Permalänk
Medlem

Varför ska dom här envisas med att göra sitt jäkla spel så svårhanterat och oförståeligt... visst jag har lärt mig, men det finns ju nästan ingen logic i det man gör, quest kort... konstig mekanik, tröga menyer... allt är sämst...

Nej det blir att vänta på starwars

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem

ett tips ta inte 5 star quest vid lvl1. för då kommer du att bli riktig ägd

Permalänk
Medlem

Bah då var mina krascher igång igen...
Verkar som när Shockwave player fungerar i Chrome så fungerar inte FFXIV och tvärtom, förstår inget... >_<

Samma error meddelande som förrut.

Citat:

Problem signature:
Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: ffxivgame.exe
Application Version: 1.0.0.0
Application Timestamp: 4cc0af9d
Fault Module Name: ffxivgame.exe
Fault Module Version: 1.0.0.0
Fault Module Timestamp: 4cc0af9d
Exception Code: c0000005
Exception Offset: 007da524
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1053
Additional Information 1: 0a9e
Additional Information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Additional Information 3: 0a9e
Additional Information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

HUr gör man om man vill joina guilden?

Permalänk
Medlem

Urk vad mycket data strul man har nu, min ena ssd hade enbart korrupta minnesceller därav FFXIV kraschade hela tiden..
Och nu när man fick sitt nya grafikkort så saknades det en kabel för strömmen och jag har ingen sån hemma.

2 veckor utan FFXIV känns segt.. ska se om det finns en adapter till 8 pins pci-express på stan imorn.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken, har det skett några större uppdateringar på spelet för gör det till ett roligt spel? Det lovades en hel del vad jag hörde och dem hade tom bytt ansvarig. Något nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Lite nyfiken, har det skett några större uppdateringar på spelet för gör det till ett roligt spel? Det lovades en hel del vad jag hörde och dem hade tom bytt ansvarig. Något nytt?

det har hänt en hel del faktist, jag väntar på nästa update nu som skall göra en hel del med, skall komma inom en vecka.

ui't är mycket snabbare nu, market wards har förbättrats enormt.
exp fås fortare nu samt bättre i partyn.
fler questar finns, fler guildleves.
notorious monsters finns, dock bara 3st än vad jag vet, kommer fler.
det nya teamet verkar veta vad dem gör iaf.

jag skulle testa det om nån månad om jag var du, finns en plan dem lagt upp för vad som skall ske, finns på ZAM bland annat.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Hur känns 14 nu då?
Själv så känns 11 rent klart klockrent nu med allt som hänt jämfört mot 14..
Abyssea och alla enkel AF+1+2 att skaffa gör att man kan bränna rätt så mycket tid utan att ha tråkigt.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

var in och spelade en timme för nån dag sen... det kändes precis lika slött som tidigare... visst dom har gjort några väldigt små förbättringar men det e då fan inte värt att ödsla tid på....

Permalänk
Medlem

Nu gick servrarna ner för FFXI och FFXIV med hänvisning till naturkatastrofen i Japan, rätt så vettigt av SE att bidra till att snåla med energiförbrukningen genom detta.

http://www.playonline.com/ff11eu/polnews/news20543.shtml

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk

Hej,

Jag är gammal FF11 veteran, hade en 10 job maxade och tänkte ge mig på FF14 nu efter några års frånvaro=)

Vilket server är bra, spelade nästan uteslutet med Amerikaner och Japaner i FF11 men hade vart kul att spela med svenskar känner jag, bör jag välja någon speciell server?

/A

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolochasgrym:

Hej,

Jag är gammal FF11 veteran, hade en 10 job maxade och tänkte ge mig på FF14 nu efter några års frånvaro=)

Vilket server är bra, spelade nästan uteslutet med Amerikaner och Japaner i FF11 men hade vart kul att spela med svenskar känner jag, bör jag välja någon speciell server?

/A

Är en hel del svenskar/skandinaver på Lindblum iaf, vet inte hur det är på dem andra servrarna. själv väntar jag på nästa uppdatering. men först ska väl servrarna upp

lirade också ffxi i 3 år, lirade med amerikaner men LS events var pain med minst 6 timmars tidsskillnad.

skönt o lira med folk som bor i samma tidszon iaf.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Skrivet av bonji:

Är en hel del svenskar/skandinaver på Lindblum iaf, vet inte hur det är på dem andra servrarna. själv väntar jag på nästa uppdatering. men först ska väl servrarna upp

lirade också ffxi i 3 år, lirade med amerikaner men LS events var pain med minst 6 timmars tidsskillnad.

skönt o lira med folk som bor i samma tidszon iaf.

På vilken server var du i ff11?

själv var jag på ragnarok och mötte kanske 2-3 svenskar under min tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolochasgrym:

På vilken server var du i ff11?

själv var jag på ragnarok och mötte kanske 2-3 svenskar under min tid.

lirade på asura, sålde min char på ebay efter jag slutat. hade 3st polare härifrån som jag lirade med, sen var det kanske 10 andra från europa, resten från NA.
helt klart det bästa spelet jag någonsin spelat.och då var jag knappt med på wings of the godess, var ungefär där jag slutade.

ffxiv har inte riktigt kommit dit än men med allt som är på g så kommer det nog bli jäkligt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är detta spel något att ha? vad kostar det i månaden?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

är detta spel något att ha? vad kostar det i månaden?

