Permalänk
Avstängd

RAR i Synology diskstation?

hmm hur extraherar man rar filer då de anges som r00, r01,r02 osv.. dvs utan "rar" fil? nån mer än jag borde störa sig på detta? eller ha ett tips?

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Högerklickar och extraherar?..

Permalänk
Avstängd

hade det varit så enkelt hade jag redan gjort det.. grejjen än att "extrahera" åtgärden är gråskuggad när man markerar en fil som slutar på r00 , i de mappar där det finns en rarfil med i slutet tex funkar det..

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

annars öppnar du winrar sedan drar du in en av r00 / r01 eller någon av dom och så har du filen taadaa.
Sen drar du den dit du vill extrahera den.

Permalänk
Avstängd

lyckas ej så bra med de heller då DSM 3.0 är webb baserat o så fort jag markerar en fil i diskstation släcks winrar ner... dock lyckades jag med att öppna winrar sen browsa fram rarfilerna och extrahera dem till min c: hårddisk .. målet va ju att extrahera till video "mediaserver" mappen på diskstation direkt ..

Visa signatur

HTPC:

Permalänk
Avstängd

svarar på mitt egna inlägg.. har nu lyckats dock känns det lite omständigt... öppna winrar.. browsa fram mappen... välja diskstation mapp igen... skriva in lösen för diskstation o sen funkade de.. men ialalfall skönt de gick på nått sätt.. tack för tipset iallafall.. utan det hade jag suttit här o rivit loppor i håret än

Visa signatur

HTPC:

Permalänk

Om du laddar ned rar-arkiv via torrent så kan du alltid installera optware och sedan in med unrar och rtorrent, sedan sätter du i konfig filen till rtorrent att unrar ska packa upp arkiven när nedladdningen är klar.
Och hur gör man allt detta, jo du börjar med att kolla här:
Synology Inc. • View forum - IPKG

Permalänk
Medlem

Konstigt då Winrar brukar vara förinställd på att associera bla .rar och .r00 --> .r29.
Men annars borde det gå att ställa in i Winrar ytterligare filändelser du vill att Winrar ska hantera. Öppna Winrar --> options --> settings --> integration --> tomma raden "user defined archive ext". Lägg till filändelsen utan punkt.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

Om det är filmer som du ska streama från din NAS så kan du även installera llink, det är en mediastreamer mjukvara som kan spela upp och även spola i filmer som ligger i rar-arkiv.
Llink - Lundman Wiki
Llink:synology - Lundman Wiki