Hjärnblödning pga iTunes, kan någon vänlig själ förklara hur det fungerar?..

Permalänk
Medlem

Hjärnblödning pga iTunes, kan någon vänlig själ förklara hur det fungerar?..

Till att börja med, så har jag en 3GS, 32gb.

Jag kopplar upp mig på iTunes, synkroniserar musik som jag har i biblioteket och fyller mobilen med diverse foton tagna ur kameran och program som jag tankar genom app-store.

Nu är det så att när jag nästa gång synkar luren på samma dator, så försvinner mina köpta låtar, och vissa gamla låtar som jag hade på datorn men som nu tagits bort (från hårddisken) försvinner även från luren.
Detta vill jag givetvis INTE.

Hur förhindrar jag detta i framtiden?
Hur kan jag bara slänga in låtar i luren utan att radera innehållet som fanns innan?
Går det ens? Om inte, vad gör jag?

Jag har aldrig förstått mig på iTunes, har sökt o sökt efter liknande trådar men inte kommit fram till något vettigt.
Har läst om diverse inställningar men har ingen aning om vart jag ska börja.

Så, med andra ord.. finns det någon vänlig själ som kan hjälpa en hopplös och trött grek?

Mvh

Permalänk
Medlem

"En hopplös och trött grek" övertygade mig att hjälpa till

Det du köpt är bundet till ditt apple-konto, inte filerna. Så de ska bara vara att ladda ner igen utan kostnad vad jag vet.

Gillar du inte itunes finns det alternativ så som sharepod, drag och släpp filer precis som du vill. Perfekt om man vill ha med sig hem en del av kompisens ipod bibliotek och ska lagra det på sin ipod för att sedan lägga in i itunes hemma.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

"En hopplös och trött grek" övertygade mig att hjälpa till

Det du köpt är bundet till ditt apple-konto, inte filerna. Så de ska bara vara att ladda ner igen utan kostnad vad jag vet.

Gillar du inte itunes finns det alternativ så som sharepod, drag och släpp filer precis som du vill. Perfekt om man vill ha med sig hem en del av kompisens ipod bibliotek och ska lagra det på sin ipod för att sedan lägga in i itunes hemma.

Jag kan inte tro det jag precis läst...
Om detta funkar och jag inte drömmer, så är du min hjälte.
Langa ditt kontonummer så lägger jag in min kommande lottovinst på ditt konto!

Permalänk
Medlem

"Ipod not fully supported"

Reason:
Your ipod (iphone_ITouch4, database version 51) is not writable.
All iPod update featuers are disabled, but you can still copy files to your computer.

SharePod 3.9.6, iPod type iPhone_ITouch4"

Vad menas med detta?..
=/

EDIT:
Jag sket i detta programmet.
Tankade istället ner ett som heter CopyTrans Manager.
Ser ut att funka klockrent för tillfället, återkommer imorn hur det gick med musiken från jobbet.
Tack för hjälpen btw.

Permalänk
Medlem

Jag förstår ärligt talat inte hur folk lyckas missuppfatta itunes så grovt och kapitalt hela tiden. Jag har använt det i åratal och aldrig haft några problem.

Tar du kanske bort musiken ur itunes efter att du lagt in den på luren? Då kanske den vill synka bort den nästa gång du ansluter luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

"Ipod not fully supported"

Reason:
Your ipod (iphone_ITouch4, database version 51) is not writable.
All iPod update featuers are disabled, but you can still copy files to your computer.

SharePod 3.9.6, iPod type iPhone_ITouch4"

Vad menas med detta?..
=/

EDIT:
Jag sket i detta programmet.
Tankade istället ner ett som heter CopyTrans Manager.
Ser ut att funka klockrent för tillfället, återkommer imorn hur det gick med musiken från jobbet.
Tack för hjälpen btw.

Haha det verkade lite för bra för att vara sant, jobbig känsla när det meddelandet kom?

Men som du märkte så fanns det andra program som verkade funka fint :). Hoppas att du bor i gotland för där vinner folk tydligen ofta

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Jag förstår ärligt talat inte hur folk lyckas missuppfatta itunes så grovt och kapitalt hela tiden. Jag har använt det i åratal och aldrig haft några problem.

Tar du kanske bort musiken ur itunes efter att du lagt in den på luren? Då kanske den vill synka bort den nästa gång du ansluter luren.

iTunes är för mig iPhones största nackdel. Apple har ju medvetet begränsat användarvänligheten i iTunes, vilket är för mig oförståeligt. Det är 2010, det ska bara vara o plugga in sin iphone i vilken dator som helst och kötta över musik, filmer, bilder osv fram och tillbaka, oberoende om man har autentiserat datorn eller ej. eller om musiken på mobilen finns i datorn etc. Herregud säger jag bara att man måste använda iTunes förstår jag för det får en att använda apples produkter men att dom måste låsa in användaren i en bur med strypta möjligheter är bara trångsynt...

