Permalänk
Medlem

Sätta en h50 i ett Storm Scout?

Hallå där!

Hur ska jag placera en h50 i ett Storm Scout chassi? Hade ju tänkt att sätta den där bak och använda mig utav fläkten som redan sitter där och köra push and pull. Hur tycker ni att jag ska placera fläktarna? Alltså åt vilket håll ska dom blåsa åt?

Tack på förhand

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Medlem

Fläktarna ska sitta så att de blåser in luft i chassit, det gäller ju båda fläktarna. Så att säga.

Den ena blåser in i chassit, den andra blåser värmen från radiatorn. Enkelt sätt fläktarna ska sitta
likadant.

Ber om ursäkt om förklaringen är luddig, bara skriva om du har någon mer fråga.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Men ska jag vända på fläkten som blåser ut ur chassit så att den blåser in mot moderkortet, och sen sätta på radiatorn och efter det sätta på fläkten som följer med h50 och rikta den mot moderkortet?

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Medlem

Allt ska blåsa innåt, om du inte har en fläkt i "taket" på chassit skulle jag väl kanske inte rekommendera push n pull, då det kan finnas en möjlighet att du får högre värme i chassit istället.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Det var lite det jag varrädd för, det med högre temperaturer i resten av datorn om man riktar in fläktarna. Men nu är det ju så att jag har en 140mm fläkt i taket som blåser ut luften. Räcker det?

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Medlem

Ja absolut, så länge den blåser luften utåt så blir det ju kanon. Jag kör 120mm i "taket" och så kör jag fläktarna till radiatorn innåt så den i taket suger ju ur varmluften så blir från radiatorn.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

För övrigt denna tråd har en bra bild på push and pull ifall du inte förstått vad jag skrivit.
Är så dålig på att förklara.

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |