 5 serien har båda låg input lag. Philips är ett av de få skärmarna som alltid har det på sina modeller. Mitt tips är att du kollar dom i butik live. Sedan köper du den du gillar bäst.

Permalänk
Medlem

Tjoo .. Vad säg som denna ? tror ni det är något att ha? Andersson .. har inte hört märket innan vilket gör mig orolig men men .. låter bra på beskrivningen ..

Andersson A461FD PVR - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palle188:

Okej hörni tack för tipsen hittills .. men har inte bestämt mig ännu.
Mapo den tv du linka har jag också kikat på och jag tycker speciellt philips design är väldigt nice.
Men då har jag två frågor, vad är stora skillnaden mellan plasma och lcd? för innan vart lcd mycket bättre så det är därför jag undra.

Och andra frågan raptor något tips på en bra tv med de kraven som jag skrev i första inlägget med låg inputlag? För jag nämligen läst lite att samsung och philips tv apparater absolut inte har bra input lag men jag kan ha fel?

Edit : hittade en till tv som kanske är bra om man går utifrån det ni skrivit .. om nu där inte är någon större skillnad mellan plasma o lcd. Vet dock inte hur det är med inputlag på denna heller .. står inte.

Samsung PS-50C535

Plasma har generellt sett bättre svärta, bättre färgåtergivning, mycket bättre rörelsehantering och oftast lägre input lag.
Enda nackdelen med plasma är den lilla risken för inbränningar, även om den är väldigt liten på dagens plasmor. Enda gången LCD är bättre är egentligen om man kör den som datorskärm(vilket jag t.ex gör med min). Och även om man har TV'n i ett ljust/upplyst rum så kan LCD ha en fördel då dom är ljusstarkare.
Eftersläpningar anser jag vara LCD's största nackdel och det är det enda jag är lite missnöjd med på min TV, annars har den en grymt bra bild!
Om du främst ska ha TV'n till spel och film så rekommenderar jag dock plasma. Jag hade nog också kört plasma om jag inte haft den som datorskärm.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Jag håller inte med. Det där med att färghanteringen och rörelserna är bättre på plasma är bara bullshit. Det skiftar beroende på vilken modell. Idag är många LCD skärmar minst lika bra om inte bättre. Det finns flertals plasma skärmar som har problem med rörelsehanteringen. Ska man spela mycket så tycker jag LCD bilden är bättre. Ska du kolla filmer högupplöst och spela så köp LCD. Tycker du TV sändningar och annat är viktigt, så välj Plasma. Men i dagens läge är LCD såpass bra utvecklat att svärtan kan lätt mäta sig med en Plasma. Speciellt de vanliga LCD skärmarna utan LED som är helt fri från barnsjukdomar också.

Permalänk

Jag håller med Mapo

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Titanium, 3930k GTX 690 Asus X79 Pro Intel 240gb SSD Segate Barracuda 3TB, WD-1.5TB 16gb Kingston Internminne Thermalright Silver Arrow SB-E Antec High Current Gamer 900W Windows 7. Logitec G35. Logitec Z5500. Gigabyte Osmium Gaming.SteelSeries Sensei - Fnatic edition. Philips 52 8605H + 3D Kitt. Samsung S27A950+ 3D Brillor Epson tw3600 + 117 duk