Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Det är väl inte så konstigt om det laggar man kan ju tänka sig trycket som ligger på servrarna vid en sån här release. För dom som spelat wow och hoppade in när blizzard öppnade nya servrar borde ju förstå att detta är liknande men värre då allt går vi steam. Tur att man inte har bråttom så att det kanske hinner ordnas jag är nöjd om jag hinner installera mitt exemplar idag och kanske spela lite imorgon.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

God morgon alla skjutglada nördar, visst kommer skiten igång 08.00 för oss steamare nu?

Permalänk

Beställde mitt Black Ops igår så hoppas att det kommer fram!

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem

ska få mitt 07.00 GMT så borde väl dimpa ner om 10 min en nyckel, förhoppningsvis!

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Så nu dekrypterar det! Satan vad seg burken vart.

Permalänk
Medlem

Ganska drygt att man jobbar eftermiddag/kväll idag när man får det både till 360 och PC med posten i eftermiddag... =/

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Någon som vet om man kan söka servrar på högerklick på steamikon -> servers ? eller måste man gå in i cod spelet för att söka servrar ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jooelhoglund:

Någon som vet om man kan söka servrar på högerklick på steamikon -> servers ? eller måste man gå in i cod spelet för att söka servrar ?

Vad jag vet så är det väl bara Valves egna spel som har den möjligheten?

Är det någon som vet hur det ser ut med developer console i spelet? Går den att få upp alls? Om inte så blir jag besviken... Jag sitter på jobbet nu, så det är lite svårt att testa själv.

Permalänk
Skrivet av widL:

Vad jag vet så är det väl bara Valves egna spel som har den möjligheten?

Är det någon som vet hur det ser ut med developer console i spelet? Går den att få upp alls? Om inte så blir jag besviken... Jag sitter på jobbet nu, så det är lite svårt att testa själv.

Okej, hur är det med xfire då ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

då jag beställde det för 4 dagar sedan så fanns det i lager så beställde från pc city å betalade direkt har fått mail en bekräftelse att ja beställt men inget mer , kollat på prisjakt igår å det fanns fortfarande i lager lite skumt då borde de vara skickat , men på pricerunner så är det ej i lager hos pc-citys såg ja nu så kan ju vara därför verkar som det finns i lager på prisjakt men inte på pricrunner..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

då jag beställde det för 4 dagar sedan så fanns det i lager så beställde från pc city å betalade direkt har fått mail en bekräftelse att ja beställt men inget mer , kollat på prisjakt igår å det fanns fortfarande i lager lite skumt då borde de vara skickat , men på pricerunner så är det ej i lager hos pc-citys såg ja nu så kan ju vara därför verkar som det finns i lager på prisjakt men inte på pricrunner..

Pc city har en tendens att vara lite efter när de gäller att uppdatera sin leverans status,, har flera gånger fått spel och dagen efter har de registrerats som skickat. har alltid fått leverans på release dagen dock.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

jag lyckas inte starta det efter köpt det på steam?
Installerat,decryptat,deframenterad och hela köret när jag öppnar det kommer det "preparing to launch Call Of Duty: Black Ops" sedan försvinner den rutan och inget händer..

* edit: det står att jag är ingame för en sekund sen försvinner det.. vafan händer

* edit2 funkar efter ett antal omstarter

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Crafting:

jag lyckas inte starta det efter köpt det på steam?
Installerat,decryptat,deframenterad och hela köret när jag öppnar det kommer det "preparing to launch Call Of Duty: Black Ops" sedan försvinner den rutan och inget händer..

* edit: det står att jag är ingame för en sekund sen försvinner det.. vafan händer

Testa uppdatera DX eller validera spelcache.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

fan man vill hem och lira nu
någon som spelat det än? är det bra?

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem

hur jävla länge ska man vänta på att få spela ett spel igentligen?? det fetlaggar lika mycket nu som under natten. jävla skitspel

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafting:

jag lyckas inte starta det efter köpt det på steam?
Installerat,decryptat,deframenterad och hela köret när jag öppnar det kommer det "preparing to launch Call Of Duty: Black Ops" sedan försvinner den rutan och inget händer..

* edit: det står att jag är ingame för en sekund sen försvinner det.. vafan händer

Du kan också testa att start om steam/datorn.

Synd att jag får mitt exemplar från elgiganten i eftermiddag =/
Men blir nice när man väll har fått den, speciellt med en kompis som har server =D

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som lider av lagg, testat att stänga av Steam Overlay? Någon nämnde att det kunde hjälpa.