Det kostar inget i månaden just nu o har inte gjort sedan förra året, kommer att börja kosta när dem känner att dem är klara med det.

Jag spelar en del, ca 10tim i veckan, tycker det är mycket underhållande, bra team som jobbar på det o informerar spelarna om vad som händer, i juni nu tex så kommer största patchen som kommit hittills, skall ändra på en jäkla massa. går att läsa mycket på http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/index.html

Det finns oftast 2 olika mmo spelare, den som kommer från wow eller den som är öppen för något nytt.
Du bör vara den andra av dem.

Aningen svårare än andra mmos att ta sig in i men när man väl är inne är det riktigt bra o blir bara bättre o bättre, kommer en PS3 version i höst/vinter. (förmodligen samtidigt som dem åter-releasar spelet pga den lite dåliga feedback som kom förra gången, men mycket har hänt sedan dess.

Spelet vad jag sett kostar ju bara 99:- och ingen månadskostnad så varför inte testa?

om du testar, välj servern Lindblum.

Cheers

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

Det kostar inget i månaden just nu o har inte gjort sedan förra året, kommer att börja kosta när dem känner att dem är klara med det.

Jag spelar en del, ca 10tim i veckan, tycker det är mycket underhållande, bra team som jobbar på det o informerar spelarna om vad som händer, i juni nu tex så kommer största patchen som kommit hittills, skall ändra på en jäkla massa. går att läsa mycket på http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/index.html

Det finns oftast 2 olika mmo spelare, den som kommer från wow eller den som är öppen för något nytt.

Aningen svårare än andra mmos att ta sig in i men när man väl är inne är det riktigt bra o blir bara bättre o bättre, kommer en PS3 version i höst/vinter. (förmodligen samtidigt som dem åter-releasar spelet pga den lite dåliga feedback som kom förra gången, men mycket har hänt sedan dess.

Spelet vad jag sett kostar ju bara 99:- och ingen månadskostnad så varför inte testa?

Cheers

Tack för bra svar!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

Cheers

Bra besvarat! Nu blev jag lite nyfiken på nytt, se vad som ändrats. Visste inte ens att det hade skippat månadskostnaden tills vidare. Det var ju inte så lätt att registrera en prenumeration sist jag provade. När spelet lanserades upplevde jag det som svårt och opedagogiskt. Själva interfacet var ju också katastrof, har de putsat på det än? Det var mycket som trasslade när det väl släpptes, riktigt synd eftersom jag såg potential. Får hoppas de nya patcharna ger spelet rättvisa.

Permalänk
Medlem

Kan man köpa spelet digitalt någonstans?
Orkar inte ta mig in till stan.

Edit: Nvm, fick det för 19kr på cdon.
Hade iofs varit värt en hundralapp för ett nedladdningsbart ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

Cheers

Vad heter du förresten på Lindblum? Vore trevligt med någon person villig att hjälpa en nykomling. Eller så kanske du känner till något snällt gille som gärna hjälper till?

Permalänk
Medlem

Jag återupplivar tråden lite och informerar om att man kan köpa serial från offgamers.com för 65 kr.

http://www.offgamers.com/final-fantasy/final-fantasy-xiv-eu/f...

Jag köpte det för någon timme sedan och sitter nu och patchar spelet. Det går tydligen inte att ladda ner klienten från SE så jag fick lov att fixa den på annat sätt.

Permalänk
Medlem

Jag installerade spelet på nytt och gav det någon timme eller två, dessvärre inte mer. Jag tycker fortfarande det kräver mycket utav en att verkligen sätta sig in i spelet och lära sig det. Fortfarande onödigt komplicerat om jag får säga mitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aonike:

Jag återupplivar tråden lite och informerar om att man kan köpa serial från offgamers.com för 65 kr.

http://www.offgamers.com/final-fantasy/final-fantasy-xiv-eu/f...

Jag köpte det för någon timme sedan och sitter nu och patchar spelet. Det går tydligen inte att ladda ner klienten från SE så jag fick lov att fixa den på annat sätt.

Tack

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

helt klart ett bättre spel sedan 1.18.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jösses vilken röra spelet fortfarande är. Grafikmotorns läsning/skrivning är helt åt fanders (ssdn löste det problemet) och jag måste fortfarande använda RadeonPro för att få igång mina tre gpu´s.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Kostar det något i månaden att spela FF XIV?

Permalänk
Medlem

Måste man köpa spelet i affären för att få spela utan månadskostnad eller kan man ladda ner det från deras hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaran:

Kostar det något i månaden att spela FF XIV?

nej det är fortfarande gratis, tror att månadskostnaden sätter igång när ps3 versionen är färdig. då spelet nått sin fulla potential

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Måste man köpa spelet i affären för att få spela utan månadskostnad eller kan man ladda ner det från deras hemsida?

vet ej om det finns för download nån stans

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=454635

94:- är ju inte så farligt annars. alltid roligare med en fysisk produkt med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jösses vilken röra spelet fortfarande är. Grafikmotorns läsning/skrivning är helt åt fanders (ssdn löste det problemet) och jag måste fortfarande använda RadeonPro för att få igång mina tre gpu´s.

motorn dem använder verkar inte helt o hållet optimerad som sagt, att ha spelet på en snabb hdd hjälper mycket.
spelets flyt har dock blivit otroligt mycket bättre sedan i våras. det går åt rätt håll iaf

är aningen kass fördelning på gpu användningen med sli också, får drygt 40-60% på båda korten.

Visa signatur