Permalänk
Medlem
Skrivet av miffo:

som alltid när det är open beta så vill dom stressa servers så det är sjukt mkt folk överallt kommer nog vara bättre när spelets släpps.

crafting systemet är sjukt intressant något svårt att lära sig men väldigt intressant jämfört med wow 1knapp så är det klart
här krävs det lite tänkande tycker det är sköj

kan inte folk från sweclockers hoppa in på samma server lira tillsammans och köra en linkgrej eller något?

vore kanon, om vi kom överens om server?

jag e på Palemecia eller nått i den stilen. körde på selbina först men jag upplevde extremt mycket fördröjning på allt man gjorde där. nu har det kommit upp 2 nya servrar också, en igår och en idag. Fabul o nån mer.

jag är öppen för förslag.

vi bör nog välja samma startzon med iom att dem inte lagt till linkshell invite över världen, måste invitas när man ses.

är väl bara ta en server en stad och en tid o plats så ses alla?

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Jag är på ellafall vill gärna ha några att lira med då jag inte känner någon som verkar intresserad i det

har spelat på Bodhum men det är ganska laggigt så har inte imot att byta om någon vet en bra server att köra på

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem
Skrivet av miffo:

Jag är på ellafall vill gärna ha några att lira med då jag inte känner någon som verkar intresserad i det

har spelat på Bodhum men det är ganska laggigt så har inte imot att byta om någon vet en bra server att köra på

skapa en karaktär på palamecia o staden ul'dah så kanske fler kommer till oss sen! heter Always Even där bara adda friend

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

skapa en karaktär på palamecia o staden ul'dah så kanske fler kommer till oss sen! heter Always Even där bara adda friend

Då hoppar jag på erat släptåg och skapar en karaktär på palamecia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

hopar med kommer döpa mig själv
dunsparrow dessem

varför är lobbyservern nere

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eczila:

Då hoppar jag på erat släptåg och skapar en karaktär på palamecia!

namn?

har startat linkshellet sweclockers på den servern, vi är i ul'dah för dem som har lust o hoppa på tåget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har detta fel, mina hårdiskar består av en extern och en intern och den externa har 425 GB ledigt och den interna har runt 50 GB ledigt. Någon som vet vad som är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxorn:

http://i52.tinypic.com/2d6wsgz.jpg

Jag har detta fel, mina hårdiskar består av en extern och en intern och den externa har 425 GB ledigt och den interna har runt 50 GB ledigt. Någon som vet vad som är fel?

hm udda >.< har du delat upp en system disk för Windows möjligen ? hur mkt är den system disk på?

har inte haft något liknade själv

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxorn:

Spelet stödjer inte WinXP 64. Viserligen kan du ha fått andra problem men detta är vad min polare kom fram till när han försökte installera spelet och han har WinXP 64. samma gäller Win Server 2003 64 bit.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

namn?

har startat linkshellet sweclockers på den servern, vi är i ul'dah för dem som har lust o hoppa på tåget.

Fan Bonji vi skulle ju köra Anal Intruders igen ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Fan Bonji vi skulle ju köra Anal Intruders igen ju

haha ja men fan GM's blev ju sura förra gången

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur fungerar ff xiv betan för er?
Med i7 4ghz, 5970 (950 mhz/5 ghz) så har jag ca 20 fps i 1920x1200 med allting i maximalt (buffern är på dubbel) förutom AA;n.

Jag har läst på ett ff xiv forum att CFx ännu inte fungerar och även om gpu-z noterar att gpu kärnorna jobbar för fullt så är det bull

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Hur fungerar ff xiv betan för er?
Med i7 4ghz, 5970 (950 mhz/5 ghz) så har jag ca 20 fps i 1920x1200 med allting i maximalt (buffern är på dubbel) förutom AA;n.

Jag har läst på ett ff xiv forum att CFx ännu inte fungerar och även om gpu-z noterar att gpu kärnorna jobbar för fullt så är det bull

ca 15 fps på 2560x1600 (körde högsta utom AA/AF) dvs inte ens spelbart så fort man börjar springa omkring.
Dator spec finns i min sig.

