Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Saandberg:

Luft, mATX, pastellfärger! Jag går igång på små snabba datorer. Vatten börjar bli för vanligt, finns inte så många snygga och välgjorda luftkylda system (de jag sett).

Det är vad jag hade vilja sett iaf

/S

Varken luft, matx eller pastellfärger. Blir heller inte en liten snabb dator, tycker att Echo har fått stå för den delen så det räcker. Jag menar, den presterar väl som din rig ungefär.

Skrivet av Agemman:

Eftersom du har börjat måla på grejerna så hoppas jag på ett hemmabyggt chassi i trä. Som du målar på utsidan och insidan. Sedan slår du in sleeve och vatten i de färger som är mest dominanta. Grönt vore riktigt coolt. Men det är bara vad jag hoppas på.

Att måla är en sak som endast blev på echo. Blir heller ingenting i trä. Inget grönt heller.

Så, inte:
mATX
Luftkylt
Pastellfärger
Trä
Grönt

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag tycker att dina bilder utanpå chassit var riktigt snygga och det spelar ingen roll ifall det är grov skiss eller var du skrev lite senare :).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av astrob0y:

Jag tycker att dina bilder utanpå chassit var riktigt snygga och det spelar ingen roll ifall det är grov skiss eller var du skrev lite senare :).

Tack så mycket. Grov skiss är att överdriva, men det är inte klart än.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Att måla är en sak som endast blev på echo. Blir heller ingenting i trä. Inget grönt heller.

Så, inte:
mATX
Luftkylt
Pastellfärger
Trä
Grönt

Jag gissar på att du kommer bygga i ett V-något (?) och det blir något med lila tema eller en revamp av CL[M]EAN.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Agemman:

Jag gissar på att du kommver bygga i ditt V2000 (?) och det blir något med lila tema eller en revamp av CL[M]EAN.

Den byggdes i en V1000b, men du är på helt rätt spår iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Varken luft, matx eller pastellfärger. Blir heller inte en liten snabb dator, tycker att Echo har fått stå för den delen så det räcker. Jag menar, den presterar väl som din rig ungefär.

Så, inte:
mATX
Luftkylt
Pastellfärger
Trä
Grönt

Fasen
Det blir alltså en stor och slö dator med vattenkylning... Ha den då passiv. Är du sponsrad på detta bygget så du kan ha nya grejer eller kommer det vara gamla delar?

Min rigg krossar din

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Den byggdes i en V1000b, men du är på helt rätt spår iallafall.

Ändrade för förtydligande. Du hade ju en annons uppe i marknaden där du letade ett V-XXXX chassi. Så man drar sina slutsatser

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe då får man väl dra till med en gissning. Jag gissar på ett antingen V1200 eller V2010 med då vatten och färgkombinationen kommer vara svart och vit.
Delarna kommer vara AMD's nya 6*** serie och hmm antingen en liten SSD eller många mekaniska.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Saandberg:

Fasen
Det blir alltså en stor och slö dator med vattenkylning... Ha den då passiv. Är du sponsrad på detta bygget så du kan ha nya grejer eller kommer det vara gamla delar?

Min rigg krossar din

/S

Tror faktiskt att de drar relativt jämt i prestanda. 23k i 3dmark06 får jag, vad får du? Mitt bios låter mig inte dra processorn över 3.6GHz. Jag har kontakt med några aktörer så vi får se om det bli sponsring. Det viktigaste för mig är att de inte påverkar min tanke med projektet och mina ideér. Den blir inte stor och slö. Men det är inte komponenterna som är det viktiga. Jag är mäkta trött på att pilla med ITX.

Skrivet av Agemman:

Ändrade för förtydligande. Du hade ju en annons uppe i marknaden där du letade ett V-XXXX chassi. Så man drar sina slutsatser

Detektiven.

Skrivet av MulleEng:

Hehe då får man väl dra till med en gissning. Jag gissar på ett antingen V1200 eller V2010 med då vatten och färgkombinationen kommer vara svart och vit.
Delarna kommer vara AMD's nya 6*** serie och hmm antingen en liten SSD eller många mekaniska.

Färgerna kommer inte att vara svart och vitt. Det vore inte fel med AMD's 6serie, men troligen inte. Jag har en lista med komponenter jag vill använda, men den baseras på hårdvara som redan finns ute.

Projektets namn reflekterar min idé. Inga kompromisser kommer att finnas. Allting ska göras rätt, eller inte alls. Jag hade många idéer med CL[M]EAN-MACHINE, felet var att den alltid skulle vara igång och att den skulle vara snygg, men samtidigt otroligt funktionell. Detta gjorde att mycket inte gick att göras just då. Men kollar ni på den så kommer ni att förstå lite av vad jag tänker göra. Jag tänker inte säga allt för mycket innan jag satt igång. Echo har givit mig modet att gå utanför ramarna med vad man bör göra med en dator och därmed kommer ni att få se en del säregenheter som tidigare inte setts i dessa sammanhang. Tänk skulptur, tänk Design | Art | Performance.

