Vattenkylnng - PSU startar ej efter försökt fylla systemet

Permalänk
Medlem

Vattenkylnng - PSU startar ej efter försökt fylla systemet

Hej!

Jag har ett problem nu, jag använde ett trick som jag läst på forum att få PSUn att gå ingång genom att sätta ett gem mellan en grön kabel och svart kabel på den 20pin kablen från PSUn.

Jag satte pumpen på en 4pin, av och på hela tiden för att fylla systemet. Men efter ca 40 gånger med av och på så slutade fläkten på PSUn snurra och det började låta ett litet ljud från den.

Jag sitter nu och kallsvettas och jag vet inte vad jag ska göra. Har jag sabbat PSUn helt nu pga det jag gjort? Jag har ingen aning om hur annars jag ska starta pumpen utan att sätta igång moderkortet.

PSUn är en: Corsair HX 750W 80+ (Corsair HX 750W 80+ - Inet.se)

Snälla hjälp.

Visa signatur

Imagination is more important than knowledge.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
If you put your mind to it you can accomplish anything.
A journey of a thousand miles begins with a single step.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zAce:

Hej!

Jag har ett problem nu, jag använde ett trick som jag läst på forum att få PSUn att gå ingång genom att sätta ett gem mellan en grön kabel och svart kabel på den 20pin kablen från PSUn.

Jag satte pumpen på en 4pin, av och på hela tiden för att fylla systemet. Men efter ca 40 gånger med av och på så slutade fläkten på PSUn snurra och det började låta ett litet ljud från den.

Jag sitter nu och kallsvettas och jag vet inte vad jag ska göra. Har jag sabbat PSUn helt nu pga det jag gjort? Jag har ingen aning om hur annars jag ska starta pumpen utan att sätta igång moderkortet.

PSUn är en: Corsair HX 750W 80+ (Corsair HX 750W 80+ - Inet.se)

Snälla hjälp.

det sitter inbyggda spärrar som stänger av nätagget efter upprepade av på och starter för att skydda hårdvaran, dra ut sladden ur nätagget och stäng av där bak på switchen låt den stå i en timme försök igen, funkar det inte då göra samma sak fast vänta 12 timmar.
lycka till

Visa signatur

Citera för SVAR!

i5 750 @ 4.3 Ghz Vattenkylt. 8gb Corsair. 6950 Crossfire. 3x 1 tb Samsung Spinpoint F3 2x 120 gb Corsair SSD Force Series. Fractal Define r2 Svart.