Permalänk
Medlem

finns det ingen sida man kan få tag i trials? hade vart kul o testa för o se om det är nått o ha eller inte, slängt ut för mycket pengar på spel senaste tiden>_>

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

finns det ingen sida man kan få tag i trials? hade vart kul o testa för o se om det är nått o ha eller inte, slängt ut för mycket pengar på spel senaste tiden>_>

Det brukar dröja innan trials kommer till nysläppta mmo's.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Blir nog ett köp ändå efter att ha läst lite mer och alla system i liret.
Vilken server ska man skapa sin gubbe på ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Min är spenderad sen här om dagen, tyvärr =/

Ok synd, tyckte du skrev ovan att jag skulle få den.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hepp nu blev man fri från sambon ett tag så är det kö in på servern.. plats nummer 700.. >_<

Men då kan jag passa på att fråga angående stats etc. hur ska man specca ens elemental defense ientligen?

Och de fysiska värden är?
Strength = Skada
Dexterity = Träffa

Elemental defence e ju lite svårt för du kommer ju möta mobs med olika typer av elemental så ja skulle tippa på till en början att lägga ut dem på alla typer. kan du ju respecca senare om det behövs.

Str = skada
Dex = acc / parry (tror ja)
Vit = hp (eller hur mycket du ska tåla, nått av de

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Blir nog ett köp ändå efter att ha läst lite mer och alla system i liret.
Vilken server ska man skapa sin gubbe på ?

Lindblum ! o gå med vårat linkshell där

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Irony FFXIV Linkshell @ Lindblum

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Uppenbarligen måste man ha tillgång till skivorna för att kunna köra på gästkonto, hur jävla dumma är de inte =/

aja, har någon av er tillgång till installationen skicka ett msg på forumet så skickar ajg mitt guestpass

Därför blev det som det blev Eptk, svårt att veta om du har tillgång till installationen eller ej =/

Permalänk
Medlem

Hittar inte Lindblum i listan av servrar jag kan välja mellan.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Hittar inte Lindblum i listan av servrar jag kan välja mellan.

Den ska finnas där? O.o

Skapat konto för europa och usa?
Enda jag kan komma på som felet kan vara om nu servern inte nere förstås.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte heller joina Lindblum då den är full och därför borttagen från listan.

Jag lirar själv på rabanastre!

Måste säga att spelet blir väldigt mycket bättre med en handkontroll. Fick min PS3 kontroll och funka med spelet, t.o.m vibration funkar!

Börjar närma mig lvl 10 nu med min Botanist. Men var går man om man vill börja träna något mer än bara Botanist? Vill skjuta lite pilar oxå ju.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Måste säga att spelet blir väldigt mycket bättre med en handkontroll. Fick min PS3 kontroll och funka med spelet, t.o.m vibration funkar!

Hur fick du den att fungera?

Men det känns lite dumt att plocka bort
servern från listan, finns alltid folk som vill spela med varandra..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Därför blev det som det blev Eptk, svårt att veta om du har tillgång till installationen eller ej =/

Aja tack ändå.

Men om någon har en trial över så tar jag gärna emot en, och ja, jag har tillgång till att få fram skivorna om det nu är ett krav..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hur fick du den att fungera?

Men det känns lite dumt att plocka bort
servern från listan, finns alltid folk som vill spela med varandra..

följde denna guide.

Sedan är det ju bara att gå in i FFXIV configuen i mappen på start-menyn

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Jag kan inte heller skapa en ny karaktär på servern Lindblum. Jag har två stycken för tillfället men när jag försöker skapa min tredje hittar jag inte servern. Den är inte nere eftersom jag fortfarande kan logga in på de andra karaktärerna.

