Permalänk
Medlem

Billigt 6870!

Upptäckte nyss att Asus 6870 Har droppat sjukt mycket i pris. till dryga 1650:-

Har checkat in de 3-4 sidor som har lägst pris och delbetalning/faktura fungerar vilket IMO gör dem hyffsat säkra att handla ifrån.

Resterande 6870 ligger kvar i samma nivå vad jag sett.

Vill bara tippsa om detta

MultiTech DATA AB - IT-fackhandeln 019/123400 / ASUS Radeon PCI-E HD6870 1GB DDR5 DVI/DP/HDMI

DataOne

P vg till butiken

Permalänk
Medlem

O.o

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

SAY WHAT!?

Permalänk
Entusiast

Hurf*n kommer det sig?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Upptäckte nyss att Asus 6870 Har droppat sjukt mycket i pris. till dryga 1650:-

Har checkat in de 3-4 sidor som har lägst pris och delbetalning/faktura fungerar vilket IMO gör dem hyffsat säkra att handla ifrån.

Resterande 6870 ligger kvar i samma nivå vad jag sett.

Vill bara tippsa om detta

MultiTech DATA AB - IT-fackhandeln 019/123400 / ASUS Radeon PCI-E HD6870 1GB DDR5 DVI/DP/HDMI

DataOne

P vg till butiken

Kolla här..
Asus Radeon EAH6870/2DI2S/1GD5 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express)

Det är bara just detta g-kort å bara några få har det på lager...

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk

Vet någon om det här är riktigt eller om de bara är nå fel?:O känns sjukt att dessa skulle vara ca. 500kr billigare?

Visa signatur

Fractal Design Arc, Corsair hx750W, Crosshair IV Formula
Amd Phenom II 1055t@3,5ghz, Corsair H50 kylare, Corsair Dominator GT 2x2gb 1600mhz
XFX Amd Radeon 6970 OC 2gb gddr5, WD Caviar Black 1TB sata 3.0
3x BenQ 24" LED Eyefinity ( G2420HDBL )
Windows 7 x64 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonbraxx:

Vet någon om det här är riktigt eller om de bara är nå fel?:O känns sjukt att dessa skulle vara ca. 500kr billigare?

Jag tror att det är ett marknadsförings trick för att distributören ska rensa lageret innan lansering av 6950 å 6970

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Entusiast

på misco, (Normal hemsida) Kostar dom som på alla andra ställen

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

på misco, (Normal hemsida) Kostar dom som på alla andra ställen

Tror inte att det har nåt med att göra hur en sida är..
Utan vill man sälja mest av alla lr flest produkter så konkurrerar man ut alla andra helt enkelt.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av remru218:

Tror inte att det har nåt med att göra hur en sida är..
Utan vill man sälja mest av alla lr flest produkter så konkurrerar man ut alla andra helt enkelt.

Ja, Men dock så känner jag icke till dom andra hemsidorna. så vet inte om det är Lurerier eller om det är äkta.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av SM-LoD:

Upptäckte nyss att Asus 6870 Har droppat sjukt mycket i pris. till dryga 1650:-

Har checkat in de 3-4 sidor som har lägst pris och delbetalning/faktura fungerar vilket IMO gör dem hyffsat säkra att handla ifrån.

Resterande 6870 ligger kvar i samma nivå vad jag sett.

Vill bara tippsa om detta

MultiTech DATA AB - IT-fackhandeln 019/123400 / ASUS Radeon PCI-E HD6870 1GB DDR5 DVI/DP/HDMI

DataOne

P vg till butiken

Ska åka dit direkt så fort jag får tillfälle och då det är öppet, för den butiken ligger ca 3 km från mig!

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Ja, Men dock så känner jag icke till dom andra hemsidorna. så vet inte om det är Lurerier eller om det är äkta.

Det kan jag håller med om....

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredric1994:

Ska åka dit direkt så fort jag får tillfälle och då det är öppet, för den butiken ligger ca 3 km från mig!

Vad bra..
Gärna hör av dig å berätta hur dt gick...

