Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

lite besviken då jag missade att komplett har 18 % ränta på 12 mån betalning!det står till och med på norska/danska!

då DUSTIN har räntefritt ett år,vilket jag tog lite förgivet att komplett hade!

komplett
12 mån: kr......../md. Kredittkjøpspris 18% RÄNTA
24 mån: kr ......../md. Kredittkjøpspris:18% RÄNTA
36 mån: kr ........./md. Kredittkjøpspris:18% RÄNTA

dustin

36 månader, 9,95% ränta .... kr/mån 24 månader, 9,95% ränta ......../mån
12 månader, 0% ränta ........../mån 6 månader, 0% ränta.......... kr/mån
3 månader, 0% ränta ............/mån

något att ha i åtanke!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av dothan228:

Tja

Varför kostar pick-up-point 39 kr? Det skulle vara gratis!!

Jag har köpt en Micron C300 SSD som julklapp på Komplett på Lördag. Brevpaket och Pick-up-point är båda 39kr så jag valde brev för att har jag inga tid xD.

Det är 4 dager. Min koli nummer(Brev id!!!!!) är fortfarande fel. Vad hände? Skulle inte jag få min julklapp mellan 1-3 dager?

Hej!

Om du valde brev som fraktsätt är leveranstiden 2-7 arbetsdagar. Om du gjorde din beställning i lördags så har det alltså gått 3 arbetsdagar om man räknar mer i dag onsdag. Leverans till Pick-up-Point sker på 1 dag. Mer information om leveranstider och stopptider finns här: Komplett.se
Brev går tyvärr inte att spåra och därför finns inget kollinummer för order skickade med brev.

Skrivet av linde:

lite besviken då jag missade att komplett har 18 % ränta på 12 mån betalning!det står till och med på norska/danska!

då DUSTIN har räntefritt ett år,vilket jag tog lite förgivet att komplett hade!

komplett
12 mån: kr......../md. Kredittkjøpspris 18% RÄNTA
24 mån: kr ......../md. Kredittkjøpspris:18% RÄNTA
36 mån: kr ........./md. Kredittkjøpspris:18% RÄNTA

dustin

36 månader, 9,95% ränta .... kr/mån 24 månader, 9,95% ränta ......../mån
12 månader, 0% ränta ........../mån 6 månader, 0% ränta.......... kr/mån
3 månader, 0% ränta ............/mån

något att ha i åtanke!

Hej!

Tack för att du påpekade detta! Vi arbetar på en lösning att få texten översatt till svenska så snabbt som möjligt.

Mer information om vår finansiering och räntor finns här: Komplett.se

Vänligen

Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Komplett, vänligen svara på mitt PM!

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej!

Om du valde brev som fraktsätt är leveranstiden 2-7 arbetsdagar. Om du gjorde din beställning i lördags så har det alltså gått 3 arbetsdagar om man räknar mer i dag onsdag. Leverans till Pick-up-Point sker på 1 dag. Mer information om leveranstider och stopptider finns här: Komplett.se
Brev går tyvärr inte att spåra och därför finns inget kollinummer för order skickade med brev.

Hej!

Tack för att du påpekade detta! Vi arbetar på en lösning att få texten översatt till svenska så snabbt som möjligt.

Vänligen

Mikael

Tja
Om det finns inte koli nummer, Hur kan jag få min paket då? Var och när ska jag få det?
mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Hej!

Vänligen

Mikael

ok,hur kan ni gottgöra mig?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dothan228:

Tja
Om det finns inte koli nummer, Hur kan jag få min paket då? Var och när ska jag få det?
mvh

Du har tydligen beställt med fraktsätt brev. Brev kommer normalt i brevlådan för privatpersoner.

Skrivet av linde:

Vad menar du Komplett ska gottgöra? Att texten råkade vara på fel språk? Det är fortfarande 18% ränta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Du har tydligen beställt med fraktsätt brev. Brev kommer normalt i brevlådan för privatpersoner.

Vad menar du Komplett ska gottgöra? Att texten råkade vara på fel språk? Det är fortfarande 18% ränta.

Innerbär brevpaket hempaket?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dothan228:

Vad är ett "brevpaket"?

Hempaket är hempaket, leverans till dörren mellan kl 17-21 i de delar av landet som tjänsten finns. Bara att googla: Hempaket - Posten.se

Edit: Varför läser du inte själv på Kompletts sida? Komplett.se

Titta i ditt mejl eller kontosida vilket leveranssätt du valt, så vet du vad du har att vänta dig i leveransväg.

Pris Stopptid Leveranstid
Pick-up-Point 39:- 17:00 1 dag
Postpaket fr 89:- 12:00 1-3 dagar
Hempaket fr 230:- 12:00 1-3 dagar
Brev 39:- 12:00 2-7 dagar
Företag fr 151,6:- 12:00 1 dag
Pall fr 899:- 12:00 1-3 dagar

Nöjd?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Vad är ett "brevpaket"?