För er som vill se välbyggda luftkylda datorer så kommer en sådan också påbörjas. Men det blir ett sidoprojekt en aning längre fram i tiden. Troligen kommer den att baseras på Lian Li PC-8NB.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Kan det bli något brunt? Såg ju att du efterfrågat det av Steffo

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Kan det bli något brunt? Såg ju att du efterfrågat det av Steffo

Hade tänkt använda brunt i ett annat bygge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Tror faktiskt att de drar relativt jämt i prestanda. 23k i 3dmark06 får jag, vad får du? Mitt bios låter mig inte dra processorn över 3.6GHz. Jag har kontakt med några aktörer så vi får se om det bli sponsring. Det viktigaste för mig är att de inte påverkar min tanke med projektet och mina ideér. Den blir inte stor och slö. Men det är inte komponenterna som är det viktiga. Jag är mäkta trött på att pilla med ITX.

Så nu har jag kört 3dmark06. 24024p skrapade jag ihop
SM 2.0 Score: 9270
SM 3.0 Score: 12515
CPU Score: 5763

det var kanske inte nån förkrossande seger menmen;)

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Saandberg:

Så nu har jag kört 3dmark06. 24024p skrapade jag ihop
SM 2.0 Score: 9270
SM 3.0 Score: 12515
CPU Score: 5763

det var kanske inte nån förkrossande seger menmen;)

/S

Är nog för att du kan köra din CPU i 200MHz mer än mig.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Theory | By Hannes

Theory | By Hannes

Creativity is neither a strategy nor form of sublimation to deal with madness. Madness is merely creativity thwarted by society, a label created by society in order to imprison its visionaries.

En kort presentation, en epilog till det kommande luftkylda bygget. Lian Li har genom PCB Distribution AB sponsrat det här bygget med ett Lian Li PC-8NB och PCB Distribution AB har själva sponsrat med Hot-Swap moduler. Detta bidrar ju till att mycket tuffa saker ska göras. Många önskade ju se något luftkylt entusiastbygge bland de vattenkylda som kommit, och ja.. Vad gör man inte för att blidka publiken. Nä, men det är otroligt längesedan som jag luftkylde någonting och det kommer att bli oerhört intressant att se på skillnaderna i hur man bygger och utnyttjar chassit.

Theory | By Hannes kommer att inspireras tydligt av Carl Axel Olssons arbeten. Han är en person som betytt mycket för min kreativa utveckling, vilket i sig har betytt väldigt mycket för den person varit och den person jag är idag. Jag kommer att visa upp lite av hans verk och sedan också använda dem i min design av de delar som kommer att tillkomma i själva byggandet. Jag kommer att inkludera mycket av hans stil i det här bygget som en tribut till en stor mentor.

Chassit i sig kommer jag inte göra speciellt mycket med utvändigt, Lian Li har när inpå precis perfektion i det här chassit, men en hel del kommer att göras innanför. För det första så ska den pulverlackas svart innuti. Jag kommer att arbeta mycket med att omarbeta deras design till något mer rent, och sen implementera den konst som jag och många andra västeråsare växt upp med.

Jag har en del problem med färgschemat på det här bygget därför kommer jag inte prata så mycket om det än, men har ni några kreativa förslag så får ni mer än gärna höra av er och reflektera lite kring dem. Mitt problem är än så länge att man inte kan få tag på sleeves i de färger jag vill använda tillsammans med det här chassit. Sleeve är någonting som jag sett som ett måste hittills i alla mina byggen, kanske är det dags att se sig om för andra metoder.

Traditionellt sett är entusiastbyggen alltid antingen otroligt pampiga med utskurna detaljer eller avancerade graveringar, eller så är de stilrena och nästan minimalistiska med en otrolig balans mellan vad som är nödvändigt och vad som är "just for show" med millimeter prestation och utförande. Jag kommer inte att gå ifrån det riktigt lika mycket som jag gör med Echo, det räcker och blir över med den hatkärleken. Nej, jag kommer att hålla bygget rent, men samtidigt inkludera de influenser som jag tycker fattas i datorbyggande: Skulpturer. Att skulptera i chassit är någonting jag tänkt vänta med till Singularity, men det är någonting jag tror att jag kan implementera även i det här bygget, då genom inspiration ifrån Carl Axel Olssons konst.

Morfar, den här är för dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ser fram emot detta! Kommer att följas som vanligt!