Känns som ett nytt grafikkort är ett måste för en, får leva med lägra upplösning tills vidare.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Buffern på Double gör spelet ospelbart, testa att köra på något annat alternativ.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artemis:

Buffern på Double gör spelet ospelbart, testa att köra på något annat alternativ.

Tackar, här ska testas ikväll.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

När jag kör vanlig buff så är fps ökningen marignal - 25 fps!
Otrolig

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Spelet stödjer inte WinXP 64. Viserligen kan du ha fått andra problem men detta är vad min polare kom fram till när han försökte installera spelet och han har WinXP 64. samma gäller Win Server 2003 64 bit.

Ok, tack - jag har WinXp64

Permalänk
Medlem

Kör med:
Intel I5 -750 @ 3.3Ghz
ATI 5870 GPU @ 890Mhz, RAM @ 1290Mhz
4 Gig DDR3 RAM @ 1764Mhz
2st WD Black i Raid 0

Kör spelet i 1650*1050 (Fullscreen)
Double buffer
8x MSAA
Shadow High

Funkar bra att spela med detta, men får random lagg ibland.

Är lite efter på inhoppet i denna tråden. Vilken server spelar dem flästa här på?

Permalänk
Medlem

fick key för nån dag sen har reggat den osv
men ska in på beta test site men kmr inte in får upp:

"The FINAL FANTASY XIV Beta Test Site can only be accessed by those who have been granted Beta Test accounts.

Beta testers can log in from the link below using their Square Enix Account."

nån som har en aning om varför ja inte kmr in, har ju reggat keyn o allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quinidar:

Kör med:
Intel I5 -750 @ 3.3Ghz
ATI 5870 GPU @ 890Mhz, RAM @ 1290Mhz
4 Gig DDR3 RAM @ 1764Mhz
2st WD Black i Raid 0

Kör spelet i 1650*1050 (Fullscreen)
Double buffer
8x MSAA
Shadow High

Funkar bra att spela med detta, men får random lagg ibland.

Är lite efter på inhoppet i denna tråden. Vilken server spelar dem flästa här på?

Förstår inte varför folk kör med dubbel buffert när det enbart skapar lagg.

Vi har ett linkshell på palamecia.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avyal:

fick key för nån dag sen har reggat den osv
men ska in på beta test site men kmr inte in får upp:

"The FINAL FANTASY XIV Beta Test Site can only be accessed by those who have been granted Beta Test accounts.

Beta testers can log in from the link below using their Square Enix Account."

nån som har en aning om varför ja inte kmr in, har ju reggat keyn o allt.

Jag får samma skit? Ganska derprimerande med tanke på att registreringen tar nästan 10min att genomföra då det är 20+ steg -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag får samma skit? Ganska derprimerande med tanke på att registreringen tar nästan 10min att genomföra då det är 20+ steg -.-

mm de e drygt som fan så fick kolla ptb efter eu klienten så den e påväg ner ska se om de funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avyal:

mm de e drygt som fan så fick kolla ptb efter eu klienten så den e påväg ner ska se om de funkar.

Länka

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

pm

Permalänk
Medlem

edit: det fixade sig

Permalänk
Medlem

Få ett meddelande lika fort som jag laddat hem den första nedladdningen att programmet har slutat att fungera. Vad beror detta på?

Visa signatur

Intel Core i7@ 2,8 GHz | Geforce GTX 260 1,8GB| 6144MB RAM DDR3 | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XIV Open Beta (EU)

Skrivet av SayZk:

Final Fantasy XIV Open Beta (EU)

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxorn:

Jag fick något liknande. Det den gnällde över var att jag inte hade 12gig ledigt på C:/ hårdisken som jag har windows på. Röjde lite på C:/ så jag fick 13gig ledigt och sen funka det prima. Det är för att den laddar hem installations filerna till mina dokument.

Permalänk
Medlem

några fler som ska va med på ett linkshell på lindblum i veckan?

Visa signatur