Permalänk

Fan, jag hann inte!

Permalänk
Medlem

En fråga kanske lite OT men tror ni dell u2311h skärmen går ner i pris runt jul , nyår.
då den nu kostar 2490:- och har gjort sedan den kom ut antar jag
eller släpps det några andra intressanta ips skärmar runt den prisklassen. Är de värt att avvakta eller slå till nu när man ändå kör på en samsung t220

dell DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK - Otroligt prisvärd högprestandaskärm med IPS-panel - Specifikationer
samsung Komplett.se - Samsung 22" Wide Syncmaster T220,

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozzyone:

En fråga kanske lite OT men tror ni dell u2311h skärmen går ner i pris runt jul , nyår.
då den nu kostar 2490:- och har gjort sedan den kom ut antar jag
eller släpps det några andra intressanta ips skärmar runt den prisklassen. Är de värt att avvakta eller slå till nu när man ändå kör på en samsung t220

dell DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK - Otroligt prisvärd högprestandaskärm med IPS-panel - Specifikationer
samsung Komplett.se - Samsung 22" Wide Syncmaster T220,

Tror inte på några stora prissänkningar här.
Eventuella prishöjningar/sänkningar beror nog mest på valutasvängningar, Euron/Dollarn mot Kronan isf.

Permalänk
Skrivet av ozzyone:

En fråga kanske lite OT men tror ni dell u2311h skärmen går ner i pris runt jul , nyår.
då den nu kostar 2490:- och har gjort sedan den kom ut antar jag
eller släpps det några andra intressanta ips skärmar runt den prisklassen. Är de värt att avvakta eller slå till nu när man ändå kör på en samsung t220

dell DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK - Otroligt prisvärd högprestandaskärm med IPS-panel - Specifikationer
samsung Komplett.se - Samsung 22" Wide Syncmaster T220,

På sin höjd kan de sänka den 2-300 om de vill vara snälla, men jag tror inte det. Datoraffärernas mellandagsreaor brukar vara ganska ljumna.
Lägsta utländska (tyska) priset låg ju på 2486kr och de har en del lägre moms så uppenbarligen är Dustins pris riktigt lågt redan.
Det kommer komma några "nya" IPS-skärmar från LG till låga priser men dessa har alla fasta stativ. Inte värt att göra den uppoffringen i min mening.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hejsan
Jag söker en ny datorskärm, har för tillfället en samsung 22" rose black skärm.
*Söker en i liknande storlek (20-23")
*Under 2 ms
*Helst över 100 Hz
*Ej skrymmande design, kolla upp samsung rose black skärmen och ni ser exempel på stilren design, vilket jag letar efter.
*Pris klass är runt 3000.
Tacksam för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Tack för all bra info kring Dell u2311h då är det dags o lägga en beställning på dustin känner jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetish_:

Hejsan
Jag söker en ny datorskärm, har för tillfället en samsung 22" rose black skärm.
*Söker en i liknande storlek (20-23")
*Under 2 ms
*Helst över 100 Hz
*Ej skrymmande design, kolla upp samsung rose black skärmen och ni ser exempel på stilren design, vilket jag letar efter.
*Pris klass är runt 3000.
Tacksam för snabba svar!

Åh suck. Samsung = snyggt, responstid centralt... Mmmmmm.

Acers 120hzare, men den är inte snygg. BenQs 120hzare kostar 3700, den skulle jag ta.

Asus 120hzare finns också, 3600kr kostar den.

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa nu men har sneglat lite på HP ZR24w 3690:- , dell u2311h 2500:- är det värt o lägga till 1200:- på en Hp för lite bättre upplösning ? eller är det mer än så?

Permalänk

Mja, inte om du har tight med pengar.
HPn har tyvärr ganska dålig kontrast, runt 600:1 medan U2311 ska ligga på 1000-1100:1 enligt de tester jag sett.
Skulle spara de pengarna till en extra skärm eller något annat istället.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

de alltid tight med pengar som student de får helt enkelt bli dell för denna gången även om jag e sugen på en 3d skärm så suger alla 120hz 3d skärmarna just nu

Permalänk

Vad kan vara den bästa spelskärmen? 24-26" Pris 5-8K Bara för Fps spel! Jag har en Samsung 46" led 3d-tv om jag vill kolla film.

Permalänk
Medlem

* Användningsområden = TV, film
* Önskad storlek = runt 46"
* Din budget = Max 15 000, gärna runt 10 000.

