Permalänk

Hur ser man fps?

Hej, undrar om man kan se fps i spelet, eller måste man ha igång något program på sidan om?
Skulle vara intressant att se vad man ligger på

Permalänk
Medlem

fraps är ett bra program för att kunna se fps på ett spel, programmet har man igång vid sidan om.
FRAPS show fps, record video game movies, screen capture software

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

Jag tror man ser fps om man håller över menu-knappen eller något liknande.. Har för mig jag har sett det på nån video men aldrig kollat själv.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

ctrl+alt+f

Visa signatur

• Corsair Obsidian 800D • i7 920 @ 4.0GHz • Radeon 5870 • Asus P6TD DELUXE • Corsair 6GB 1600MHz PC3-12800 • Intel X25-m 80gig • Dell U3011 •

Permalänk

Okej, tack för alla svar!=)

Permalänk
Medlem

Håll musen över "Menu" uppe i vänstra hörnet så kommer din latency, aktuell tid och fps att visas

Visa signatur

dosdead#639 - Z - I opened with 3 ghost academy and transitioned into losing my whole fucking base!

Permalänk
Medlem

att hållla musen över menu är för övrigt skönast o syssla med på replays... känns som en evighet att få fram sifforna annars.. In-game så funkar ctrl-alt-f men blir väldigt små siffror (jag kör på 46" lcd tv... så för mig tycker jag Fraps ger tydligast o skönast siffror.. inget ögat behöver "leta" efter för att se..:D men alla sätt fungerar..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem

sant sant pergius, menu checken är replay vänlig, inget man kan rekommendera in-game direkt ^^, fast sen vem sitter å stirrar på fpsen när man lirar ^.^

Visa signatur

dosdead#639 - Z - I opened with 3 ghost academy and transitioned into losing my whole fucking base!

Permalänk
Medlem

Haha.. nä ännu mer sant.. men kan ju va bra om man tycker det laggar o vill se siffra på fps ingame..:)

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk

"Hur ser man fps?" Jo, man ser frames med ögonen xD, hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEDISH Bear:

"Hur ser man fps?" Jo, man ser frames med ögonen xD, hahaha

Haha sitta och räkna frames manuellt är tidskrävande och kräver att din hjärna inte laggar

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Haha sitta och räkna frames manuellt är tidskrävande och kräver att din hjärna inte laggar

Det är ju bara att överklocka lite grann!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Det är ju bara att överklocka lite grann!

hahaha volt modda och stoppa klockbatteri i örat

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

hahaha volt modda och stoppa klockbatteri i örat

Kyltorn i pannan! ;D