Permalänk
Medlem

Köpråd LG tv 65"

Hej!

Var inne på att köpa en lg c4 men ser till min besvikelse att den verkar vara slut i princip överallt.
Skulle ni rekommendera en b4/b5 eller c4?
Kommer användas till film, serier, sport samt gaming på konsol.

Permalänk
Medlem

Det är ju för att C5 ersätter så det borde väl vara den närmsta ersättaren.

Permalänk
Medlem

Hej,

Ja, C4 verkar i princip vara slut nu vilket var förväntat.

Mitt råd är att vänta ett par veckor tills Black Friday-perioden drar igång. Då kommer C5-modellerna få sina första stor prissänkningar för året.
Exakt vad en 65" kommer kosta får vi se men jag gissar någonstans i spannet av 17-19k beroende på återförsäljare.

LG själva brukar ha en del trevliga rabatter genom rabattkoder så värt att hålla utkik i "Dagens Fynd"-tråden kommande period.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Såg att det finns några c4 kvar på någon sida för ca 15.500. b5 verkar ha 600 nits och c4 1000. Det är väl den största skillnaden jag sett

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hej,

Ja, C4 verkar i princip vara slut nu vilket var förväntat.

Mitt råd är att vänta ett par veckor tills Black Friday-perioden drar igång. Då kommer C5-modellerna få sina första stor prissänkningar för året.
Exakt vad en 65" kommer kosta får vi se men jag gissar någonstans i spannet av 17-19k beroende på återförsäljare.

LG själva brukar ha en del trevliga rabatter genom rabattkoder så värt att hålla utkik i "Dagens Fynd"-tråden kommande period.

Lyckats hitta en b5 för 14000 och någon enstaka c4 finns kvar för ca 15500

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Aa jag vet men har inte lust att lägga 30k på en tv utan tänkte mer 15 ish som smärtgräns:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sel:

Såg att det finns några c4 kvar på någon sida för ca 15.500. b5 verkar ha 600 nits och c4 1000. Det är väl den största skillnaden jag sett

Ska du väggmontera den så har Inet har oxå 65 G4 med väggfäste och ingen for för 22'

https://www.inet.se/produkt/2225774/lg-65-oled65g4-evo-4k-sma...

Permalänk
Medlem

Vänta nån vecka tills BF. Då lär du kunna fynda bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Jag köpte tyvärr en OLED 65:a Evo C54 C5 för ett tag å för det priset 30.000 kr får man: En nerbantand fjärr (finns plats för femtioelva knappar till).

Volym*/kanal knapparna är 2 hårda streck att trycka på.

* = Tryck "Upp" för höja volymen å "Ner" för sänka volymen. Samma på kanal "strecket".

Finns inga separata "Play/Paus knappar" på fjärren, "Ok knappen" är Play/Paus.

På bl.a Disney + appen (körs på 4K Apple TV, kör med den sk TV:ns fjärr) funkar "Bakåt knappen" även som Play/Paus knapp. Så när pausat filmen/serien å vill avsluta, trycker man då på "Bakåt knappen" så startar filmen/serien igen.

webOS 25, gjort av riskorn rökande idioter, är alldeles för invecklat/bökigt gjort.

AI:n (morr, gnäll, hatar skiten) går att stänga av (tack å lov, jag har stängt av allt).

Bilden är bra.

Detta är ingen Premium TV i mitt tycke snarare nått katten har släpat in.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.