SweClockers drop!

full hårddisk efter ominstallering av windows 7

Permalänk
Medlem

full hårddisk efter ominstallering av windows 7

tjenare.
Jag har haft min dator i lite över ett år, den började bli lite seg om man säger så, jag rensade datorn med diskfrag. ccleaner och avinstallerade massa program och tog bort väldigt många mappar och filler såsom filmer osv. men det ändrades ingenting på hårddisken, den är nästan full! det står att jag har 120GB kvar av 690GB och jag kollade i C:\ och fick ihop alla filer till nästan 200 bara.. jag tyckte detta var mysko så jag tänkte att jag skulle installera om hela windows 7 för att vara på den säkra sidan, men icke, det är fortfarande samma problem, den visar att jag har ca 120GB kvar att använda även då jag har tagit bort exakt allt från det gamla jag hade innan, hela Windows.old mappen är borta och jag har inte installerat ett enda program på datorn.
Om jag går in i C:\ och kollar hur mycket som ligger där kommer jag upp till 11,4GB, är det någon som vet hur jag ska lösa detta problemet?
Väldigt tacksam för seriösa svar!

mvh infeap

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500K 4,5Ghz | CPU-fläkt: Zalman CNPS-9900 MAX, blå | GPU: Nvidia Gigabyte GTX 560 Ti SLI (2x) | RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE |HDD: 1TB Western HDD 7200rpm | SSD: OCZ Vertex 2 120GB SSD | Chassi: CoolerMaster HAF 912

Permalänk
Medlem

Mappalternativ / visa dolda filer ... visa system filer

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

När du installerade om Windows skulle du ha tagit bort och skapat ny partition som (snabb) formaterades. Finns under avancerad knappen där man väljer vilken hårddisk partition som Windows ska läggas in på när du startar datorn från Win 7 DVD skivan.

System återställningen skapar nya punkter varje dag som datorn är på även om du inte gjort något vilket för vissa blir några GB varje gång. Går både att stänga av och rensa bort alla utom sista punkten på olika ställen.

Permalänk
Medlem

vart hittar jag "visa system filer"?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500K 4,5Ghz | CPU-fläkt: Zalman CNPS-9900 MAX, blå | GPU: Nvidia Gigabyte GTX 560 Ti SLI (2x) | RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE |HDD: 1TB Western HDD 7200rpm | SSD: OCZ Vertex 2 120GB SSD | Chassi: CoolerMaster HAF 912

Permalänk
Medlem

öppna en mapp, tryck på alt sen "T" å sen "O" .... tryck ctrl+tab
"show hidden files" samt "hide protected operating system files"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.