Permalänk
Medlem

Formatera Win 7 OEM?

Hejsan jag känner att jag behöver formatera min dator. Och nu till frågan hur formaterar jag min dator som har Windows 7 64Bit Hp OEM? Man kan väl formatera med OEM, eller låser sig nyckeln?

Permalänk

Det är inga problem... så länge du använder HP:s eget återställningsprogram/skiva så är det inga som helst problem. Detta eftersom du inte behöver uppge din nyckel på dessa.

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk
Medlem

Har byggt datorn själv och köpte windows 7 oem.

Permalänk

Har du inte bytt hårdvara så ska det inte vara några problem alls, eventuellt kan det bli problem med att aktivera windows men bör inte bli det. Om det blir det så testa MS automatiska telefon aktivering annars får du ringa MS så aktiverar dom din nyckel igen.

Visa signatur

MSI K8N Neo Platinum || AMD Athlon64 3500+ || Asus Geforce 3 64mb || 2x 512mb random DDR ram minnen ||

Permalänk
Medlem

Ok men hur gör jag för att formatera då?

Permalänk

Uhm

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/938372-...

Står där hur du gör.

Med andra ord sök? Oo Stoppa i skivan, boota på skivan, anpassad installation, markera hårddisk du ska formatera, formatera, installera.

Visa signatur

MSI K8N Neo Platinum || AMD Athlon64 3500+ || Asus Geforce 3 64mb || 2x 512mb random DDR ram minnen ||

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Exakt, svårare än så är det inte alls.
Dessutom är frågan ställd flera gånger sen tidigare.

Permalänk
Medlem

Ok så jag vet hur jag ska formatera. Men jag känner mig osäker på det här med aktiveringen. På fodralet står det något om en tidsperiod fattar inte riktigt vad dom babblar om, men jag har en produkt nyckel så det ska väl inte vara några problem? Man kan väl aktivera den max 3 gånger?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det är inga problem nej, det är ju ändå den nyckeln du ska använda.