Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

bara svenskar?

Japps

Visa signatur

Per Peman
Tekniker på Recovery.se

Permalänk
Medlem

Jag har sett min första recension av spelet på Gamespot.com där det fick en fyra av tio. Riktigt lågt betyg, tycker ni det är rättvisst? Det är lätt att vara subjektiv vid bedömingar.. jag tycker personligen att spelet inte alls är så bra som jag räknat med men ger det fortfarande en chans i hopp om att börja uppskatta det. Kanske skulle en Linkshell hjälpa mig på traven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Jag har sett min första recension av spelet på Gamespot.com där det fick en fyra av tio. Riktigt lågt betyg, tycker ni det är rättvisst? Det är lätt att vara subjektiv vid bedömingar.. jag tycker personligen att spelet inte alls är så bra som jag räknat med men ger det fortfarande en chans i hopp om att börja uppskatta det.

Tenton hammer gav FFXIV B i deras recension, vilket jag tycker är klart mer rättvist betyg för spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av munktell:

vi e väl 6-7 svenskar i ett ls på lindblum, skulle kanske samla alla på samma ställe?

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

vi e väl 6-7 svenskar i ett ls på lindblum, skulle kanske samla alla på samma ställe?

Absolut, tycker jag låter som en ypperlig ide..

Ni kan ju joina oss, och tycker ni att vi är allt för otrevliga så kan ju bara återgå till ert gamla ls.

Just nu så är det enbart jag som kan invita folk online, och jag finns i Gridania, om ni har vägarna förbi så kan jag invita er. Som jag skrev tidigare mitt namn ingame är Liot Yuopi kontakta mig så invitar ja er.

Visa signatur

Per Peman
Tekniker på Recovery.se

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit med om ett så tråkigt spel sedan final fantasy 13.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Jag har aldrig varit med om ett så tråkigt spel sedan final fantasy 13.

Fyndigt inlägg. men ska du ens vara relevant så kan du börja göra jämförelsen med Final Fantasy 11 som var deras förra MMO... varit igång i 7 år nu.
Det finns mycket kasst skit som släppts den senaste tiden, men klarar FFXIV hålla ut längre än 2 1/2 månad (a'la-hjärnsläpp-APB) så har jag i alla fall fått lite mer för pengarna denna gången.

Permalänk
Medlem

"The previously announced improvements to the market system are currently in the final preparation stages and will be ready by the version update next week. Please keep an eye out for future announcements regarding this matter."

någon som läst nått om detta?

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

ja det måste förbättras iaf.... lite förbannat jobbigt att måsta gå och browsa varenda en man ser för att försöka hitta rätt reagents eller liknande...

tycker dom borde införa ett AH system istället för det där market funderingen.

Det är kanske den mest frustrerande bristen jag hittat på spelet hittills, speciellt med tanke på att köpa av andra spelare eller tillverka själv tycks va de enda sättet att skaffa sig bättre gear.

Permalänk
Medlem

Måste tacka för macro länken, den var perfekt.
Nu är det mycket lättare att byta mellan alla crafting yrken.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

spelet är både bra och dåligt. dåliga är mest att interfacet är så sjukt slött så man får ont i huvet. De flesta systemen i spelet är klumpigt gjorda & ologiska... Om man ska gilla detta måste man ge det en chans. jag ger det en chans atm. få se va jag gör efter första månaden. gilla klass systemet. men att lvla en melee gubbe innebär 24/7 Grind , max 8 quest på 48 timmar som ja förstått det.. annars är det NR1 Grind game. & exp har me lotto o göra hur mycket man får. men mest av allt är det, sjukt slöka UI som sabbar mest tkr jag iaf

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

gillar att det står att nått gear är trasigt när alla är hela t.om det jag inte har på mig>_<

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz

Permalänk
Medlem

tror ja hittat en sjuk bugg när ja satte ut stats hade 42 str ökade med 8 nya hamna på 46^^ verkar va nån bugg när man sätter ut så jag saknar stats märkte det hände på högra sidan sen em men han göra undo o gjorde om så det blev rätt^^>_< bra spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har spelat massor av onlinespel. Sagan om Ringen Online, Final Fantasy XI, WOW, Everquest 2 med flera. Jag tror stenhårt på Final fantasy XIV. Enligt mig, så släppt ingen onlinespel perfekt. Det kommer nya uppdateringar hela tiden och om ett halvår tro jag det hänt mycket. Jag har bestämt mig att spela genom detta vackra spel för det är vad det är. Jag vill se allt och uppleva allt. Det är min blick framåt. Älska verkligen storyberättelsen för var femte rank man går upp. Det som stör mig mest är att det inte finns AH, men annars är jag helnöjd. Men som sagt allt kommer att förbättras med tiden. Gäller att vara med för att se skillnaderna!

