Sweclockersmedlemmarnas önskelistor 2010

Permalänk
Medlem

Världsfred. Men inget som kommer att hända så länge människan existerar.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Eftersom jag flyttar hemifrån i sommar så önskar jag mig grejer jag kan ha nytta av vid det tillfället. Jag har redan köpt lite grejer och jag vågar inte säga "nödvändiga saker" för jag vet att jag då kommer få saker jag redan köpt. Jag gav en hint om att jag önskade mig verktyg istället. Så jag hoppas på ett set med verktyg och en verktygslåda.

Permalänk
Medlem

Det är ändå väldigt många som dissar julklappar ändå, vilket vi äldre i våran släkt också kommer att göra. Sen varför kommer det upp en tråd som denna när det är flera veckor kvar till den 24?

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se..

Call of duty: Black Ops
Gran Turismo 5 + eventuellt wheelstand
En viss tjocktröja
Lite tidningar, finska statsflaggan och annat skit.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd

Jag önskar mig inget.:) Har blivit för "stor" för det eller hur jag ska säga.:) Skönt att få koppla av, umgås med vänner, familj och bara få njuta av julmaten!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Önskar mig inget särskilt, det mesta har man ju redan känns det som.

Tycker det är roligare att ge.
Behöver inte vara så dyrt, mest småprylar!

Permalänk
Medlem

En fungerande dator. Min har fått ett il och börjat bete sig korkat.

Annars så skulle jag bli nöjd om jag fick en hushållsassistent

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Inget speciellt, pengar kanske så man kan dra nytta av mellandagsrean.

Permalänk

Slutade att önska julklappar samtidigt som jag slutade att få sådana.

Det jag dock skulle vilja ha är en mycket enkel läsplatta, allt den behöver klara av att visa är pdf-filer. Men jag tycker läsplattorna idag är för dyra(liten skillnad i pris mot de enklaste surfplattorna), kan hända jag köper någon billig begagnad läsplatta efter jul.
En surfplatta vore inte fel, men det dröjer nog en 5år eller så när jag köper en sådan.

Annars av honom där uppe önskar jag mig en förändring av samhället, en ny Noas flod eller något som rör om i grytan. Det jag är trött på är att det inte går tala med många individer, de lever i sin fantasivärld.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Lagom mycket snö så det går drifta..
Frusna sjöar och plogade banor
Isdäck
och en tankbil med bensin

Räcker det?

EDIT:
Och sen kan man ju alltid bedja att lyktstolpar och trottoarer håller sig åt sidan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Lagom mycket snö så det går drifta..

Du det har kommit lagom mycket snö redan iaf här vart jag bor, helt sinnes.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Världsfred. Men inget som kommer att hända så länge människan existerar.

Önska kan man alltid

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Du det har kommit lagom mycket snö redan iaf här vart jag bor, helt sinnes.

Här med. En halvmeter på marken & det vräker ner nu också.

Annars önskar jag mig en BlackRapid RS-4 & en Nikon MC-36.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Var lägesen man körde med önskelistor. Kan kanske ha med att man har kommit upp i åldern. Vad vet jag.

Men för att tillföra någoting så något trevligt presentkort hos tex IKEA vore ju inte helt fel.
Jag gillar presentkort.

Nu när jag tänker på det, så är det något som jag verkligen skulle vilja ha, så är det en ny morronrock. Den jag har börjar falla i bitar. Men annars så duger ett sött presentkort på IKEA rätt så fint.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Önskar att julafton läggs ner, iaf för min del.
I övrigt önskar jag mig aldrig något då jag anser att julafton är till för barn.
Så det är väll kul för de små men så fort man blir äldre är det bara ett bekymmer.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpa:

Önskar att julafton läggs ner, iaf för min del.
I övrigt önskar jag mig aldrig något då jag anser att julafton är till för barn.
Så det är väll kul för de små men så fort man blir äldre är det bara ett bekymmer.

Lite trevligt är det väll iaf? man sitter och äter sig propp mätt på julmaten och sen äter massa nötter och marsipangrisar framför en film med tända ljus.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Du det har kommit lagom mycket snö redan iaf här vart jag bor, helt sinnes.

Skrivet av Hammar:

Här med. En halvmeter på marken & det vräker ner nu också.

Annars önskar jag mig en BlackRapid RS-4 & en Nikon MC-36.

men de jävlarna skottar ju bort det hela tiden nog kommit en halvmeter här runt med så.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

men de jävlarna skottar ju bort det hela tiden nog kommit en halvmeter här runt med så.

