Kan inte installera något windows alls.

Permalänk
Medlem

Kan inte installera något windows alls.

Hallå Hallå! Fick mig ideén att jag skulle försöka installera OSX på min dator som jag har ståendes vid tvn (vet inte modell). Fick det som väntat inte att funka, men nu när jag ska installera windows igen så funkar det inte alls. Använder jag xp så går installationen igenom men sen kan den inte starta.

Kör jag med W7 så laddar ner filerna i början men sen blir den bara svart tvn.

Antar att det är något på hddn som försvann när jag skulle köra in OSX som jag behöver till windows?
Hur löser jag detta?
Hallå Hallå! Fick mig ideén att jag skulle försöka installera OSX på min dator som jag har ståendes vid tvn (vet inte modell). Fick det som väntat inte att funka, men nu när jag ska installera windows igen så funkar det inte alls. Använder jag xp så går installationen igenom men sen kan den inte starta.

Kör jag med W7 så laddar ner filerna i början men sen blir den bara svart tvn.

Antar att det är något på hddn som försvann när jag skulle köra in OSX som jag behöver till windows?
Hur löser jag detta?Hallå Hallå! Fick mig ideén att jag skulle försöka installera OSX på min dator som jag har ståendes vid tvn (vet inte modell). Fick det som väntat inte att funka, men nu när jag ska installera windows igen så funkar det inte alls. Använder jag xp så går installationen igenom men sen kan den inte starta.<br />
<br />
Kör jag med W7 så laddar ner filerna i början men sen blir den bara svart tvn. <br />
<br />
Antar att det är något på hddn som försvann när jag skulle köra in OSX som jag behöver till windows?<br />
Hur löser jag detta?

Permalänk

Hur gör du när du ska installera då?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Hur gör du när du ska installera då?

Startar med min W7 skiva, det står att filerna laddas till windows. Sen när det är klart så står det "microsoft copration blabla" längst ner på skärmen och över det står det "startar windows"

Precis som det gör när man startar w7, fast dendära flaggan kommer aldrig fram. texten står i kanske 5sek sen så slocknar tvn (som att man drar ur vga sladden) och sen så lyser tvn upp igen i ett "svart sken".

Har provat med DVI-HDMI kabel också, och det hjälpte inte heller..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

2 skärmar?

1skärm. Tvn

Permalänk

Testat annan skärm?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Testat annan skärm?

Yes, Samma fel

Permalänk

Låter som om det är så att datorn ställer in skärmen på inställningar som din skärm/tv inte pallar

Visa signatur

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurreKula:

Låter som om det är så att datorn ställer in skärmen på inställningar som din skärm/tv inte pallar

Nja, tog och kopplad in hårddisken till min andra stationära idag och formaterade den där med "datorhantering". Så kunde jag installera nästan!.

När all reklam kommer om xp och det står hur många minuter det är kvar och vilka steg som är kvar, så stannas den på 24min. Vad är felet?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

För mig stannar den på 23 minuter i ca 5-6 minuter men sen rullar det på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hm jasså.. Ska prova att bränna om min W7 skiva så jag utesluter att det är den det är fel på först.
Men medans provar jag att installera xp igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Min hänger på 34 min, men man kan testa att köra ut skivsläden så hoppar det igång ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Oki, för mig stog den på 24min i 3timmar. tills jag gav upp och startade om den, dock så provade jag nu igen och då gick den vidare till "Finalazing installation" där den hängde sig helt, brukar vara en liten sak i högr hörnet som rör sig, den stog helt stilla. Tryckte då på datorns resett knapp, kom tillbaka till samma installation igen. nu verkar den dock fastnat på 19min.

Funderar på om jag skulle ta fram min hirens boot cd och prova att radera hela hårddisken med hjälp av den skivan, eller om jag ska prova att koppla in hårddisken i en annan dator och formatera där. Vad tycker ni jag ska prova först?

Permalänk
Medlem

Ta bort alla partitioner på disken och låtar den var orörd.
Låt Windows CD/DVD skivan skapa nya partitioner osv.

Har du gjort något du inte har berättat?
Mixtrat i bios, kopplat in (konstiga) USB prylar/kablar, vält datorn mm.
Ta bort allt som inte behövs och glöm inte externa kablar som inte går någonvart.