Visa signatur

Intel Core i7@ 2,8 GHz | Geforce GTX 260 1,8GB| 6144MB RAM DDR3 | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem

japp hoppas det viktigaste fixas iaf. och då menar ja den sjuka delayn i menyerna som varrenda review klagar på. & det som verkar bugga så ens stats försvinner^^.. spelar fortf för att resten me klass systemet t.ex e najs:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

japp hoppas det viktigaste fixas iaf. och då menar ja den sjuka delayn i menyerna som varrenda review klagar på. & det som verkar bugga så ens stats försvinner^^.. spelar fortf för att resten me klass systemet t.ex e najs:)

det är la snarare som så att 1 poäng stats kostar mer. Som i D&D.

Permalänk
Medlem

står inget ingame om det, och var random.. men iaf var det sjukt mkt roligare att grinda nu på natten när det inte är fullproppat med spelare o folk som e schysta o lägger en heal på en då & då:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur många av er använder musen i spelet egentligen?
Jag har ju inte spelat själv men kollar mig snart blind på youtube på massa klipp, är helt sinnes sjukt sugen på att spela spelet, dock väntar jag nog tills ps3 versionen släpps.. Vad tror ni om portningen till ps3 ni som kör nu? Ser det ljust ut? Menar, kontroll mässigt osådär..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

kör med mus mest när jag kollar runt, i strid behövs den inte så mycket så kör tangentbordet där....
Men hittade en jätte bra sida för den som vill skapa simpla Macro för o byta klass t.ex:)
nu trycker jag bara ALT+1 gladiator +2 smith +3armor:)

YK FFXIV Macro Maker

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tror kontrollerna faktiskt är mycket anpassade efter PS3

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej gött, låter ju kanon

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Fyndigt inlägg. men ska du ens vara relevant så kan du börja göra jämförelsen med Final Fantasy 11 som var deras förra MMO... varit igång i 7 år nu.
Det finns mycket kasst skit som släppts den senaste tiden, men klarar FFXIV hålla ut längre än 2 1/2 månad (a'la-hjärnsläpp-APB) så har jag i alla fall fått lite mer för pengarna denna gången.

APB var roligare haha, förhoppningsvis finns det något som håller kvar folk i FF14 vilket APB saknande, men just nu är det helt enkelt bara väldigt väldigt tråkigt. Förstår inte riktigt hur det kan misslyckas när det redan haft ett mmorpg på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

APB var roligare haha, förhoppningsvis finns det något som håller kvar folk i FF14 vilket APB saknande, men just nu är det helt enkelt bara väldigt väldigt tråkigt. Förstår inte riktigt hur det kan misslyckas när det redan haft ett mmorpg på marknaden.

Tja, trenden att göra platta och tråkiga spel verkar vara en ny affärsmodell för SquareEnix på senare tid.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Jag började spela FFXIV med min PS3-kontroll igår och oj vilken skillnad. Nu är allting mycket lättare och ett steg närmare ett roligare spel. Jag ger fortfarande FFXIV en chans men vi får se hur länge jag håller ut, och hur länge communityn håller ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Jag började spela FFXIV med min PS3-kontroll igår och oj vilken skillnad. Nu är allting mycket lättare och ett steg närmare ett roligare spel. Jag ger fortfarande FFXIV en chans men vi får se hur länge jag håller ut, och hur länge communityn håller ut.

