Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Avstängd

Det är companions i spelet för att man ska kunna göra någonting utan att hela tiden vara beroende av en grupp IQ friade människor i en Guild som inte vill annat än att ha epics.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Det håller jag med om gammaray att ge companion till smuggler, det funkar ju.

Då kan man spela singelplayer istället Hamzta.. I ett mmo tycker jag att man ska vara lite beroende av andra spelare, det som är hela grejen! Men har man bara spelat WoW innan, så har man gått miste om massa roliga mmoer med stabilare communities som faktiskt gjorde saker ihop, och inte grinda epics då ;P

Permalänk
Medlem

Jag var ganska meh på companions först, men efter närmare eftertanke kan det väl ändå visa sig vara ett genidrag? Det är ju bara en förlängning av ens egen karaktär när man väl tänker efter, som man kan byta ut då och då för att höja sin DPS eller överlevnadsförmåga. Och sen så kan det ju faktiskt vara riktigt gött i grupper, om alla bara drar fram sina healerz och kastar sig in i en fight. Visst kan det bli lite kaotiskt och svårare än om man hade haft en livs levande healbot med sig, men utmaningar är ju bara kul! Jag har aldrig förstått alla dessa människor som knappt försöker sig på något, och sedan klagar över att det är för svårt... (GIVE MEH MA L33WT L00T NAOW!)

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk

Alltid alla dessa klagomål innan spelet ens släppts. Vänta till våren, spela, ge det en chans. Därefter får ni klaga hur mycket ni vill. Jag har sett en del som ser mindre bra ut än sålänge, men jag vet inte alls hur det kommer se ut/funka i det färdiga spelet så jag avvaktar med gnället

Permalänk
Medlem

Companions är kul, bara att lira Fallout: New Vegas så märker man 5 minuter efter att man har stött på sin första

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som har läst StarWars böckerna? Vill veta om man förstår nått av The Old Republic böckerna utan att ha läst de tidigare.

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att du måste känna till varenda liten uns av SW-lore, och förresten så finns det väl inga böcker som äger rum innan TORs tidlinje? Jag är inte läst några, så mjaru...

I alla fall: Details on SWTOR Warzones & Crafting Revealed - Darth Hater

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Skrivet av AntraxXx:

Jag tvivlar på att du måste känna till varenda liten uns av SW-lore, och förresten så finns det väl inga böcker som äger rum innan TORs tidlinje? Jag är inte läst några, så mjaru...

I alla fall: Details on SWTOR Warzones & Crafting Revealed - Darth Hater

Det där var ju riktigt lovande läsning! Känner mer och mer att jag blivit smått beroende av detta spel innan det änns släppts Klockrent med warzones som är ordentligt genomtänkta med mål som är relaterade till story och sammanhang. Craftingen verkar riktigt intressant den med, och jag gillar verkligen att man kommer kunna lägga upp craftingköer som fortsätter när man är offline!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntraxXx:

Jag tvivlar på att du måste känna till varenda liten uns av SW-lore, och förresten så finns det väl inga böcker som äger rum innan TORs tidlinje? Jag är inte läst några, så mjaru...

I alla fall: Details on SWTOR Warzones & Crafting Revealed - Darth Hater

Jag hoppas inte bioware gör en fuling och kör crafting som nästa fredagsupdate.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Dålig nyheter verkar det som

" Finally, there's a BioWare interview on Eurogamer.net where doctors Zeschuk and Muzyka discuss The Old Republic, as well as EA Louse, and Mass Effect 3. One of Ray Muzyka's answers about The Old Republic's due date indicates the game's previously confirmed spring 2011 release window may be in jeopardy, as he now says of the game's release: "We're just saying 2011."

The Old Republic Delay? - Blue's News Story

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tråkigt ja, men lika bra att de tar tid på sig så att går att spela när det släpps. Vill inte ha något skit som måste patchas 34 gånger innan det går att spela någorlunda okej.

Permalänk
Medlem

Precis, bättre dom skjuter på det än släpper en tidig version med buggar etc.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Mjo, men det var den enstaka intervjun -- Alla andra källor säger ju att målet fortfarande är våren. Själv har jag redan börjat vänja mig vid tanken på release någon gång under vintern 2011, men man kan ju alltid hoppas

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Europa betan verkar tyvärr också vara långt borta. EA hade nyligen sin årliga europa pressrelease, men då announcade de bara craftingen och warzones. Om det skulle kommit nn gång snart borde det announcats då tycker man.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Ser jävligt intressant ut med skillsen måste jag säga!

