ny Asus 14" med grafik på ingång

Permalänk
Medlem

Verkar som om dom två ska prestera ungefär samma.

Mycket trevlig laptop, ska bli intressant att se vad priset landar på

Permalänk
Medlem

intressant att se vad priset landar på, och när leveransdatumet är.

Permalänk

Även jag ska inhandla bärbar snart, och tiden börjar bli knapp. Så ett datum behövs snart om jag inte ska köra på en TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Hejsan är det någon som vet om denna datorn kommer ut eller inte har ju gått 2 månader sen denna tråd skapades!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk

ASUSTeK Computer Inc. - Notebooks - ASUS N43Jf
Lite mera specs från asus hemsida. 2.4kg saftiga kilo och bara ett 6 cells batteri betyder att den nog har för dålig batteritid och blir för tung.
Synd, gillade verkligen designen och så på denna. Tangentbordet och musplattan ser ut att vara mycket bättre än på U35JC/U30JT osv..
Det var verkligen svårt det här med val av bärbar dator, finns ingen som känns sådär perfekt. Betalar gärna några kronor extra för att det ska kännas bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Flera har frågat efter 13-14 med lite bättre grafik och inbyggd DVD. Denna kanske kan vara något som kommer om cirka en månad.
N43JF-VX033V
14" HD LED
Intel Core i5 460M 2.53 GHz (Turbo up to 2.8GHz)
nVidia GT 425M 1024MB VRAM
4096MB DDR3 1066mhz
500GB HDD
B&O IcePower Speakers
DVD-S
Blåtand
USB 3.0
Wlan-N
8cell batteri
Windows7 HP

Pris, kolla med din butik.

nåt nytt om datum?

Permalänk

Synd att det är ett GT 425m, spelprestandan i det verkar inte vara mycket att hurra för. Ungefär i nivå med tidigare gt330/335m, vilket ju suger :/

Kolla på fps testerna i spel, 3dmark testerna är enorm missvisande för detta kort precis som för gt330m.

Permalänk
Medlem

hittade ett datum..
Bekräftad 2010.10.11

om det är något att lita på...

Permalänk

ASUS N43JF CI5 2.53 4GB/500 GT425M 14" W7HP - Kraftfull PC med Core i5 och 4GB minne - Produktinformation

Ska finnas i lager på dustinhome. Dock listar de ett 6-cells batteri medans andra butiker listar 8-cell.
Skickade iväg ett mail till dustinhome om hur det står till med det.
Är dett ett 8-cells batteri och en batteritid på 8-10h så är den mäkta intressant.

Permalänk
Medlem

Tja nu har jag beställt denna datorn från Dustin och och kommer den 8 okt så fort jag får den så kan jag sedan berätta hur den är om någon är intresserad.

M.v.h

Simon

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

varför kan ingen tillverkare släppa en 14 med 1600x900, den här prestandan och bra batteritid. Ska det vara så svårt?

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatrec:

Tja nu har jag beställt denna datorn från Dustin och och kommer den 8 okt så fort jag får den så kan jag sedan berätta hur den är om någon är intresserad.

M.v.h

Simon

det ser vi fram emot!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zatrec:

Tja nu har jag beställt denna datorn från Dustin och och kommer den 8 okt så fort jag får den så kan jag sedan berätta hur den är om någon är intresserad.

M.v.h

Simon

Inet.se är något billigare (60 sek) och gratis frakt, finns också i lager enligt uppgift meeen tja...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Synd att inte Asus valde att ta in N43JM, den modellen har GT435M och hade varit mycket lämligare för spel, övervägde att köpa N43 men valde en 3820TG istället.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av supercarl:

Synd att inte Asus valde att ta in N43JM, den modellen har GT435M och hade varit mycket lämligare för spel, övervägde att köpa N43 men valde en 3820TG istället.

Enligt notebookcheck ska GT425M vara bättre än GT435M:

NVIDIA Geforce GT 425M - Notebookcheck.net Tech

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Enligt notebookcheck ska GT425M vara bättre än GT435M:

NVIDIA Geforce GT 425M - Notebookcheck.net Tech

Jag har svårt att tänka mig att GT435M kommer vara sämre än 425. 435 har högre core och shader hastighet så det skall vara mer i 5730-klass ovh 425 är mer i 5650 klass.

Finns dock inga benchmarks alls på detta kort ännu
NVIDIA GeForce GT 435M - Notebookcheck.net Tech

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av supercarl:

Jag har svårt att tänka mig att GT435M kommer vara sämre än 425. 435 har högre core och shader hastighet så det skall vara mer i 5730-klass ovh 425 är mer i 5650 klass.

Finns dock inga benchmarks alls på detta kort ännu
NVIDIA GeForce GT 435M - Notebookcheck.net Tech

De skriver dock att 425 är utav en ny arkitektur, vilket kanske kan ge en fördel?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

De skriver dock att 425 är utav en ny arkitektur, vilket kanske kan ge en fördel?

Skillnaderna kan bero på vilken processor som kortet testades med eller att de använde olika drivrutiner eftersom 400-serien är så pass ny.

Permalänk
Medlem

Jaha nu har Dustin ändrat leveranstiden till den 26 november känns väldigt konstigt det är ju nästan 1 och halv månad längre än planerat. Är det värt att vänta så länge ??

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Som sagt ovan så verkar inet ha datorn på lager. Ett alternativ är ju då att ta den därifrån istället ifall du inte vill vänta.

Permalänk

Får förmodligen min imorrn. Kan slänga upp lite bilder eller så om det önskas.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Får förmodligen min imorrn. Kan slänga upp lite bilder eller så om det önskas.

det skulle uppskattas

Permalänk
Medlem

Står i valet och kvalet mellan den billiga 1215N upp till U35JC och U45JC verkar också spännande.

Permalänk
Medlem

Jag undra hur den står sig i spel, som tex HoN (Heroes of newearth). Om man kan köra de på högsta grafik och ändå ligga på kring +40 fps

Permalänk
Medlem

Hejsan alla!

Eftersom Dustin tog allt för lång tid så avbeställde jag den och köpte den från Inet i vilket fall som helst har jag fått den nu (rättar sagt i tisdags)!!

jag har aldrig gjort något sånt här innan så skriv vad ni vill att jag ska testa, göra, visa så ska jag försöka så gott jag kan.

m.v.h

Simon

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatrec:

Hejsan alla!

Eftersom Dustin tog allt för lång tid så avbeställde jag den och köpte den från Inet i vilket fall som helst har jag fått den nu (rättar sagt i tisdags)!!

jag har aldrig gjort något sånt här innan så skriv vad ni vill att jag ska testa, göra, visa så ska jag försöka så gott jag kan.

m.v.h

Simon

Skulle vara intressant o veta om den låter mycket? Dvs fläktljud, blir den varm?
Hur flyter spel på burken, om du nu testat nåt?

Permalänk

acer timlineX 4820TG

Permalänk
Medlem

Acer, njaa

Permalänk
Medlem

Va 17 sysslar de med egentligen? Här gör Asus en go dator och ger de som importerar möjligheten att välja olika hårddiskar, och givetvis väljer de den långsammaste (5400rpm). Inte okej! Nån som vet vem som är generalagent eller det är butikerna som beställer direkt från Asus?