MSI GX660-266NE eller Asus G73JH-TY171V

Permalänk

MSI GX660-266NE eller Asus G73JH-TY171V

Asus g73 - Asus G73JH-TY171V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

MSI GX660 - MSI GX660-266NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Vad jag har fått lära mig när jag suttit och läst igenom forum efter fourm.
Så är det att asusen är "bättre" än msi'n.

Visst, det är en smaksak vad det gäller designen.
Man får två tum mer skärm med Asusen.
Det skiljer ändå 1500 kr.

Hur mycket mer prestanda får jag med Asusen jämnfört med MSI?
Det är min stora fråga, tänkte köpa någon utav dem i veckan hade jag tänkt

Det är inte pengarna som är problemet, utan egentligen letar jag bara efter en anledning att köpa msi'n istället

MVH

Permalänk
Skrivet av TobiasAndreasson:

Asus g73 - Asus G73JH-TY171V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

MSI GX660 - MSI GX660-266NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Vad jag har fått lära mig när jag suttit och läst igenom forum efter fourm.
Så är det att asusen är "bättre" än msi'n.

Visst, det är en smaksak vad det gäller designen.
Man får två tum mer skärm med Asusen.
Det skiljer ändå 1500 kr.

Hur mycket mer prestanda får jag med Asusen jämnfört med MSI?
Det är min stora fråga, tänkte köpa någon utav dem i veckan hade jag tänkt

Det är inte pengarna som är problemet, utan egentligen letar jag bara efter en anledning att köpa msi'n istället

MVH

Dom har båda samma grafikkort men GX660 har ju bättre processor du får ju mer med MSI.

Permalänk

om du hade tängt att spela mycket o så hade jag nog tagit asus datan. Har hört att deras kylnings system är riktigt bra och håller datan "sval". Vet inte riktigt hur det är med MSI's kylning så kan inte utala mig om det men det är något att tänka på dock har asusen dålig batteri tid men bra batteri. vet inte hur det är på MSI datorn där heller nått att kolla upp=)

Permalänk
Skrivet av wocDestiny:

om du hade tängt att spela mycket o så hade jag nog tagit asus datan. Har hört att deras kylnings system är riktigt bra och håller datan "sval". Vet inte riktigt hur det är med MSI's kylning så kan inte utala mig om det men det är något att tänka på dock har asusen dålig batteri tid men bra batteri. vet inte hur det är på MSI datorn där heller nått att kolla upp=)

MSI har ju sån Turbo kylning men jag vet inte mycket mer. Och det här med batteri tiden är ingenting jag bryr mig så mycket om eftersom jag inte tänkt ha med mig den omkring så mycket,

Lutar just nu mer åt MSI faktiskt, även om de skulle ha sämre support/kundtjänts än asus osv.

Permalänk
Inaktiv

vill du ha i7 cpu och full-hd så finns denna också, vi på Asus kör även med SSD/HDD Hybrid disk som gör att hårddisken hanterar de filer du använder oftast mycket snabbare.
Asus G73JW-TZ130V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk
Avstängd

MSI datorn är kanon kyler bra är tyst.. när jag spelar drar jag inte ens på turbo lr kylningen på högsta!
Batteritiden är grym när man drar på eco på den....

Och asus har väll grymt pissig support!!!

Permalänk
Skrivet av biffen_OC:

MSI datorn är kanon kyler bra är tyst.. när jag spelar drar jag inte ens på turbo lr kylningen på högsta!
Batteritiden är grym när man drar på eco på den....

Och asus har väll grymt pissig support!!!

Det var ett svar jag ville höra Datorn är beställd nu, förhoppningsvis blir jag jätte nöjd !

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

Och asus har väll grymt pissig support!!!

Bara lite nyfiken, vad baserar du det uttalandet på? Egen erfarenhet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoppen:

Bara lite nyfiken, vad baserar du det uttalandet på? Egen erfarenhet?

Japp egen erfarenhet har tagit kontakt med dom kanske 10ggr.. aldrig fått ett enda svar tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TobiasAndreasson:

Det var ett svar jag ville höra Datorn är beställd nu, förhoppningsvis blir jag jätte nöjd !

Du blir nöjd jag lovar! har nog aldrig varit så nöjd med en dator i hela mitt liv..

Har haft det värsta i stationära m.m men aldrig känt mej direkt nöjd.

Men i denna dator så är det ett bra paket tyst funkar fanimej till allt drar nyaste spelen på schysta settings aldrig ett hack i nåt.

69c max på gfx kortet ja en super dator som är portabel med kan inte bl ibättre.

Permalänk
Skrivet av biffen_OC:

Du blir nöjd jag lovar! har nog aldrig varit så nöjd med en dator i hela mitt liv..

Har haft det värsta i stationära m.m men aldrig känt mej direkt nöjd.

Men i denna dator så är det ett bra paket tyst funkar fanimej till allt drar nyaste spelen på schysta settings aldrig ett hack i nåt.

69c max på gfx kortet ja en super dator som är portabel med kan inte bl ibättre.

Låter inte helt fel! Jag har själv också bara använt mig av stationära datorer, ska bli spännande och se vad denna maskinen ger mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av biffen_OC:

Japp egen erfarenhet har tagit kontakt med dom kanske 10ggr.. aldrig fått ett enda svar tillbaka.

Och då har du tyvärr haft otur. Kan säga att när jag har varit i kontakt med ASUS Support så har det aldrig varit något problem.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.