Ska prova med handkontroll också, men kämpar vidare ett tag till med mitt tangentbord och mus som funkar fint om jag binder om musknapparna lite.
Jo, det är ju som du säger, i slutänden är det ju spelarna som bestämmer. Finns det ingen community så finns det inget spel.
Kan tänka mig att första betalmånaden är rätt kritisk. I detta läget så ser det inte så bra ut för mig då jag inte ens klarar mig förbi deras ClickandBuy.
Sen jag reggade ett konto och mitt kort så har min ClickandBuy varit blockat. Inget svar alls från deras support heller :(.
Så även om jag vill vara kvar så kanske jag inte orkar kämpa vidare med det omständiga betalsättet.

Permalänk
Medlem

bra det funkar me din ps3 kontroll. tycker dock att gör man ett spel för både pc&ps3 ska kontrollerna för varje klient vara anpassade för om man är pc eller ps3 tex. Craftingen i spelet kan göra det rätt jobbigt att komma igång. tur att det finns mycket info på nätet. Annars tkr nästan jag att craftingen är roligast i spelet just nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Ska prova med handkontroll också, men kämpar vidare ett tag till med mitt tangentbord och mus som funkar fint om jag binder om musknapparna lite.
Jo, det är ju som du säger, i slutänden är det ju spelarna som bestämmer. Finns det ingen community så finns det inget spel.
Kan tänka mig att första betalmånaden är rätt kritisk. I detta läget så ser det inte så bra ut för mig då jag inte ens klarar mig förbi deras ClickandBuy.
Sen jag reggade ett konto och mitt kort så har min ClickandBuy varit blockat. Inget svar alls från deras support heller :(.
Så även om jag vill vara kvar så kanske jag inte orkar kämpa vidare med det omständiga betalsättet.

Testa att köra endast med tangentbord det är bra mycket smidigare än att lira med mus.
Kan inte svara på om det är smidigare än handkontroll, fast då måste du ju släppa den varje gång man ska skriva lite i chatten.

Permalänk
Medlem

Fick igång min buddy trial igår och det flöt på helt okej på laptopen lite hack någon gång då och då men kaan ha med att göra att jag installera spelet på min externa hd kanske. Dock måste jag säga att det var sjukt svårt att fatta hur man skulle spela. Trodde att det skulle vara som wow att man tabba och sen tryckte på den spell man ville ha gjord men det funka inte alla gånger sjukt störande var det oxå med allt klickande för att prata med npc. Får väl se när man sätter sig nästa gång med det. Visste vare sig på vilken server eller stad man ville starta och tog klassen Thaumaturge kanske inte den bästa att börja med..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Dock måste jag säga att det var sjukt svårt att fatta hur man skulle spela. Trodde att det skulle vara som wow att man tabba och sen tryckte på den spell man ville ha gjord men det funka inte alla gånger sjukt störande var det oxå med allt klickande för att prata med npc. Får väl se när man sätter sig nästa gång med det. Visste vare sig på vilken server eller stad man ville starta och tog klassen Thaumaturge kanske inte den bästa att börja med..

De flesta av oss spelar på Lindblum servern och nja Thaumaturge eller Conjurer är inte de bästa att börja med skulle jag säga.
Guide till FFXIV

Ul'dah eller Limsa Lominsa skulle jag rekommendera att börja i eftersom de är lätta att hitta i.

Gridania -- known for its forests, agriculture, carpentry & leatherworking trades
Limsa Lominsa -- known for its shipbuilding, blacksmith & fishing industries
Ul'dah -- known for its fighting arenas, wealth and political influence

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej blir väl en delete nästa gång man sätter sig då och börja om med nåt annat pugilist är lite lockande då det känns som om den påminner om rogue i wow marauder verkar också lite intressant och kan väl dras i pararell med 2h dps warrior/dk typ kanske. Av det lilla jag testa igår är jag dock föga imponerad grafiken är ju amazing men det känns lite som om det är ett gå runt och lukta på blommorna och lyssna på fåglar spel vilket iofs kanske är mmo upp i dagen. Finns pvp i ffxiv eller nåt i likhet med det eller är det bara quest/monstergrind/crafting. Lindblum server fick jag inte ens upp på listan över val men det kanske beror på ras valet ? Jag valde att börja i Gridania så med andra ord gjorde jag kanske alla fel i boken med val och klass och startlocation för att komma igång snabbt och enkelt. Kände att skogslandskap kan vara fint samt att back in the wow days vare mage min favorit ...

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 