Permalänk
Medlem

alla ni som lyckats komma in på lindblum kan väl skriva era namn här så kanske man kan lägga till varandra som vänner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Happa Lappa

Permalänk
Medlem

Gascogne Rheingau

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev en gubbe på Rabanastre istället.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Jag kan inte heller skapa en ny karaktär på servern Lindblum. Jag har två stycken för tillfället men när jag försöker skapa min tredje hittar jag inte servern. Den är inte nere eftersom jag fortfarande kan logga in på de andra karaktärerna.

Det verkar som folk lyckas skapa sina karaktärer på Lindblum trots allt, visst server syns inte alltid men de väntar ett tag (ca 10-15min) mellan försöken att skapa en karaktär där så syns servern igen.

Gäller bara att vara lite envis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Det verkar som folk lyckas skapa sina karaktärer på Lindblum trots allt, visst server syns inte alltid men de väntar ett tag (ca 10-15min) mellan försöken att skapa en karaktär där så syns servern igen.

Gäller bara att vara lite envis.

Råkade kika på denna tråden och hade ett svagt minne att jag sett info om just detta.

Det verkar handla om trafikstockning... när antalet karaktärer överstiger ett visst antal i ett visst område så stängs det ner temporärt.

Källa:
Current Known Issues, Suspension of Character Creation - FFXIVCore.com - Final Fantasy XIV Fansite

Permalänk
Medlem

Hepp, skapde en ny gubbe på rätt servern denna gången iaf

Fisk Pisk heter jag och har precis kommit ur sjö-staden, ska försöka lära mig lite av spelet nu

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Om det är nån som har en trial-key över o känner sig snäll så tar jag mer än gärna emot en! Är sugen på att skaffa spelet men skulle väldigt gärna vilja testa först. Skivor kan jag lösa, så det är bara en key som fattas. Min mail är cristobal.ubilla AT gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Hepp, skapde en ny gubbe på rätt servern denna gången iaf

Fisk Pisk heter jag och har precis kommit ur sjö-staden, ska försöka lära mig lite av spelet nu

Underbart att det kommer fler folk till rätt server.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska nog ge spelet en chans. börjat tröttna på alla vanliga mmo´s ... känns som detta spelet har mer olika saker man kan syssla med? Spelar Age of Conan för tillfället. dock är den nya expansionen en enda stor grind fest.. Visst alla mmo är grind på nått sett. men vissa sett är mycket roligare.. Kostar ju bara drygt 350kr spelet, från elgiganten

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Skulle jätte gärna vilja testa detta! aldrig kört någon Final Fantasy MMORPG! Dock har man kört alla vanliga RPG...Kanske borde ta o testa??
Om någon har en free trial som bara ligger där o degar och vill ge ut
give me a msg!
Thank you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Ska nog ge spelet en chans. börjat tröttna på alla vanliga mmo´s ... känns som detta spelet har mer olika saker man kan syssla med? Spelar Age of Conan för tillfället. dock är den nya expansionen en enda stor grind fest.. Visst alla mmo är grind på nått sett. men vissa sett är mycket roligare.. Kostar ju bara drygt 350kr spelet, från elgiganten

tycker verkligen du ska testa, mycket bättre variation i detta spel, har testat de flesta andra mmo's.

skitkul helt enkelt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

skitkul helt enkelt!

Jo tack det märker man på dig hur många klasser du lvlar upp.

Kanske man ska multiklassa själv lite hehe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kostade per karaktär nu som i elvan va? Isf, hur mycket?
Eftersom det verkar så förbannat drygt med att få tag på trial kanske man får ta och punga ut för spelet ändå, jag hade tänkt mig konsol versionen sen egentligen då det kommer i Mars någon gång, men så sjukt sugen på ett nytt mmo..

Verkar ju klart värt att slå till också när man läser era kommentarer..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Det kostade per karaktär nu som i elvan va? Isf, hur mycket?

Inte rätt valuta men det ger en riktlinje iallafall.

Basic Account Fee (*2) 30 days $9.99 (or 999 Crysta)
Character Fee 30 days $3.00 (or 300 Crysta)

Visa signatur