Permalänk

Tv:n dör ut...

Edit: Vad föredrar du?

Permalänk
Medlem

dator och tv kommer väl att slås ihop, varför bara titta på tv om man kan spela, surfa och göra allt som man kan göra på en dator fast på en 46 tum skärm

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd

och om man vill spela/surfa samtidigt som man vill se på tv då ?

Permalänk
Medlem

Hmmm beror på humör och vad som går på TV.. Tycker dock inte det går så mycket bra på tv längre, och är det något man gillar så är det repriser på något man sett 100 gånger :/ Sen alla reklamer... Själv har jag ganska svårt att komma in i filmer och när man väl kommit in i filmen så kommer den där förbannade reklamen! Men ja TV är ändå något jag inte skulle klara mig utan men det är nog mest bara för att

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Mitt liv fungerar inte utan tv6 om kvällarna
Visst, paradise hotel skulle jag gärna slippa men annars älskar jag den kanalen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Mitt liv fungerar inte utan tv6 om kvällarna
Visst, paradise hotel skulle jag gärna slippa men annars älskar jag den kanalen

True fucking that!!! Att ligga o kolla på scrubs/spin city/cheers innan man sover är guld värt.

Permalänk
Skrivet av RealMadrid:

True fucking that!!! Att ligga o kolla på scrubs/spin city/cheers innan man sover är guld värt.

Inte att förglömma How i met your mother

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

och om man vill spela/surfa samtidigt som man vill se på tv då ?

Inga större problem... android-tv:arna har redan möjligheten att glo på tv samtidigt som man surfar eller använder en annan app.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen tv. Kollar på svt play och motsv. om jag vill se något.
Men jag ljuger om jag säger att jag aldrig saknar en tv. Ibland när man är sjuk kan det vara bra med en tv t.ex.
Men jag vet inte om det är värt att köpa en tv bara för att ha något skråla i bakgrunden.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Avstängd

Sålänge Kungarna av Tylösand finns på Webb-tv väljer jag datorn!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Hmm, använder inte tvn så ofta förutom till film och serier. Men ibland så kan det vara gött att sätta sig i soffan och ta en kall öl när man kikar på tv

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Finns knappt något bra på tv längre samt nästan allting finns på datorn ändå.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Jag har iprincip inte sett på TV sedan kanske 2003-2005. Undantaget är TVn som hänger framför trampcyklarna på gymmet samt ett ytterst fåtal gånger exempelvis Valvakan och någon enstaka sportevenemang/år.

Datorn ger mig helt enkelt bättre underhållning, "på mina villkor". Jag kan se på eventuell tv-serie eller film när jag vill på dygnet samt jag kan hitta information bättre. Istället för att vänta på att en dokumentär om just DET ska komma kan jag läsa om det på wikipedia istället, när jag vill. Ibland kan jag få tag på en dokumentär ändå.

Ja jag ser faktiskt få fördelar med tvn. Jag kommer inte ha någon tv när jag flyttar hemifrån, projektor känns som en bättre invenstrering samt att jag slipper tv-avgiften. För jag kan ju faktiskt få denna "sätta sig i soffan och ta en öl (förvisso nykterist men...)"-känslan utan just en tv om jag har projektor eller liknande.

Vad ser egentligen en ung och modern människa för fördelar med televisionen?

Permalänk
Skrivet av MooDHooDs:

Jag har iprincip inte sett på TV sedan kanske 2003-2005. Undantaget är TVn som hänger framför trampcyklarna på gymmet samt ett ytterst fåtal gånger exempelvis Valvakan och någon enstaka sportevenemang/år.

Datorn ger mig helt enkelt bättre underhållning, "på mina villkor". Jag kan se på eventuell tv-serie eller film när jag vill på dygnet samt jag kan hitta information bättre. Istället för att vänta på att en dokumentär om just DET ska komma kan jag läsa om det på wikipedia istället, när jag vill. Ibland kan jag få tag på en dokumentär ändå.

Ja jag ser faktiskt få fördelar med tvn. Jag kommer inte ha någon tv när jag flyttar hemifrån, projektor känns som en bättre invenstrering samt att jag slipper tv-avgiften. För jag kan ju faktiskt få denna "sätta sig i soffan och ta en öl (förvisso nykterist men...)"-känslan utan just en tv om jag har projektor eller liknande.

Vad ser egentligen en ung och modern människa för fördelar med televisionen?

Kunde inte säga det bättre själv. Om jag tittar på någon film eller tv-serie så blir det alltid på datorn. Senast jag kolla på tv var valvakan, annars har jag nog inte sätt på tv sen jag la av med disney channel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooDHooDs:

Vad ser egentligen en ung och modern människa för fördelar med televisionen?

Finns det 50 tums datorskärmar som funkar när man ska "se på film" med en fräsch brud? Just det. Ägd!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Finns det 50 tums datorskärmar som funkar när man ska "se på film" med en fräsch brud? Just det. Ägd!

Menar du att bruden blir avtänd om det är 100"+? Skulle det vara osexigt med projektor? Jag förstår inte ditt resonemang alls faktiskt.

Däremot blir det varmare med projektorn. Hon klär av sig, WIN!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooDHooDs:

Menar du att bruden blir avtänd om det är 100"+? Skulle det vara osexigt med projektor? Jag förstår inte ditt resonemang alls faktiskt.

Däremot blir det varmare med projektorn. Hon klär av sig, WIN!

Jaha, projektor fanns med också? Då synar och höjer jag med en resa till Hawaii. Då har hon en sexig bikini på sig 24/7 (förutom när man sliter av den då). WIN!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Röstade på "Dator & TV"..

Jag använder datorn väldigt mycket men jag vill också kunna se skit på tv om jag vill multitaska (vilket händer sällan iaf)

Permalänk
Medlem

När jag första gången bodde helt själv så hade jag tillgång till någon 40-tummare med något över 100 kanyler och nästan evigt med tid att slå ihjäl. Ingen tjej heller för den delen, och nog fasen vill jag minnas att Playboy ingick i utbudet. Allt ingick i hyran.
Kopplade aldrig ens in den. Visste inte var jag hade fjärren. När jag flyttade så skrapade jag av ett tjockt lager damm på den, det var enda gången jag använde den.

Men annars, hos exempelvis morsan, här kollar jag TV. Men det kräver att morsan kollar på något intressant och att det fångar min uppmärksamhet så jag kan snurra på stolen ifrån datorn. Händer väl 5 min om dagen. Hon har inte Playboy channel.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Fast man besistter med en 42" i vardagsrummet så blir det att man ligger och tittar på tv i sovrumet på en 21". Fråga mig inte varför. Det har bara blivit så. Sen filmer & tv serier kollas alltid på laptopen nu förtiden. Fast man även där har ett tipp topp hemma bio system ståendes i vardagsrummet. Man har kanske blivit en minimalist på äldre dar.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Dator, givetvis. En tv är meningslös. Dyr, låg upplösning per area och extremt begränsande om den inte kopplas till en dator.

Sen jag köpte en ny skärm med HDMI, högtalare och stöd för ljud via HDMI och kopplade in PS3n till den så har jag knappt startat tv:n (som jag bara använder för spel).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

Gillar nog datorn mer då man kan välja vad man vill se och slipper all reklam, på tvn finns det discovery och det är typ den ända bra kanalen.

Permalänk
Medlem

Just nu bor jag mitt sista år hemma och jag ser i regel inte på TV. Det händer då och då om jag är ensam hemma att jag kör en TV-middag, eller om jag är sjuk och ligger i soffan. Sedan har vi givetvis stora evenemang så som OS/VM eller valvaka.

Trots detta tror jag att jag kommer skaffa mig en TV när jag flyttar hemifrån. Jag gillar helt enkelt tanken att kunna slänga igång TVn och titta dött på vad som nu finns där. Jag kan slå på TVn och gå runt och dona med annat och kolla lite grand. Jag gillar helt enkelt tanken på att bara kunna slå på den och antingen ha den i bakgrunden eller titta dött utan att behöva välja vad jag ska se på, vilket man i regel gör via datorn.
Dock kommer den att komplementeras av en HTPC så att jag kan sitta och slösurfa i soffan eller själv välja vad jag vill se på via Voddler eller liknande. Det är en fördel i sig att ha valbarheten, men jag vill nog även ha kvar TVn som den är.

Permalänk
Medlem

Hoppas TVn dör ut. Alldeles för mycket skit där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Hoppas TVn dör ut. Alldeles för mycket skit där.

Skiten kommer flytta till teh internets. Det vill vi inte. Låt pensionärerna behålla sin TV i himlen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag har inte tittat på TV sen jag flyttade hemifrån för fyra år sedan. Jag kan inte påstå att jag saknar det.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Menar du att bruden blir avtänd om det är 100"+? Skulle det vara osexigt med projektor? Jag förstår inte ditt resonemang alls faktiskt.

Däremot blir det varmare med projektorn. Hon klär av sig, WIN!

Projektor är lite jobbigt faktiskt.
Måste vara mörklagt, tar tid att starta upp, tar så stor uppmärksamhet.
Ska man titta på film är det jättebra men att slötitta på några program funkar inte enligt mig.

TV för mig är att sitta med några kompisar i en soffa och snacka samtidigt som man zappar runt eller tittar på något roligt som man kan kommentera.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Projektor är lite jobbigt faktiskt.
Måste vara mörklagt, tar tid att starta upp, tar så stor uppmärksamhet.
Ska man titta på film är det jättebra men att slötitta på några program funkar inte enligt mig.

TV för mig är att sitta med några kompisar i en soffa och snacka samtidigt som man zappar runt eller tittar på något roligt som man kan kommentera.

Men jag sa ju precis. Har jag ingen tv så kan jag inte heller "slötitta på några program". Om något så slösurfar jag, på datorn.

Projektorn kommer jag uteslutande ha för filmtittande.

Det sista du nämner känner jag inte igen. Men så har vi väl olika levnadsvanor.

Permalänk

Datorn då det bara går barn-serier på de tv-kanalerna som jag har (tonåringar deltar, huvudmålgruppen för serien är tonåringar), fullkomligt ointressanta. Visst enstaka gånger går det en film som man redan har sett.
Det enda skulle vara dokumentärer, men dessa kan jag se när jag vill vid datorn.

Nå jag glor inte mycket på film på datorn heller, det enda skulle vara youtubeklipp som jag skapar och tittar på. (främst om filosofi)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".