Permalänk
Skrivet av flipp3n:

hur jävla länge ska man vänta på att få spela ett spel igentligen?? det fetlaggar lika mycket nu som under natten. jävla skitspel

du har åtminstone spelet

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Nu får ni som kan lira lägga ut filmer på lite shyssta noobkills

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Det lilla jag körde nu tyckte jag det var som MW2, fast jag kom aldrig in i spelet ville bara testa lite snabbt
- Första jag gör är att dö utav en sniper på taket
Dock laggar jag på denna kassa dator + freeze lag var 10:e sekund som andra och led utav(?)

Singelplayer ger en liten känsla utav filmen SAW när man börjar med att man vaknar upp i en stol med en mörk röst som börjar prata.
Och kände ett mycket större lagg i singelplayer(menyn) än Multiplayer(menyn)

Hoppas ni får spelet snart verkar riktigt bra

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med jävla massa hackande i alla typer av cutscenes? Kan utan större problem spela med allt på max, men just cutscenes (inte ingame) hackar som satan. Helmuppigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Ni som lider av lagg, testat att stänga av Steam Overlay? Någon nämnde att det kunde hjälpa.

har provat alla tips och råd som har med steam att göra. Inget hjälper tyvärr.

Är det någon som har problem med lagg i MENYN(?) eller på singelplayer?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Blir att hämta ut spelet på väg hem från skolan, 378 kr från dustinhome plus fri frakt med CSN.

Tur att man har 3h håltimma i skolan idag så jag kan plugga på det som behövs så slipper jag göra det ikväll.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av miffo:

fan man vill hem och lira nu
någon som spelat det än? är det bra?

Spelade inatt både multiplayer och singleplayer, grymt bra tycker jag.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

har provat alla tips och råd som har med steam att göra. Inget hjälper tyvärr.

Är det någon som har problem med lagg i MENYN(?) eller på singelplayer?

Jepp då och då fryser det / laggar det till lite.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Ska in till mediamarkt nu och köpa det för 399kr. Det kliar i fingrarna

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce RTX 3070 | 32 GB DDR4 3600MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Samsung 970 EVO 1TB |
Gigabyte X570 AORUS ULTRA | Corsair RM750X V2

Permalänk
Medlem

Forskat runt lite nu under morgonen.

Problemet atm verkar vara att steam har fuckat upp nånting i spelet som gör att steam bokstavligt ÄTER upp din cpu. Folk med i7 eller phenom x6 - x4 har lika mycket problem som en athlon 6000+.
Cpu användningen går upp i 100% hela tiden, och spelet laggar/fryser hela tiden.

för alla som planerar att köpa det där ute, VÄNTA, Rykten säger att det kan ta minst två veckor innan dom har lokaliserat problemet och fixar en patch, men kan ta upp till två månader i värsta fall.

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Skrivet av brajonk:

då jag beställde det för 4 dagar sedan så fanns det i lager så beställde från pc city å betalade direkt har fått mail en bekräftelse att ja beställt men inget mer , kollat på prisjakt igår å det fanns fortfarande i lager lite skumt då borde de vara skickat , men på pricerunner så är det ej i lager hos pc-citys såg ja nu så kan ju vara därför verkar som det finns i lager på prisjakt men inte på pricrunner..

Beställde oxå från pc city. Ringde till dom nyss och då sa dom att paketet var packat. Så jag antar att det blir svårt för dom att skicka det så att det hinner fram tills idag. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Forskat runt lite nu under morgonen.

Problemet atm verkar vara att steam har fuckat upp nånting i spelet som gör att steam bokstavligt ÄTER upp din cpu. Folk med i7 eller phenom x6 - x4 har lika mycket problem som en athlon 6000+.
Cpu användningen går upp i 100% hela tiden, och spelet laggar/fryser hela tiden.

för alla som planerar att köpa det där ute, VÄNTA, Rykten säger att det kan ta minst två veckor innan dom har lokaliserat problemet och fixar en patch, men kan ta upp till två månader i värsta fall.

Jag gissar snarare på att det är fixat inom max några dagar. Om problemet är så lokaliserat som du säger att det är så borde det inte ta så lång tid.

Men det är sant, skiten är ospelbar för mig just nu, även MP. Det flyter på riktigt fint, men de här micro-stutters problemen förstör allt.