Åk hit, för här är dom värdelösa och skotta Får hoppas man tar sig iväg till jobbet imorn, annars jävlar!

Förövrigt önskar jag mig ingenting då jag tycker att julen är överskattat, jo kanske en sak. Att Melleruds kommun tar snöröjning på högsta allvar

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Det enda jag och min flickvän sagt är att vi ska köpa en tv-spelskonsol på mellandagsrean tillsammans. Måste ha lite fler anledningar till att mysa i vår nya stora soffa. Lutar väl åt en 360 igen (tredje gången för min egen del... köper, ångrar, säljer osv) men kanske med kinect också.

Utöver det så hoppas man på en vit jul, med god mat och gott sällskap. Sen får gärna julen vara över. Personligen har man likt många andra vuxit ifrån julen för länge sedan tyvärr, men nästa år blir nog roligare då lillknodden har blivit lite större och förstår mer. Lutar åt att man engagerar sig lite mer för hans skull. And so it goes on...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Blir min första jul på 6 år som jag firar med mina anhöriga. Så önskar mig enbart en lugn jul utan tragedier.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Ja vad önskar man sig...
Vet iaf att jag kommer att få en ny säng, så det är väll ungefär det jag kommer att få.

Lite kamera prylar hade inte suttit fel, en blixt och ett par filter.
Kanske ett headset också, kan vara skönt ibland.
Finns mycket man vill ha, men som man inte ens tänker nämna för att det inte finns pengar till det (nu menar jag inte bilar för 200k utan typ dator, ny telefon (läs iphone 4 lr liknande) )

Är 18 år för övrigt.

Visa signatur
Permalänk

Sidewinder X4
MagnetiCube
Pengar

Så långt har jag kommit

Tycker också det är kul och ge bort presenter, men tycker det är svårt att komma på något att ge :/

Jag är 16 år.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Önska kan man alltid

+1

Skrivet av nmc:

Det är ändå väldigt många som dissar julklappar ändå, vilket vi äldre i våran släkt också kommer att göra. Sen varför kommer det upp en tråd som denna när det är flera veckor kvar till den 24?

För att folk skriver önskelistor, typ nu?

Skrivet av MacEnkronan:

Jag önskar mig inget.:) Har blivit för "stor" för det eller hur jag ska säga.:) Skönt att få koppla av, umgås med vänner, familj och bara få njuta av julmaten!:)^^

Sluta ljug, vi alla vet att du önskar dig något, erkänn nu.

Själv önskar jag mig än så länge bara en orange zte blade för att jag just nu (och de senaste 3 åren) sitter med en SE K530i.

Permalänk
Medlem

Ett par böcker.
Nya mystofflor.
Något kul brädspel.

Sen önskar jag mig en riktigt mysig jul med min familj. Dvs julmat, sällskap och att få se de yngre i släkten springa runt och vara förväntansfulla... missade det förra året då jag var utomlands över jul och nyår.

Tycker att julklappsgrejen är lite "väl" för oss som passerat barndomen egentligen.
Jag ger (och får) hellre spontana presenter vid andra tillfällen på året till mina närmaste, känner att det uppskattas mer och inte känns så påtvingat.

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem

hmm vad skall stå på önskelistan till tomten(frugan)?
kanske nått gammal chassi som man kan modda lite med efter julen, eller bara ta ut sina aggresioner på

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Undrar om tomten skulle kunna fixa mej en flickvän?
mycket mer önskar ja mej inte för tillfället (sandy bridge kommer ju inte förän i januari)

De låter smått patetiskt och desperat men de bjuder ja på

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem

En henri lloyd mössa, kappa, extern hårddisk eller nas, bio biljett, öl, bluray filmer, tillbehör till mobilen? Finns väl så mycket små saker som gör en nöjd. Det jag mest blir nöjd över är en lugn jul några pints och ungar som håller k*ften! Samt deras föräldrar (Ungarna bråkar och alla föräldrar ska försvara sin unge för det är ju alltid den andras fel!).

Permalänk
Medlem

Jag önskar mig en egen måne, en socka, tre trasiga cyklar och en skruv.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Önskar mig faktiskt inget, trött på denna kommersiella julen för att vara helt ärlig

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

En riktigt jävla råfylla... Konsumtionshetsen och alla julklappar kan jag vara utan, men en fylla hade suttit bra.