* Önskad upplösning = Full HD
* Önskat format = Widescreen
* Önskad Panel = Vad bör man skaffa?
* Önskad Hz = Spelar inte så stor roll

*Den ska ha nätverksanslutning, USB och HDMI.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

* Användningsområden = TV, film
* Önskad storlek = runt 46"
* Din budget = Max 15 000, gärna runt 10 000.

* Önskad upplösning = Full HD
* Önskat format = Widescreen
* Önskad Panel = Vad bör man skaffa?
* Önskad Hz = Spelar inte så stor roll

*Den ska ha nätverksanslutning, USB och HDMI.

Tjena!
Du får givetvis fråga här också, men detta forum är något vassare än oss "datornördar" på den typen av hemelektronik.

Minhembio forum -> TV-apparater

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetish_:

Hejsan
Jag söker en ny datorskärm, har för tillfället en samsung 22" rose black skärm.
*Söker en i liknande storlek (20-23")
*Under 2 ms
*Helst över 100 Hz
*Ej skrymmande design, kolla upp samsung rose black skärmen och ni ser exempel på stilren design, vilket jag letar efter.
*Pris klass är runt 3000.
Tacksam för snabba svar!

Acers 120Hz:are finns ju men som någon annan sa så är den ju inte väldigt stilren.

Viewsonics ser däremot j-vligt bra ut! Låter som att det är precis vad du letar efter.

Viewsonic 22" TFT VX2268wm 120Hz - Inet.se

Permalänk
Medlem

Jag har de senaste veckorna läst mycket i den här delen av forumet för att sätta mig in i skärmar och monitorer, men jag kommer inte fram till något beslut av val av skärm känns det som. Jag sitter sen runt ett år tillbaka på en Lenovo 2240p Wide då jag fick den billigt efter att min förra skärm, en 20" random Samsung, plötsligt stämplade ut. Jag har väl inte direkt varit missnöjd med skärmen. Men eftersom jag har en rätt bra dator i övrigt (signatur) så känns det ju lite sådär att sitta i 1680x1050 istället för lite högre.

Det jag söker efter är en 23-24" med minst 1920x1080 res, och som iaf inte är SÄMRE än min nuvarande skärm till spel (SC2 och FPS-spel t.ex. Crysis, BC2), hd-film och arbete i Officeprogram & surfande. Jag är absolut ingen pro-gamer (syns ju om inte annat på min nuvarande skärm) så jag tror inte jag märker nån skillnad på några ms i respons eller dylikt. Jag håller inte på med någon form av bild- eller videoredigering what so ever så någon flashig dyr IPS känns väldigt avlägset.

De skärmar jag kollat mest på är följande:
DELL U2311H ULTRASHARP 23"
Benq VW2420H
BL2400PT
---
G2420HDBL

Tipsa gärna på fler som skulle passa mig, dessa är bara några jag fastnat för då jag läst runt lite. Jag har väl inte direkt något absolut strikt budget men jag kan väl säga runt 2500:-. Det ska vara något jag på skärmen jag personligen tjänar på genom att lägga t.ex. 500kr extra för en viss skärm. Blir t.ex. spelupplevelsen bättre med en skärm som kostar 500kr mer än den andra? Jag är en person som hellre lägger en extra slant på något som fungerar bra än att snåla in och riskera att få något skit som går sönder. Med det menar jag att t.ex. jag vill undvika krångel med returer etc. För att ta ett exempel av skärmarna jag länkat till: Är risken märkbart större att en G2420HDBL går sönder, krånglar etc, jämfört med någon av de ovanför som är dyrare? Om svaret är ja så tar jag alltså hellre en dyrare skärm som är mer hållbar.

Jag kan väl dessutom säga att jag funderat att så småningom köpa en till likadan skärm, så det bör alltså vara en skärm som passar bra att köra ihop tillsammans med en till.

Vilken skärm tror ni jag hade blivit mest nöjd med?

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Användningsområden = spel , surf
* Önskad storlek =19-24
* Din budget = 1600kr

Särskilda önskemål (om du har några sådana)
* Önskad upplösning =16850x1050 och uppåt
* Önskat format = Widescreen
* Önskad Panel = LCD/LED
* Önskad Hz = 60hz uppåt
* Butik = nån bra
* Märke = helst BenQ
EDIT : gärna med HDMI också!
mvh // jocke

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Jag är några dagar ifrån på att beställa en Dell u2311h.

Lite frågor ang den. Hur stort problem är blb på den? Sedan så har jag hört att vissa har problem med att fixxa bra inställningar, och att det finns topnotch-inställningar på nätet som man kan "sno", var isåfall?

