Permalänk
Medlem

Launcha spel på annan skärm?

Jag har 3 monitors, en benq 24'' i mitten och två 19-tummare bredvid på vardera sida. Nu är det så att jag skulle vilja launcha counter-strike på den vänstra monitern då den har bättre färger, uppdateringsfrekvens osv än de andra skärmarna, kort och gott är det den skärm jag alltid spelat cs på och som är överlägset skönast. Någon som vet om detta går att lösa och i så fall hur? Går det med ultramon eller andra program, eller kan jag fixa det utan programvara?

Tack!

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

inte säker men tror det kan funka om du byter så att den vänstra är main skärm, annars måste man köra med windows mode för att få det att fungera, det är dock inte många spel som har

Permalänk
Medlem

att trycka "windowsknappen" pil vänster, ska flytta program o dylit en skärm åt vänster vet inte om det funkar med spel.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Löste det så att jag skapade 2 olika displayprofiler, en där vänster skärm är huvudskärm och en där höger skärm är huvudskärm. Kör benqen som huvudskärm vid alla andra tillfällen än då jag ska köra counter-strike, byter då displayprofil genom en genväg på skrivbordet och när jag spelat färdigt byter jag tillbaka med en likadan ikon. Fungerar tillräckligt smidigt!

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

Löste det så att jag skapade 2 olika displayprofiler, en där vänster skärm är huvudskärm och en där höger skärm är huvudskärm. Kör benqen som huvudskärm vid alla andra tillfällen än då jag ska köra counter-strike, byter då displayprofil genom en genväg på skrivbordet och när jag spelat färdigt byter jag tillbaka med en likadan ikon. Fungerar tillräckligt smidigt!

smart använde du nå program till det eller går det i windows?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

smart använde du nå program till det eller går det i windows?

tror han använder sig av Radeon CCC för det...