Borde byta DVD läsare och kablar till den och hårddisken och se om det går bättre.

Nollställa bios.
Ta först bort ström kabeln från datorn så att allt är helt död.
Ta ut batteriet som ser ut som ett mynt ett tag (nån minut).
Gå in i bios, ställ in det du vill och sparar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Ta bort alla partitioner på disken och låtar den var orörd.
Låt Windows CD/DVD skivan skapa nya partitioner osv.

Har du gjort något du inte har berättat?
Mixtrat i bios, kopplat in (konstiga) USB prylar/kablar, vält datorn mm.
Ta bort allt som inte behövs och glöm inte externa kablar som inte går någonvart.

Borde byta DVD läsare och kablar till den och hårddisken och se om det går bättre.

Nollställa bios.
Ta först bort ström kabeln från datorn så att allt är helt död.
Ta ut batteriet som ser ut som ett mynt ett tag (nån minut).
Gå in i bios, ställ in det du vill och sparar.

Tack för svaret men jag kan säga att jag provade att installera xp på hårddisken medans den satt i en annan dator, det funkade. Även w7. Så ska prova att fixa en ny cd-läsare till den andra och prova igen:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hishulta:

Tack för svaret men jag kan säga att jag provade att installera xp på hårddisken medans den satt i en annan dator, det funkade. Även w7. Så ska prova att fixa en ny cd-läsare till den andra och prova igen:)

Okej, nu ger jag fan snart upp och kastar datorjäveln. Lånade hem en usb cs-läsare och provade. Provade med xp skivan bara för att se om den fungerade. Ja, installationen började, fine tänkte jag och startade om och stoppade in w7 skivan ustället. Då börjar datorn pipa och ha sig. kastar skivan och kör in xp skivan isället och installerar hela istället, vad händer? Jo, dem fastnar på 23min igen!

Vad är felet?

Permalänk
Medlem

Prova med ett usb-minne.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Läsare, kablar, skivor, nätagg..

Nåt av dem kan det vara fel på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallqy:

Prova med ett usb-minne.

Har inget usb minne tillgängligt.

@tcntad: Vill ogärna tro att det är fel på läsare då jag även provat med en usb läsare nu och det hjälpte inte. Kablar tvivlar jag på också.

Har nu provat med w7 skivan i min andra dator, det är precis innan "laddnings saken" ska komma fram som skärmen blir svart. Den blinkar till på min fungerande dator också men bilden kommer tillbaka.

Även på den trasiga när jag ska prova att installera Ubuntu 9.10 så blir ca 7cm av skärmens högra kant svart, vilket den inte blir på min fungerande.

Permalänk
Hedersmedlem

Kollat med graffet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kollat med graffet?

Kör på integrerat

Permalänk
Medlem

har en känsla av att du har liknande problem man kan få ibland på vissa maskiner som kört linux
bootsektorn på hårddisken blir knas och det ställer till problem för windows, du skulle prova köra fdsik /mbr på din hårddisk

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av db_sweet:

har en känsla av att du har liknande problem man kan få ibland på vissa maskiner som kört linux
bootsektorn på hårddisken blir knas och det ställer till problem för windows, du skulle prova köra fdsik /mbr på din hårddisk

Detta gör man hur?

Permalänk
Medlem

Kan vara fel på minnena i den datorn.
Prova o sätt i minnena från datorn där du kunde installera utan problem när du flyttat HDn dit.

/Homie

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Kan vara fel på minnena i den datorn.
Prova o sätt i minnena från datorn där du kunde installera utan problem när du flyttat HDn dit.

/Homie

Har redan provat med detta:)
Ska se om jag kan låna en processor idag och prova och byta den.

Om inte det hjälper är det moderkortet som bara är att kasta eller?

Permalänk
Medlem

Jag tror också att det kan vara minnena det är fel på, prova installera med bara 1 minne.
jag kunde inte installera vista förut på min gamla dator när jag hade 4 minnen i datorn, men med 2 funkade det.

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P . Phenom 2 550BE @ x3 . OCZRPR13332G . HD6950 2GB . Corsair HX 750W 80+ .