Sedan Spelar mycket RTS(starcraft 2) och MMO's bortsett från mitt filmtittande.
Kommer jag att uppleva delay/ghosting eller något sådant? Jag antar att jag oroar mig i onödan.

Vissa frågor har säkert redan besvarats, ber om ursäkt för att jag dubbelkollar.

Mvh Karl.

Permalänk
Medlem

Letar efter en skärm för max 2000kr, helst från Inet.

23-24". 1080p.

Ska användas till spel, film och normalt brukande

Funderar på denna? BenQ TFT 24" G2420HDBL LED - Inet.se

Helvete såg just att jag missade webhallens kampanj, 1000kr för denna.. hade tagit två direkt

Permalänk

Användningsområden = Att komplettera min bärbara dator med eftersom jag har tröttnat på att sitta och stirra på en 13" skärm. Mest kontorssyfte och surfande men även lättare spel och lite film. Allround alltså!

* Önskad storlek =22-23", Väldigt specifikt krav på max 520 mm bred i yttermått. Annars får den inte plats på skrivbodet.

* Din budget = egentligen så billigt som det går att få en vettig skärm men runt 2000 kanske.

Särskilda önskemål (om du har några sådana)
* HDMI-uttag eftersom jag saknar DVI utgång på datorn.
Gärna energisnål

Tacksam för tips!
mvh
// Arvid

Permalänk

Tja

Har en samsung syncmaster från 2007-2008 , vann m3 test och är grymt bra. 2 ms fina färger etc dock bara 1680x1200 nånting i upplösning. Jag sitter nu på min 47" LD450 , men den kommer nog gå åt att kolla film etc , då tjejen kommer göra de så kan jag inte ta den 100%.

Så , jag gillar stort! Riktigt stort. Så jag funderade på en 28 alt 32 " om det finns. Jag kommer spela på de samt strö kolla lite serier. Benq får massa år se hade jag för mig avr ett B märke men mycket kan ha hänt.

Budget , ja , mellan 2-3,500 :- ca , grejen är att LCD tvs i storlek 32-42 nu kostar 3-4,500 ca , så frågan är om man ska satsa på en LCD tv istället för data skärm då jag vill ha ganska stort. Komemr sitta ca 0,5-1m ifrån skärmen.

Så vad tycks , kom gärna med massa olika förslag.

Storlek = 28-32 (måste ha fullhd) & HDMI uttag
Panel = den bästa för de priset
Märke = spelar inte så stor roll
Budget = 2-3500 :- ca
För = Spel (bra färg och ms etc req)

//Eric

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Men bra ms, Samsung, bra betyg i M3, LOL!

28-32tum för det priset, det får du inte någon datorskärm för iaf.

Mitt tips är att köpa en HP ZR24W.

Permalänk

Ange:
* Användningsområden = Spel, surf och bildbehandling (Bildbehandlingen viktigast)
* Önskad storlek = Helst inte mindre än 23''
* Din budget = 4000 kr

Särskilda önskemål (om du har några sådana)
* Önskad upplösning = Full HD
* Önskat format =
* Önskad Panel = IPS
* Önskad Hz =
* Butik = Komplett, Inet, Dustin
* Märke = Helst inte Samsung...

Har en Samsung P2350 som jag är rätt missnöjd med. Tänkte försöka sälja den och köpa en ny skärm någon gång efter nyår.
Fokus ligger på bildbehandling men jag spelar en del också.

Tackar på förhand!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Casemod-mästare

* Användningsområden = Spel, surf, film (mest surf och film)
* Önskad storlek = 24"
* Din budget = under 4000kr

Särskilda önskemål (om du har några sådana)
* Önskad upplösning = 1920 x 1200
* Önskat format = 16:10
* Önskad Panel = IPS
* Önskad Hz = om det finns och min budget tillåter över 60hz
* Butik = helst inet, annars någon annan stor butik

upplösningen och panel typ är det viktigaste!

Tack på förhand /Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

* Användningsområden = Spel, surf, film (mest surf och film)
* Önskad storlek = 24"
* Din budget = under 4000kr

Särskilda önskemål (om du har några sådana)
* Önskad upplösning = 1920 x 1200
* Önskat format = 16:10
* Önskad Panel = IPS
* Önskad Hz = om det finns och min budget tillåter över 60hz
* Butik = helst inet, annars någon annan stor butik

upplösningen och panel typ är det viktigaste!