Hempaket är hempaket, leverans till dörren mellan kl 17-21 i de delar av landet som tjänsten finns. Bara att googla: Hempaket - Posten.se

Edit: Varför läser du inte själv på Kompletts sida? Komplett.se

Titta i ditt mejl eller kontosida vilket leveranssätt du valt, så vet du vad du har att vänta dig i leveransväg.

Pris Stopptid Leveranstid
Pick-up-Point 39:- 17:00 1 dag
Postpaket fr 89:- 12:00 1-3 dagar
Hempaket fr 230:- 12:00 1-3 dagar
Brev 39:- 12:00 2-7 dagar
Företag fr 151,6:- 12:00 1 dag
Pall fr 899:- 12:00 1-3 dagar

Nöjd?

tacka!
hempaket, leverans till dörren.
brevpaket, leverans till brevlådan.

Men dörren och brevlådan är samma grejer. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag sitter och gör min ofta förekommande genomgång av priser mellan olika butiker och ännu en gång mer eller mindre chockas jag av hur dyra jag upplever att Komplett har blivit jämfört med tex Datorbutiken eller Inet. Tom DustinHome ligger ofta bättre till.

ibland vill man ha rätsida på saker,bla en så kanske obetydlig sak för dig!men rätt ska vara rätt,har haft kontakt med komplett ,och dom vet själva att det inte ska vara så som det är i detta fall!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dothan228:

tacka!
hempaket, leverans till dörren.
brevpaket, leverans till brevlådan.

Men dörren och brevlådan är samma grejer. xD

Det finns inget som heter "brevpaket" vad jag vet. Ett brev är ett brev även om det är tjockt och skrymmande. Används uttrycket "brevpaket" är det en bastard, imho.

Brev:

Paket:

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Det finns inget som heter "brevpaket" vad jag vet. Ett brev är ett brev även om det är tjockt och skrymmande. Används uttrycket "brevpaket" är det en bastard, imho.

Brev:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/kuver...

Paket:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/Paket...

NEJJJJ, brevpaket Komplett.no

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dothan228:

NEJJJJ, brevpaket Komplett.no

Jag trodde vi pratade svenska? Varför blandar du in norska?

Edit: Strunt samma vad du vill kalla det. För mig som svensk, heter det brev respektive paket. Nog om detta!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag trodde vi pratade svenska? Varför blandar du in norska?

Edit: Strunt samma vad du vill kalla det. För mig som svensk, heter det brev respektive paket. Nog om detta!

exakt, varför blanda in ett annat språk än svenska mitt i en Finansierings sida
som SKA vara på svenska!

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av dothan228:

Tja
mvh

Hej,

Postens brev är inte spårbara och har alltså inget kollinummer. Order skickade med brev är framme på 2-7 arbetsdagar. Mer information finns här: Komplett.se
De allra flesta brev levereras dock inom 2-5 dagar.

Skrivet av Wahlberg22:

Komplett, vänligen svara på mitt PM!

PM besvarat.

Skrivet av linde:

Vi beklagar att ordet kreditköpspris är skrivet på norska. Vår IT-avdelning är informerad och jobbar på att lösa problemet.
Ytterliggare information om finansiering och räntor finns här: Komplett.se
Tillsammans med villkoren: http://www.komplett.se/mlf/komplett_se/infocenter/conditions/...
Om du ångrar ditt köp har du alltid 14 dagars ångerrätt. Mer information om ångerrätten finns i punkt 8 i våra köpvillkor: Komplett.se

Tveka inte att höra av dig till vår kundservice om du har några frågor eller funderingar på telefon 031-710 20 00 (öppet vardagar 09-17).

Skrivet av dothan228:

Vi och Posten kallar fraktsätten brev respektive hempaket. Brev levereras också hem till dig dock. Mer information om fraktsätten och hur de levereras till dig finns på den här länken: Komplett.se

Vänligen

Mikael

stavning
Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

ni kan inte försöka slänga in en fraktfri dag tex imorn så jag kan beställa hem min julklapp till min bror haha

fattig studerande som man är!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av tonix:

ni kan inte försöka slänga in en fraktfri dag tex imorn så jag kan beställa hem min julklapp till min bror haha

fattig studerande som man är!

Tyvärr kommer vi inte köra fraktfritt i dag...

Lycka till med julklappsshoppingen!

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Skulle vara bra om man kunde sortera fram ECC-minnen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Skulle vilja komma med en liten uppdatering om mitt GFX-kort som jag skrivit om tidigare. Det är nu inskickat till komplett, jag fick ett nytt i väntan på det gamla. Det nya krediteras OM man hittar garantifel på det gamla. Löjligt snabb responstid på RMA-mailen. Var nog bara fråga om någon timme. Vi får se hur det utvecklar sig med felsökning...

