Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Måla då hehe att jag inte ska få de rätt

Haha, ja.. Inte menigen att märka ord. Men det är otroligt viktigt för mig att skilja på de två just nu. Rita är jag riktigt duktig på, att måla not so much. Mycket svårare att få över en tanke med pensel än med penna. Bara det faktum att det inte är svart och vitt gör allt så in åt helvete svårt. xD

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Ja "GW's" färger är ju från Citadel, men de fungerar bra, men ändå bättre är ju Vallejo färgerna. Mycket bättre flyt i dem å de är mycket lättare att jobba med.

Jag förstår. Jag har bara provat Citadels färger. Fungerade bra dock. Vann en tävling som de höll på GW i Stockholm. Men nu skulle jag förmodligen vara skitdålig på det Jag har dock en liten itch om att vilja prova igen. Om jag gör det ska jag kolla upp Vallejo.

Skrivet av sack:

Jag har en airbrush. Det är kul att hålla på men det är rätt svårt, tycker jag. Men jag har inte försökt att lära mig heller. Youtube är ju bra för sånt nu för tiden har jag hört.

Najs! När/var köpte du den och vad kostade den ungefär? Då menar jag hela kitet med kompressor (?) och liknande.

Permalänk
Skrivet av sack:

Haha, ja.. Inte menigen att märka ord. Men det är otroligt viktigt för mig att skilja på de två just nu. Rita är jag riktigt duktig på, att måla not so much. Mycket svårare att få över en tanke med pensel än med penna. Bara det faktum att det inte är svart och vitt gör allt så in åt helvete svårt. xD

Rätt ska va rätt ^^
Å andra sidan är svart på vitt med målarfärg rätt najs å

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Agemman:

Jag förstår. Jag har bara provat Citadels färger. Fungerade bra dock. Vann en tävling som de höll på GW i Stockholm. Men nu skulle jag förmodligen vara skitdålig på det Jag har dock en liten itch om att vilja prova igen. Om jag gör det ska jag kolla upp Vallejo.

Najs! När/var köpte du den och vad kostade den ungefär? Då menar jag hela kitet med kompressor (?) och liknande.

8 år sedan på biltema skulle jag tro. Kompressor hade far.

Skrivet av Blackgoat:

Rätt ska va rätt ^^
Å andra sidan är svart på vitt med målarfärg rätt najs å

//BG

Haha, det är sant. Rättningsafton i Hannes tråden. Med blyerts menar jag. ^^,

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Lugnt MMMM, vet att de är en enorm skillnad, ska försöka få de rätt nästa gång

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Lugnt MMMM, vet att de är en enorm skillnad, ska försöka få de rätt nästa gång

Du, det är bäst det! *spänner musklerna* xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Du, det är bäst det! *spänner musklerna* xD

OjOJ Hur går de med målandet då? Har du kommit på mer du ska göra med chassit?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem

Jag kom just.. *torkar av skärmen*
Det ser sexigt ut!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

OjOJ Hur går de med målandet då? Har du kommit på mer du ska göra med chassit?

Ska göra en ormkropp som slingrar sig runt chassit och in över radiatorn hade jag tänkt. Sen så ska det till lite konturer, highlights och annat smått och gott för att göra bilden "hel". Det är en del saker. ^^,

Sen måste jag ta tag i sleeving jämförelsen också. Ska bli riktigt intressant faktiskt. Slänger upp en tråd här i forumet och länkar härifrån också.

Skrivet av beyorn:

Jag kom just.. *torkar av skärmen*
Det ser sexigt ut!

Right..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ska göra en ormkropp som slingrar sig runt chassit och in över radiatorn hade jag tänkt. Sen så ska det till lite konturer, highlights och annat smått och gott för att göra bilden "hel". Det är en del saker. ^^,

Sen måste jag ta tag i sleeving jämförelsen också. Ska bli riktigt intressant faktiskt. Slänger upp en tråd här i forumet och länkar härifrån också.

Right..

De låter som de kommer bli riktigt snyggt detta.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

De låter som de kommer bli riktigt snyggt detta.

Det blir nog kung!

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Konturer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt målat men måste tyvärr säga att jag tyckte den var 100ggr snyggare med det stilrena i och med att den är vit :\

Börjar närma sig final touch nu va?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Snyggt målat men måste tyvärr säga att jag tyckte den var 100ggr snyggare med det stilrena i och med att den är vit :\

Kan inte påstå att det är final touches än. Mycket som händer. Målningen är långt ifrån klar. Men all hårdvara utom HDD's är placerade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Kan inte påstå att det är final touches än. Mycket som händer. Målningen är långt ifrån klar. Men all hårdvara utom HDD's är placerade.

Ah.
Började kännas som det närmade sig nu när du börjar på det yttre.
Ser fram emot när det blir färdigt.

alltid lika roligt när uppdateringar kommer

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag tycker tvärtimot, Jag gillar stilrent också... men samtidigt riktigt skönt med lite färger och frimålning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quba:

Jag tycker tvärtimot, Jag gillar stilrent också... men samtidigt riktigt skönt med lite färger och frimålning!

Du har rätt.
Troligen bara inte min smak ^^
Megaman hade vart finfint eller sonic XD
Men du har helt rätt, mycket trevligt med lite fristil och färg.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Ah.
Började kännas som det närmade sig nu när du börjar på det yttre.
Ser fram emot när det blir färdigt.

alltid lika roligt när uppdateringar kommer

Ah, det är mycket yttre nu, blir lite inre när jag har råd med plexi.

Skrivet av Quba:

Kul att du gillar det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ah, det är mycket yttre nu, blir lite inre när jag har råd med plexi.

Kul att du gillar det.

Jo! verkar vara några som bygger i Array och i andra chassin som bara satsar på stilrent, snyggt men inte så personligt :(. Men stort like!

Permalänk
Medlem

liter fler bilder börjar ju ta sig du skulle måla runt hela chassit och lite på ovansidan eller täcker plexit hela ovansidan?

Ååå, glömde att skriva, att jag skrev ordet måla nu istället för rita :):)

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Quba:

Jo! verkar vara några som bygger i Array och i andra chassin som bara satsar på stilrent, snyggt men inte så personligt :(. Men stort like!

Det är viktigt att vara innovativ och personlig också, men det är absolut inget fel på att göra ett simplistiskt minimalistiskt bygge.

Skrivet av Mike.a:

liter fler bilder börjar ju ta sig du skulle måla runt hela chassit och lite på ovansidan eller täcker plexit hela ovansidan?

Ååå, glömde att skriva, att jag skrev ordet måla nu istället för rita :):)

Yeah, riktigt duktigt av dig! Jag kommer att använda en glasskiva som tak, och ja den kommer täcka hela ovansidan. Jag ska måla runt hela chassit och in över radiatorn också. Kommer bli läckert!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE="sack;10432678"]Det är viktigt att vara innovativ och personlig också, men det är absolut inget fel på att göra ett simplistiskt minimalistiskt bygge.

Jo! håller med dig till fullo! jag är lite inne på "fulmods" nu, innovativt men inte så mycket till skönhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det är viktigt att vara innovativ och personlig också, men det är absolut inget fel på att göra ett simplistiskt minimalistiskt bygge.

Yeah, riktigt duktigt av dig! Jag kommer att använda en glasskiva som tak, och ja den kommer täcka hela ovansidan. Jag ska måla runt hela chassit och in över radiatorn också. Kommer bli läckert!

De låter riktigt snyggt. Väntar med stor spänning på resultatet.

Visa signatur

Permalänk

jag vet ej om du redan har gjort detta, men iaf. funderat på att ta bort de blåa klisterlapparna från nätagget? skär sig lite i färgerna då man kan se skiten från baksidan >:

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Quba:

Jo! håller med dig till fullo! jag är lite inne på "fulmods" nu, innovativt men inte så mycket till skönhet

Du får se till att göra det snyggt också!

Skrivet av Mike.a:

De låter riktigt snyggt. Väntar med stor spänning på resultatet.

Får se om jag hinner sitta lite i helgen.

Skrivet av TheMonsterz0:

jag vet ej om du redan har gjort detta, men iaf. funderat på att ta bort de blåa klisterlapparna från nätagget? skär sig lite i färgerna då man kan se skiten från baksidan >:

Nej, jag han aldrig göra det faktiskt. Har inte den datorn kvar tyvärr. Kul att du kollar igenom det bygget också.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sack:

Nej, jag hann aldrig göra det faktiskt. Har inte den datorn kvar tyvärr. Kul att du kollar igenom det bygget också.

well, det blir så när man inte har något och göra
vad fick du för den då?

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hoffipoff:

well, det blir så när man inte har något och göra
vad fick du för den då?

Ca 10k tror jag att jag fick det till sist jag räknade.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Singularity | By Hannes

Vad väntas? Att det är ett nytt bygge på G är väl tydligt. Men vad tror ni att det kommer att kretsa kring för komponenter? Färger? Kylning? Chassi? Tja, spekulera kring det ni!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Luft, mATX, pastellfärger! Jag går igång på små snabba datorer. Vatten börjar bli för vanligt, finns inte så många snygga och välgjorda luftkylda system (de jag sett).

Det är vad jag hade vilja sett iaf

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Vad väntas? Att det är ett nytt bygge på G är väl tydligt. Men vad tror ni att det kommer att kretsa kring för komponenter? Färger? Kylning? Chassi? Tja, spekulera kring det ni!

Eftersom du har börjat måla på grejerna så hoppas jag på ett hemmabyggt chassi i trä. Som du målar på utsidan och insidan. Sedan slår du in sleeve och vatten i de färger som är mest dominanta. Grönt vore riktigt coolt. Men det är bara vad jag hoppas på.

Skrivet av Saandberg:

Luft, mATX, pastellfärger! Jag går igång på små snabba datorer. Vatten börjar bli för vanligt, finns inte så många snygga och välgjorda luftkylda system (de jag sett).

Det är vad jag hade vilja sett iaf

/S

Vi verkar tänka hyffsat lika! Luft vore riktigt coolt det med.