Star Wars: The Old Republic | Game Systems

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Ser jävligt intressant ut med skillsen måste jag säga!

Star Wars: The Old Republic | Game Systems

Jag håller med, proffesions, eller crew skills som det presenterats hitills ser det riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem

Japp, det verkar bra genomtänkt och mycket lovande. Frågan jag ställer mig är bara hur (om alls) man kan få en edge mot andra inom crafting. BW har ju tidigare sagt att man ska kunna göra sig ett namn inom crafting genom att, antar jag, vara lite vassare än folk i allmänhet.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Tråkigt ja, men lika bra att de tar tid på sig så att går att spela när det släpps. Vill inte ha något skit som måste patchas 34 gånger innan det går att spela någorlunda okej.

Håller med, bara se på alla "WoW dödare" som har kommit under åren som var hälvfärdiga och föll platt på ansiktet efter några veckor.

Skall dom ha en suck att ta en del av kakan måste det vara jädra stabilt från början.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Japp, det verkar bra genomtänkt och mycket lovande. Frågan jag ställer mig är bara hur (om alls) man kan få en edge mot andra inom crafting. BW har ju tidigare sagt att man ska kunna göra sig ett namn inom crafting genom att, antar jag, vara lite vassare än folk i allmänhet.

Video Interview: Daniel Erickson on Crafting and Warzones | TOROcast.com

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk

Det blir bara mer lovande för varje ny reveal/interview! Jag börjar t.o.m gilla konceptet med companions, nu när det visats hur dom länkas till crafting och andra proffesions. Det visar sig att det inte bara var en gimmick som Bioware tog ur luften utan det är väldigt genomtänkt. Känns som proffesion systemet kommer bli något i särklass, lägg sen till grymt pvp, en stor och levande spelvärld, storybaserad leveling och bra grafik... det verkar ju hur grymt som helst, såhär spänd har jag inte varit på ett spel sen warcraft 3

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Igår fick vi ta del av ytterligare en fredagsuppdatering, utöver nya smilies, avatars och wallpapers så fick vi ta del av en ny Q&A med Daniel Erickson.

Här är frågorna vi fick besvarade:

Q: What happens when a group member leaves during a quest, or even in the middle of a dialog *disconnects*? Will any AI take over?

A: No AI takeovers, the quest or conversation continues without them. You can hit escape and leave a conversation (multiplayer or otherwise) whenever you like.

Q: When getting a group quest, can you get 4 Bounty Hunters or do you have a specific class requirement to start the quest? How will we know which quest we need?

A: You can make a group of any mix of classes, including four of the same. There are several play groups here that enjoy doing just that. Full Trooper groups seem to be the most popular and look pretty amazing coming over a hill.

Q: Can I turn my helmet on/off?

A: Helmets will be on a toggle so you can show or not as you like. The cinematic team has an additional override control they can use to turn it off in conversation (in case you like to keep your Trooper helmet on with the awesome voice processing). That way they can override it occasionally to keep you from wearing your helmet during your romantic kiss scene (bonk!).

Q: Will the Advanced Classes be locked into a particular role, for example: Will a Juggernaut be locked to only a tank, or if he could fulfill other roles as well?

A: Each of the advanced classes is a full, flexible class with various trees that allow specialization. So although the Juggernaut is perhaps best suited to play a ‘tanking’ role, a player could specialize in other roles depending on what skills they choose and the tactics they use with their companions.

Q: Are the origin planets simply starting grounds, or will we come back to them past level 10?

A: You definitely have reasons to come back. Korriban, for instance, is where the Dark Council often meets. There are also reasons later for all of the classes to go to some of the other classes' origin worlds. It's important to us that lower level characters get to see some high level players strutting their stuff early on.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För er som är intresserade av att lära känna andra svenskar som ska spela SWTOR så finns Ruthless - en svensk SWTOR guild och spelcommunity ( ruthless-tor.tk ) som funnits sedan juni.

I väntan på SWTOR spelar vi flera olika spel och chattar om allt möjligt tillsammans.
Nu senast är det många som spelar Black Ops, men vi spelar även en hel del annat så som League of Legends, LotRO, Alien Swarm, och olika moddar till Half-Life 2.

Vi är ett härligt gäng i åldrarna 16-45+ från hela vårt avlånga land. För att gå med i vår community krävs inte mer än att du registrerar dig på hemsidan. För att gå med i vårt SWTOR gille så krävs endast en presentation av dig själv i Medlemmar-sektionen i forumet.

Vi har god relation med andra pre-release gillen så som danska Semper Danica och europeiska Immortals och vi planerar att ha flera evenemang tillsammans med dem.

Vi träffas även i RL, senaste träffen var i Stockholm och drygt 10 medlemmar deltog. Bilder från träffen finns på hemsidan.

För närvarande har vi 64 medlemmar i communityn och drygt 40 medlemmar i gillet.

Vi kommer att fokusera både på PvP och PvE i SWTOR och vi är en blandad skara "hardcore" och "casual"spelare.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ytterligare en intervju med Daniel Erickson där han förklarar lite djupare om crafting/gathering med companions.

YouTube - Darth Hater: Daniel Erickson on SWTOR's Crew Skills

Låter väldigt lovande må jag säga

Permalänk
Medlem

Detta ser allt mer lovande ut ju mer som visas. Den långa väntan på släpp eller möjlighet att betatesta spelet börjar bli outhärdlig, och det hjälper inte direkt att speltidningar ger det bra "betyg" i förhandstittar.

Permalänk

Liten snabb-titt i videon och en schysst recension av IGN efter att ha prövat spelet i 5 timmar. Tydligen är gameplay "nja", same old same old som i alla andra MMO:s. Däremot lovordar han det story-baserade och hur de implementerar grinds på ett vettigt sätt. Märk dock, han skriver att det finns grind-quests vilket jag har fått för mig att BW har sagt att de ska undvika. Eller misstog jag mig där?

Video: YouTube - Star Wars: The Old Republic Video Preview

Artikel: Five Hours with Star Wars: The Old Republic - PC Preview at IGN

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EvilPuppy:

Liten snabb-titt i videon och en schysst recension av IGN efter att ha prövat spelet i 5 timmar. Tydligen är gameplay "nja", same old same old som i alla andra MMO:s. Däremot lovordar han det story-baserade och hur de implementerar grinds på ett vettigt sätt. Märk dock, han skriver att det finns grind-quests vilket jag har fått för mig att BW har sagt att de ska undvika. Eller misstog jag mig där?

Video: YouTube - Star Wars: The Old Republic Video Preview

Artikel: Five Hours with Star Wars: The Old Republic - PC Preview at IGN

Grind Quests kommer alltid finnas oavsett spel. Sedan tolkar folk olika när det gäller grind.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Grind Quests kommer alltid finnas oavsett spel. Sedan tolkar folk olika när det gäller grind.

Det är väl så tyvärr. Men som IGN skriver så verkar det som om de fått in storyn så bra att man inte ens bryr sig om att det är grind. Har än så länge inte hittat något större att klaga på i spelet, men vill inte få för höga förhoppningar. Men jösses vad svårt det är att undvika...

Permalänk

Inte hänt något i den här tråden på väldigt länge, så här kommer en hyffsat färsk video på hur Character creation ser ut. Verkar som om det går att göra sin karaktär hyffsat unik.

http://rutube.ru/tracks/3933458.html?v=ec79871a43a4634fd2acea...

Även en till intervju med Daniel Erickson, om companions, level cap och lite annat smått och gott.

http://www.youtube.com/watch?v=DiO0M8reSPk - Part 1

http://www.youtube.com/watch?v=icvbypCmJy0 - Part 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Inte hänt något i den här tråden på väldigt länge, så här kommer en hyffsat färsk video på hur Character creation ser ut. Verkar som om det går att göra sin karaktär hyffsat unik.

http://rutube.ru/tracks/3933458.html?v=ec79871a43a4634fd2acea...

Även en till intervju med Daniel Erickson, om companions, level cap och lite annat smått och gott.

http://www.youtube.com/watch?v=DiO0M8reSPk - Part 1

http://www.youtube.com/watch?v=icvbypCmJy0 - Part 2

Tack för den.

Intressant intervju faktiskt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Är det någon annan än jag som tycker att rymdskeppsstriderna (arkad när man åker på en linjär bana framåt och pew-pewar fienderna som du möter) verkar lite små-tråkigt i längden..?

Känns som i Kotor 1 där man var tvungen (!!!) att skjuta med sin pew-pew när man flög mellan planeterna.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|