Permalänk
Medlem

Rensa disk

hejsan, jag undrar hur man rensar en hårddisk till 0. Så som den var när man köpte den. Nu har jag inte gjort någon recovery skiva när jag köpte den, ganska korkat men men. Finns det något bra program isåfall rekomendera något bra. Jag ska inte rensa disken så den förstörs utan jag ska installera windows igen sen.'

mvh oliver

Visa signatur

Oliver Göransson

Permalänk
Medlem

du kan grundformatera den eller menar du att den ska vara blank utan nån volym?

i windows installer så kan du ta bort alla volymer och partitioner.. sen e det bara att installera rakt av och den skapar allt den behöver automatiskt..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

med windows skivan du ska installera ifrån så kommer du dit du ska välja vilken hårdisk du ska installera OS på. där kan du även delete och ändra i partitioner och formatera och sånt.

för att förklara tydligare.

lycka till.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

tack för svaren. Väldigt bra och raka svar

Visa signatur

Oliver Göransson

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vill du återställa den till fabriksskick så är det nån F- knapp i början av start som ska tryckas in.

Får man inte meddelande om att man ska skapa återställningsskivor?

Permalänk
Medlem

när man startar den? då i början när man kan välja om man vill in på bios och sånt? Hur ska jag veta vilken knapp det är ?

Visa signatur

Oliver Göransson

Permalänk
Medlem

datorn är av märket sony vaio och är en laptop. Där är faktist en partition som heter recovery men jag kommer inte åt den. Hjälp någon

Visa signatur

Oliver Göransson