Permalänk
Medlem

Räkneproblem.

Nån som är bra på att räkna?

Här står det helt still.

Den högsta ska vara 28 cm..hur höga kan dom andra vara?

Jag var inne på 17 cm på den minsta men får inte ihop det om det ska vara i en bra stigande ordning...kankse är den minsta högre, eller lägre...nån som har bättre matteskalle?

http://www.gilllantz.com/langhopp.jpg

Permalänk
Medlem

Du kanske ska förklara lite vad det handlar om också?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartax:

Du kanske ska förklara lite vad det handlar om också?

men det är väl självklart vad det handlar om..? eller ne. kanske inte riktigt...

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Gissar på agility för hundar?
i så fall tror jag inte att höjden har så stor betydelse, bara att slänga dit en vinkel, säg 5° då blir den lägsta ca 15cm hög på lägsta stället vid en längd på 150cm. 28-Tan(5)*150=14,87Cm [14,87+tan(5)*15=16,18Cm på högsta sidan.]

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Gissar på agility för hundar?
i så fall tror jag inte att höjden har så stor betydelse, bara att slänga dit en vinkel, säg 5° då blir den lägsta ca 15cm hög på lägsta stället vid en längd på 150cm. 28-Tan(5)*150=14,87Cm [14,87+tan(5)*15=16,18Cm på högsta sidan.]

Nu visste du nog inte att du svarar en som är helt bakom flötet

Jag fattar nada...kanske för att jag gick i skolan på 1800-talet...men det ser onekligen smart ut på nåt sätt men för mig är det kinesiska

Jepp det stämmer det är agility för hundar.

5 stycken med olika mått efter varann och dom uppgiferna jag har är dom enda på bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitty:

Nu visste du nog inte att du svarar en som är helt bakom flötet

Jag fattar nada...kanske för att jag gick i skolan på 1800-talet...men det ser onekligen smart ut på nåt sätt men för mig är det kinesiska

Jepp det stämmer det är agility för hundar.

5 stycken med olika mått efter varann och dom uppgiferna jag har är dom enda på bilden.

du får mäta med en linjal och skala om de kolla bara så att längdskalningen är konstant över hela bilden men de borde inte vara någon fara tror jag inte

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)