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som Kompletts kundvagn inte fungerar?

Permalänk
Skrivet av Hikolo:

Samma här! Varit så i några dagar.

Update: Har provat med Opera och kundvagnen fungerar i den, kör normalt med FF och där har den slutat fungera nu.

Visa signatur

System: Threadripper 3960X / Asus Strix TRX40-E Gaming / Corsair 64GB Dominator / ASUS RTX3090 TUF / Corsair MP600 2TB / Samsung 980Pro 2TB / Samsung 640Evo 2TB / BeQuiet Dark power 1200W / Fractal Design Define 7 XL / EKWB Full custom loop

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ratatosk:

Skulle vara bra om man kunde sortera fram ECC-minnen.

Tyvärr har vi ingen plan på att lägga till en sådan sortering det närmaste. Men jag ska undersöka i fall det är möjligt.

Skrivet av Markymarks3D:

Samma här! Varit så i några dagar.

Update: Har provat med Opera och kundvagnen fungerar i den, kör normalt med FF och där har den slutat fungera nu.

Skrivet av Hikolo:

Skicka gärna ett PM till mig med vilka problem det är ni upplever och i vilken/vilka webbläsare så ska jag undersöka vidare.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort av er i helgen fick det idag, mycket bra leveranstid. Men jag hade gärna sett lite mer emballage så att inte kortet åkt runt i lådan så mycket.. Det kändes inte helt rätt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Fick en beställning på mitt konto idag som jag inte gjort... hoppas jag hinner få tag på någon innan er telefontid slutar idag <_<

Vad innebär det när det står SOL istället för WEB på beställningen under "Order lagd"?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

SOL brukar ju stå för So Out of Luck. Hoppas det inte gäller dig.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

SOL brukar ju stå för So Out of Luck. Hoppas det inte gäller dig.

Snackade precis med Komplett och det var tydligen en av dem som hade lagt ordern, vilket SOL innebär antar jag. Det låter konstigt men det ska nog ordna sig nu.
Någon kanske tyckte jag skulle ha en julklapp?

Anledning okänd än så länge. Är ganska sugen på att veta vad det handlade om xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

seriöst... skulle beställa muspaketet med deathadder och en musmatta med 59% rea nu och såklart hade rean sjunkit nån gång under dagen.. vilket tur man ska ha hela tiden..

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk

Tur jag hade som beställde paketet innan, prisvärt! =D
Postpaket kommer på närmaste uthämtningsställe va?

Permalänk
Medlem

Avbestält ordern

Hej. Har avbestält min order som inte ännu skickats för det inte fanns i lager ännu, hur lång tid kommer det ta innan de reserverade pengarna kommer tillbaka till mitt konto? Har nordea/visa.

Tack.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Itne:

Beställde ett grafikkort av er i helgen fick det idag, mycket bra leveranstid. Men jag hade gärna sett lite mer emballage så att inte kortet åkt runt i lådan så mycket.. Det kändes inte helt rätt.

När det är nödvändigt fylls tomrummet i paketen ut med luftkuddar för att förhindra fraktskador. Känsliga varor som t.ex. hårddiskar packas även i bubbelplast. I vissa fall är produkten så pass väl emballerade från leverantör att ett yttre emballage räcker för att undkomma fraktskador.

Om du upplever att dina produkter inte fungerar som de ska så kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Skrivet av TheDaemon:

Snackade precis med Komplett och det var tydligen en av dem som hade lagt ordern, vilket SOL innebär antar jag. Det låter konstigt men det ska nog ordna sig nu.
Någon kanske tyckte jag skulle ha en julklapp?

Anledning okänd än så länge. Är ganska sugen på att veta vad det handlade om xD

Vänligen ta kontakt med kundservice igen så kan de undersöka varför denna order kom till och vad den innehåller.

Skrivet av lilldanskeN:

Tur jag hade som beställde paketet innan, prisvärt! =D
Postpaket kommer på närmaste uthämtningsställe va?

Postpaket levereras mycket riktigt till ditt närmaste utlämningsställe.
Mer information finns här: Komplett.se

Skrivet av hawarus:

Hej. Har avbestält min order som inte ännu skickats för det inte fanns i lager ännu, hur lång tid kommer det ta innan de reserverade pengarna kommer tillbaka till mitt konto? Har nordea/visa.

Tack.

Hej!
När du beställer med konto- eller kreditkort så reserveras beloppet på ditt konto. Denna reservation görs av din bank och garanterar att beloppet finns tillgängligt på ditt konto när pengarna skall dras. Om vi ej levererar ordern inom 5 dagar så släpps reservationen på kortet och pengarna blir tillgängliga igen. Samma rutin gäller även då man avbeställer en order.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur