Prolbem med RAM-minne med GTS 450

Permalänk

Prolbem med RAM-minne med GTS 450

Jag har köpt ett nytt GTS 450, men när jag packade upp det och läste i manualen så stod det att man skulle ha 2GB RAM-minne (helst 4GB). Jag har bara 1.75GB RAM-minne nu, vet någon om mitt nya grafikkort kommer funka även om jag saknar 0.25GB RAM-minne och om det skulle funka skulle det lagga mycket då?

Permalänk
Hedersmedlem

Var står detta? Är det inte vad windows kräver i minnesmängd?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Det står minimum "system requierments" som rubrik, och på "system memory" står det, "2GB system memory (4GB recommended)". Kommer det funka även om jag har för lite?

Permalänk
Hedersmedlem

Det borde funka med det du har också, men testa iaf, du har ju redan packat upp det
Glöm inte ev extraström till det

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ssvanberg:

Jag har köpt ett nytt GTS 450, men när jag packade upp det och läste i manualen så stod det att man skulle ha 2GB RAM-minne (helst 4GB). Jag har bara 1.75GB RAM-minne nu, vet någon om mitt nya grafikkort kommer funka även om jag saknar 0.25GB RAM-minne och om det skulle funka skulle det lagga mycket då?

Hrm, är det inte så att grafikkort "resarverar" en del av minnet när man kör spel?
Vet att processen i sig drar RAM-minne, men tänkte på grafikminnet?
Tänkte att det kan vara ett minimum eller recomended om du kör spel med mycket tung grafik att driva.
Kan lika gärna ha fel, rätta mig isf