/S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wow!!!! Du har gjort de igen sack.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kommer bli spännande
Någon sleeve-färg du känner att du saknar till ditt nya projekt?
Jag har kanske en färg på G som jag tror du vill ha, men jag väntar på sample för att se ifall leverantören håller bra kvalité.

PM gärna om du vill!

Permalänk
Medlem

Kommer bli mycket spännande
Undrar hur många som följer denna tråden ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Saandberg:

ser fram emot detta! Kommer att följas som vanligt!

/S

Det uppskattas!

Skrivet av Mike.a:

Wow!!!! Du har gjort de igen sack.

Inte gjort något än.

Skrivet av SteFFoo:

Kommer bli spännande
Någon sleeve-färg du känner att du saknar till ditt nya projekt?
Jag har kanske en färg på G som jag tror du vill ha, men jag väntar på sample för att se ifall leverantören håller bra kvalité.

PM gärna om du vill!

Det är brun och guld som hade varit intressant att utforska. Men det måste vara rätt brun färg. Jag funderar på att ta en närmare titt på hifi sleeve eller löda om kablage till rätt färger osv och skippa sleeve helt.

Jag funderar också på grå och lila, tja. Jag har många idéer just nu och jag måste nästan ha chassit framför mig innan jag bestämmer mig.

Skrivet av RainesX:

Kommer bli mycket spännande
Undrar hur många som följer denna tråden ^^;

Ingen aning. Men är nog ett par stycken iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det uppskattas!

Inte gjort något än.

Det är brun och guld som hade varit intressant att utforska. Men det måste vara rätt brun färg. Jag funderar på att ta en närmare titt på hifi sleeve eller löda om kablage till rätt färger osv och skippa sleeve helt.

Jag funderar också på grå och lila, tja. Jag har många idéer just nu och jag måste nästan ha chassit framför mig innan jag bestämmer mig.

Ingen aning. Men är nog ett par stycken iallafall.

Du hängde inte med på vad jag menade? Jag menade att du har skrivit jätte bra ju.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Du hängde inte med på vad jag menade? Jag menade att du har skrivit jätte bra ju.

Haha, jaaha! Tack du.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Keep us updated!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av beyorn:

Keep us updated!

'Bout what you say?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Haha, jaaha! Tack du.

Ingen orsak Hoppas på fler bilder nu

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Ingen orsak Hoppas på fler bilder nu

Fler bilder kommer, det kan jag lova. Väntar fortfarande på Chassit ifrån PCB/Lian Li och när det kommer så blir det 110% fart rakt framåt. Då kommer jag även visa lite av morfars konst som inspirerat mig till att göra det jag ska göra i Theory | By Hannes.

Echo går också framåt. Jag har tyvärr haft ont om tid den här veckan, men bilder ska som sagt komma och jag fortsätter att måla på den.

Visa signatur

Permalänk

Jag skulle upskatta lite info på din radiatorgrill.

Va är det för ngn?
Vart finns den?
Samt, finns den i svart?

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Scripteddie:

Jag skulle upskatta lite info på din radiatorgrill.

Va är det för ngn?
Vart finns den?
Samt, finns den i svart?

Läs tråden. Nä, men det är en Phobia, finns på aquatuning.de (eventuellt Coolingstuff.se också) och den är svart i original. Måste dock säga att det inte är någon vidare kvalité produkt. Men efter att jag pulverlackade den så blev den helt OK.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sack:

Läs tråden. Nä, men det är en Phobia, finns på aquatuning.de (eventuellt Coolingstuff.se också) och den är svart i original. Måste dock säga att det inte är någon vidare kvalité produkt. Men efter att jag pulverlackade den så blev den helt OK.

Tackar... Läste till runt sidan 14, men blev trött sen.
Funderar själv på att påbörja ett eget Array bygge och har en fråga. Tror du att det räcker att bora 2 cirklar i diameter med fläktarna i chassit för att sedan kunna täcka över det med en grill?

Tack igen för det snabba svaret!

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Scripteddie:

Tackar... Läste till runt sidan 14, men blev trött sen.
Funderar själv på att påbörja ett eget Array bygge och har en fråga. Tror du att det räcker att bora 2 cirklar i diameter med fläktarna i chassit för att sedan kunna täcka över det med en grill?

Tack igen för det snabba svaret!

Jag skämtade bara när jag bad dig läsa tråden. Räcker gör det väl. Men sen är ju frågan hur snyggt det blir osv. Väldigt subjektivt men går gör det väl. Du måste fortfarande göra hål för skruvarna dock.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sack:

Jag skämtade bara när jag bad dig läsa tråden. Räcker gör det väl. Men sen är ju frågan hur snyggt det blir osv. Väldigt subjektivt men går gör det väl. Du måste fortfarande göra hål för skruvarna dock.

Jo jag förstog det Men hur bar du dig åt då för att få det så snyggt?

Visa signatur