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimmeh:

iTunes är för mig iPhones största nackdel. Apple har ju medvetet begränsat användarvänligheten i iTunes, vilket är för mig oförståeligt. Det är 2010, det ska bara vara o plugga in sin iphone i vilken dator som helst och kötta över musik, filmer, bilder osv fram och tillbaka, oberoende om man har autentiserat datorn eller ej. eller om musiken på mobilen finns i datorn etc. Herregud säger jag bara att man måste använda iTunes förstår jag för det får en att använda apples produkter men att dom måste låsa in användaren i en bur med strypta möjligheter är bara trångsynt...

jailbreak och du kan göra hur du vill, är inte heller olovligt då de ändrat reglerna för hur du bryter avtalet när du bryter just avtalet med Apples mjukvara :). tror att samma gäller för att cracka spel tex. kan fixa länk senare när jag sitter vid en dator, kanske är begränsat till USA...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Tydligen så är det mer vanligt än vad du tror när det kommer till detta "problem".
Jag är en av dom som tycker iTunes är skitlarvigt när det kommer till synkroniseringen.
Man tröttnar på musik, fine, eller kanske flyttar den på disken, när man sen synkar så försvinner den ju från luren också.
Varför inte göra ett program som är så simpelt som det jag tipsade om? CopyTrans Manager.

Jag är en av de tusentals, som aldrig mer kommer använda mig av iTunes för att föra över filer till luren.

Permalänk
Medlem

Ställ in så den inte syncar varjegång och köp spotify premium så slipper man itunes. Har du ställt in så den ej syncar så hinner du ju kolla diverse filer och gör en backup när du lagt in mkt musik så bör de ej vaara nå problem men ja itunes är ej optimalt.

Permalänk
Medlem

Mjo, håller med TS, iTunes är för bökigt för sitt eget bästa. Ska bara vara att öppna sin iPhone/iPod i utforskaren och drag'n'droppa vad fan man vill i resp. mapp. Jag kör också Copy Trans Manager pga. att den låter mig göra detta, dock krävs en synk men det kan jag ta.

Minns den underbara tiden då många av mp3-spelarna bara var att koppla in i USB-porten och lägga över några GB musik i en mapp som enkelt kallades "music". Ingen bullshit. Inget onödigt program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Mjo, håller med TS, iTunes är för bökigt för sitt eget bästa. Ska bara vara att öppna sin iPhone/iPod i utforskaren och drag'n'droppa vad fan man vill i resp. mapp. Jag kör också Copy Trans Manager pga. att den låter mig göra detta, dock krävs en synk men det kan jag ta.

Minns den underbara tiden då många av mp3-spelarna bara var att koppla in i USB-porten och lägga över några GB musik i en mapp som enkelt kallades "music". Ingen bullshit. Inget onödigt program.

+100

Permalänk

Stäng av den automatiska synkningen i iTunes och välj att du vill hantera musiken manuellt. Då är det bara att dra låtar och album från iTunesbiblioteket till telefonen och också att radera det man inte längre vill ha på telefonen. Hur svårt kan det vara? Visst, låtarna måste först in i iTunes, men väl där har man full koll på dem och väljer själv vad man vill ha i luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimmeh:

Så jävla sant. Största anledning till varför jag inte rör iTunes och kör med Spotify istället. Bilder går ju som tur att sköta med utforskaren.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

jailbreak och du kan göra hur du vill, är inte heller olovligt då de ändrat reglerna för hur du bryter avtalet när du bryter just avtalet med Apples mjukvara :). tror att samma gäller för att cracka spel tex. kan fixa länk senare när jag sitter vid en dator, kanske är begränsat till USA...

It's Now Legal to Crack Your PC Games

Med jailbreak apps så som Yxflash så lägger man i utforskaren (Winscp) in .avi filmer utan att joxxa me konvertering och sånt i iphone och(?) ipod. Sen är det bara o spela, men att konvertera och synka med itunes via airvideo går snabbare enligt mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

stäng av automatisk synk så får du dra över låtar/album/spellistor manuellt, tada....

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av penna_ha:

stäng av automatisk synk så får du dra över låtar/album/spellistor manuellt, tada....

Problemet kommer när man raderat låtar från sin dator men har kvar dem i mobilen. Man kan ju inte dra över musiken från mobilen till datorn.... Ominstallerar du datorn + itunes så vipps måste du lägga in all musik igen för den finns ju inte på datorn längre och för att synka mobilen måste ju allt på iphonen ersättas av det tomma som finns på datorn.... worthless peice of shit vill jag påstå. Sen att man måste koppla mobilen till MAX 5 utvalda datorer håller inte heller måttet. Speciellt inte år 2010 och för ett så stort och kompetent företag som apple. Det är verkligen inte någon teknisk problematik bakom detta utan antagligen något sätt att tjäna extra $!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|