Tack på förhand /Daniel

Samma krav som mig då ungefär. Jag har sneglat på Dell U2410 men den är aningen dyr enligt mig :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

* Användningsområden = Spel, surf, film (mest surf och film)
* Önskad storlek = 24"
* Din budget = under 4000kr

Särskilda önskemål (om du har några sådana)
* Önskad upplösning = 1920 x 1200
* Önskat format = 16:10
* Önskad Panel = IPS
* Önskad Hz = om det finns och min budget tillåter över 60hz
* Butik = helst inet, annars någon annan stor butik

upplösningen och panel typ är det viktigaste!

Tack på förhand /Daniel

Skrivet av Ala_95:

Samma krav som mig då ungefär. Jag har sneglat på Dell U2410 men den är aningen dyr enligt mig :S

https://www.inet.se/artikel/2203677/hp-tft-zr24w-24-ips-panel Det exsisterar ingen annan skärm som möter era krav än denna, Dock "bara" 60Hz. Finns inga 120Hz´ are (IPS) överhuvudtaget, annat än som testskärmar hos tillverkarna möjligtvis. Priserna kommer troligen bli löjligt höga den dag de finns på marknaden, men där är vi inte än.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har insett att jag inte använder mina 3D-brillor alls, och har därmed bestämt mig för att sälja både glasögon och skärm. Alltså måste jag också skaffa mig en ny skärm, eftersom jag annars sitter på en halvfungerande 1280x1024 på 19"... Jag är inte säker, men det känns som att "ju större desto bättre", men ni får gärna förklara vad som egentligen passar bäst till datoranvändning av olika slag (mest gaming).

* Användningsområden = Spel, surf
* Önskad storlek = Mer än 22", ju större desto bättre ^^
* Din budget = 3 000 - 6 000 kr

* Önskad upplösning = Full HD, 1920x1080
* Önskat format = 16:9
* Önskad Panel = Tror inte det spelar någon större roll, jag är inte särskilt finkänslig av mig...
* Önskad Hz = 60
* Butik = Spelar ingen roll, har dock väldigt bra erfarenhet av Komplett.se
* Märke = Spelar inte heller någon roll egentligen, men jag har bra erfarenhet av bl a Samsung och Acer

Har kollat på Samsung 27" LCD Syncmaster P2770FH, men varför inte t ex ta en LG 50" Plasma-TV 50PK350 om man ändå kan? (plats är inte ett problem)

Visa signatur

ASUS Strix B550-F | AMD Ryzen 5 5600X | Corsair 32GB 3200MHz RAM | ASUS Dual RTX 4070 | Corsair MP600 2TB | Corsair HX650W PSU | Fractal Design Define S

Permalänk

k

Permalänk
Medlem

Dags att byta ut den gamla 17-tummaren.
Är till 95% säker att jag köper ett GTX460, men har inte ett starkt behov av att köra på överjävlig upplösning.
Söker 20-22' (har inte plats med större egentligen).
Kommer att köra en hel del videoredigering, men också vanligt surf och spel.
Upp till 2000kr
Har haft ögonen på denna: Benq G2222HDL - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar
men såg precis den här: Benq V2220 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar
Vad är det för skillnad och är prisskillnaden motiverad (köper den översta från webhallen för 1200)?

Upplys mig gärna om någon annan skärm som uppfyller mina behov bättre.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Dags att byta ut den gamla 17-tummaren.
Är till 95% säker att jag köper ett GTX460, men har inte ett starkt behov av att köra på överjävlig upplösning.
Söker 20-22' (har inte plats med större egentligen).
Kommer att köra en hel del videoredigering, men också vanligt surf och spel.
Upp till 2000kr
Har haft ögonen på denna: Benq G2222HDL - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar
men såg precis den här: Benq V2220 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar
Vad är det för skillnad och är prisskillnaden motiverad (köper den översta från webhallen för 1200)?

Upplys mig gärna om någon annan skärm som uppfyller mina behov bättre.

LG W2220P / Dell 2209WA är den bästa 22-tummaren, mycket bättre att du tar en sån istället.

LG W2220P - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar
Kan fås för precis 2000kr, det är rekordbilligt för sån kvalité.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10608268']LG W2220P / Dell 2209WA är den bästa 22-tummaren, mycket bättre att du tar en sån istället.

LG W2220P - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar
Kan fås för precis 2000kr, det är rekordbilligt för sån kvalité.

Aah, tack så mycket. Blev genast sugen på båda modellerna.
Får ta mig en funderare till nu.
Edit: Verkar som den här skulle kunna funka också: Dell UltraSharp U2211H - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar
Bah...