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Sjukt billigt! Men dock inte i lager på de flesta sidorna enligt prisjakt. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Kolla här..
Asus Radeon EAH6870/2DI2S/1GD5 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express)

Det är bara just detta g-kort å bara några få har det på lager...

Att det är bara det kortet skrev jag i det du citerade.

Att det inte är på lager spelar ju knappast ngn roll, beställer du till det priset frå du betala det priset när det kommer....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Att det är bara det kortet skrev jag i det du citerade.

Att det inte är på lager spelar ju knappast ngn roll, beställer du till det priset frå du betala det priset när det kommer....

Sorry..
Är g-kortet ett referens design?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Sorry..
Är g-kortet ett referens design?

6870 finns än så länge bara i ref-des. 6850 är det väl bara asus och gigabyte som har eftermarknadskylare.

Permalänk
Medlem

Antar att jag var för långsam. Hade varit fint att beställa två stycken för Cf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Antar att jag var för långsam. Hade varit fint att beställa två stycken för Cf..

Långsam? Samma priser för mig iaf...

Permalänk
Medlem

Fortfarande samma pris, beställer man dem nu så får du ju dem för det priset när det väl finns i lager igen? Oavsett så var det ju galet billigt om det nu är seriösa företag. Data one och multitech verkar ha fått hyffsat bra kritik på prisjakt iaf.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

kan vara att det är utgående kort också.. med tanke på att det är med referens kylaren så säljer dom ut dom korten för att göra plats för kort med bättre kylare

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter 2st 6870 till en rigg som kommer imorgon, så de e grafikkorten som saknas. Såg att multitech även erbjuder delbetalning/avbetalning för oss studenter vilket e riktigt soft Men det enda som finns i lager hos multitech e VTX3D HD6870. Har aldrig hört talas om VTX3D innan. Någon som vet om de e bra grejer eller junk? Man börjar ju undra när det bara e dom som finns kvar

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Långsam? Samma priser för mig iaf...

Priserna är desamma, hade dock hoppats att korten skulle finnas i lager. Får se om man lägger en beställning nu och har tålamod.

Referenskylare passar mig alldeles utmärkt då jag planerar att vattenkyla framöver.

Permalänk
Medlem

Undrar vad denna gigantiska prissänkning beror på? Frågan är ju om fler kommer haka på och sänka sina priser på 6870 eller priset kommer stiga till det "normala" priset strax över 2000kr igen.

Permalänk
Medlem

Oavsett så, jag har nu bestältl ett HD6870, har "velat" fram och tillbaka med hur jag ska göra, "köpa eller inte köpa" har varit den stora frågan men nu gick det inte att hålla igen, 1700kr fram till förren för ett HD6870 så kände jag att då får det fan bli ett sådant !

Har inte så brottom så det gör inget att dom inte hade i lager just nu, får jag den om en månad typ så blir det alldeles perfekt
at tdet är Refernce kylare gör inget, det är så att jag föredrar den faktiskt

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Flera butiker har ändrat sina priser till "normalpris" men DataOne ligger kvar på 1605kr. Jag chansade och la en beställning, 1669kr inkl frakt & fakturaavgift. Får sälja mitt HD6850 om köpet går igenom

DataOne

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

Flera butiker har ändrat sina priser till "normalpris" men DataOne ligger kvar på 1605kr. Jag chansade och la en beställning, 1669kr inkl frakt & fakturaavgift. Får sälja mitt HD6850 om köpet går igenom

DataOne

Hur vet du att beställningen gick genom??
Gjorde samma sak men ha ännu inte fått beställnings bekräftelse

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Nu har alla butiker ändrat sitt pris till ca 2100. Jag som skulle beställa idag, vilket jävla misstag att inte beställa igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Hur vet du att beställningen gick genom??
Gjorde samma sak men ha ännu inte fått beställnings bekräftelse

Det vet jag inte. Jag säger "Får sälja mitt HD6850 OM köpet går igenom".

Edit: Jag fick ett mail
Hej,

Din order är under behandling, beräknat leveransdatum är 2010.11.29

Tack för din beställning

Med vänliga hälsningar / Best regards
DataOne Kundservice

Permalänk
Medlem

Jag har också fått svars mail med priset 1700kr, så jag verkar få den till det priset

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz