Permalänk
Medlem

Boxee Box

Hallå!
Fick hem min Boxee box den 22/11. Om det är någon mer som fått hem skriv gärna vad ni tycker. Själv tycker jag att den är helt suverän. Har fixat och donat med min box nu i snart en vecka och jag börjar undra om det finns något den inte klarar av.
Provade att klicka på en 45 Gb Bluray Imagefil. Tänkte att det går väl aldrig. Tog bara några sekunder så kom det fram precis som om jag stoppat i en riktig Bluray skiva i en Bluray spelare. Då blir man glad. Behöver inte krångla med att göra om till Iso som på Xtreamern. Jag har testat att mata den med allt jag kan komma på. Den bara tar emot. Finns så mycket funktioner så jag har nog inte hunnit med hälften än. Två uppdateringar har den hunnit med också under den vecka jag haft den. Undertexterna fungerar perfekt. Bara att peka vilket språk jag vill ha och så spelas det upp. Är jag inte nöjd med utseendet på texten så är det bara att förstora, ändra teckensnitt eller till och med färg.

Suveränt att kunna surfa direkt i tv,n. Kolla på Svt play tex. En kul sak som jag upptäckte när jag satt och lekte var när jag skulle kolla vädret. Själv bor jag på en sådan liten ort så jag fick ta närmaste större. Västerås 2.5 mil söderut. Jag kunde se prognos timme för timme hela dygnet framåt. Den talade om vilken temperatur som det skulle bli. Men det häftiga var att den talade också om vilken vindstyrka det beräknades vara och hur kallt det egentligen skulle kännas med den vindstyrkan. Det var två minusgrader men den sa att det skulle kännas som tio minusgrader med aktuell vindstyrka. Det säger dom inte ens på vädret på tv. Klart annorlunda och bra.
Finns ett flertal appar förinstallerade. Bla en som man kan kolla in dom senaste filmerna. Flera svenska radiostationer mm mm.

Fjärkontrollen är grym. Kan hålla den hur som helst. Bak och fram, upp och ner, ut och in, åt sidan. Spelar ingen roll. Den bara fungerar. Tangentbordet på ena sidan fungerar perfekt. Har inte missat ett enda nerslag. Den känner av allt. Finns inte ÅÄÖ men har hittills inte märkt att det skulle påverka något. Finns ju inga adresser med det. Och om jag söker i Google så går det utmärkt med A om jag söker efter tex blåbär eller O om jag söker efter tex Örnsköldsvik. Kan även styra den med telefonen om man har smartphone. Ladda hem en app antingen till Iphone eller i mitt fall Sony Ericsson med Android.

Kan skriva mycket till men jag kommer bara på nya saker så i sådana fall slutar jag aldrig. Funkar fint trådlöst/kabel/usb/minneskort. Hdmi kabel medföljer.

Kostar 2190:- på Dustin med eller utan switch. Dom har en kampanj. Självklart tog jag kampanjerbjudandet. Inte helt fel med en gratis fem portars switch. Som egentligen kostar 195:- separat på Dustin.

Tja det var allt för nu.

Permalänk
Medlem

Vart har du hittat en fungerande SVT Play plugin?

Permalänk
Medlem

Tycker Boxee är väldigt dålig på att scrapea jämfört med XBMC. På TV-serier så måste man i princip döpa om dom för att den ska hitta alla medan XBMC hittar exakt allt och väldigt mycket lättare att lägga till manuellt om den hittar fel film eller avsnitt.

Väntar på att den ska bli hackad på något sätt så man kan installera XBMC annars håller jag kvar i min vanliga HTPC.

Men den är helt klart bästa mediaspelaren just nu, kan spela rar och inget bråk med något format faktiskt. Sen att gränssnittet är 20 gånger bättre än de flesta är klockrent.

Permalänk
Medlem

Äeh jag har då inte märkt av något sådant problem.

Permalänk
Medlem

hur kunde du får hem det om det verkar som ingen hade fått in det i lagret?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av conan69:

hur kunde du får hem det om det verkar som ingen hade fått in det i lagret?!

Iom att den är populär så de första som kommer in är redan köpta, de åker ut till kund istället för att fylla lager saldot.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Hoppla, vad tycker du själv om felen de tar upp i denna recension?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Hoppla, vad tycker du själv om felen de tar upp i denna recension?

länken funkar inte för mig

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av ditx:

länken funkar inte för mig

Fungerar bra för mig:

D-Link Boxee Box review from TechRadar UK's expert reviews of Media streaming devices

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoppla:

Äeh jag har då inte märkt av något sådant problem.

Klart du inte har Boxee Box är bättre än ALLT annat right? Nädu! XBMC är ledande! för 3-400 till kunde du haft en ASrock Ion 330 med Senaste XBMC versionen. Där snackar vi mogen spelare!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

boxee vs xbmc är inte en riktigt rättvis jämförelse tycker jag.
boxee är ju förhållandevis nytt och har en lite annan inriktning på sociala medier och "internet tv".

Jag gillar fjärren och skulle gärna ha en boxee box med xbmc på dock

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av eckim:

Klart du inte har Boxee Box är bättre än ALLT annat right? Nädu! XBMC är ledande! för 3-400 till kunde du haft en ASrock Ion 330 med Senaste XBMC versionen. Där snackar vi mogen spelare!

Du får en Ion 330 med troligtvis större chassi och om man även ska ha ett okej chassi och minnen så kommer du troligen upp i mer än bara 3-400. Sedan finns det väl inte ens en fjärrkontroll liknande den som skickas med?

Dock får man ju notera att Boxee är extremt riktad mot amerikanska folket som vill streama och inte lagra.

Skulle verkligen inte tacka nej till fjärrkontrollen + en RF-mottagare till min HTPC, hoppas dom börjar sälja dessa separat.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en inresseanmälan direkt som jag hörde talas om den. Därför fick jag den tidigt precis som AkUs skriver. Har tyvärr inte kunnat svara tidigare på grund av inloggningsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Hoppla, vad tycker du själv om felen de tar upp i denna recension?

Ja jag vet inte vad jag ska svara på det. Dom skriver att svagheten ligger i att en sak som fungerar ena dagen inte fungerar nästa. Något sådant problem har inte jag haft. Den har hittills fungerat som jag förväntat mig. Jag har haft ett problem med min box och det var att det vart musspår när man körde med mus. Men efter den sista uppdateringen är det problemet borta.

Vad gäller några andra problem så har jag inte haft några.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eckim:

Klart du inte har Boxee Box är bättre än ALLT annat right? Nädu! XBMC är ledande! för 3-400 till kunde du haft en ASrock Ion 330 med Senaste XBMC versionen. Där snackar vi mogen spelare!

Vad är det där för skitpåhopp? Jag har aldrig påstått att Boxee Box är bättre än tex den som du framhåller. Jag skriver att jag tycker att den är bra och tar upp några exempel. Det finns säkert mediaspelare som är bättre än Boxen men det betyder ju inte att jag inte fortfarande tycker Boxee box är bra. Du säger att ASrock Ion 330 är en mogen spelare. Ja men det är väl bra för dom som har en sådan. Boxee är tämligen ny på marknaden så ge den en chans. Jag har varit i kontakt med generalagenten tre gånger för att fråga saker som jag varit osäker på. Han har alltid ställt upp och svarat på mina frågor efter bästa förmåga. Mycket bra service. Sist jag var i kontakt med honom 29/11 svarade han på aktuell fråga plus att han sa att i Januari/Februari kommer det en större uppdatering som fixar alla dom frågor som finns på deras hemsida plus att det blir förbättrat stöd för egna filer. Allt som jag har kan jag alltså mappa upp exakt så som jag vill ha det. Har blivit lite blandat med det tidigare. Titta där kom jag på ett fel som jag inte tänkt på tidigare. Men allt privat och alla förinstallerade appar länkar till andra filmer mm kommer alltså bli lättare att skilja åt. Jag vill även tillägga att det går utmärkt att koppla in trådlöst tangentbord och mus. Vilket är smidigt när man surfar. En sak till också. Tankade hem ett program som jag inte kunde hitta text till. Då gick boxen ut på nätet själv och letade. Efter några sekunder så hittade den svensk text. Går säkert att göra på din mogna ASrock också? Men det är en bra funktion.

Permalänk

headweb Hyrfilm p ntet. Se filmer online lagligt med Headweb kommer nu i december släppa en app till boxee box.
har frågat om spec och andvändarmöjligheterna till dreas app,

plus att nu i slutet av december så kommer det en uppdatering som gör att om man tycker på movies, apps, series osv så kommer man istället till sina egna och inte de på webben.

Visa signatur

tre grader åt sb!

Permalänk

Plockade hem en Boxee från USA nu i helgen, verkar riktigt smidig det jag testat hittills. Någon som har lite tips och trix? Någon måste-ha app?

Permalänk
Medlem

Orkar den med att spela upp bluray filmer som ligger i rar arkiv?

Visa signatur

MacBook Pro 14": Apple M1 Pro | 16 GB | 512 GB | LG 27 UP650 / LG 22MD4KA-B
WS: AMD 5050e @ 2,6 Ghz | GA-MA74GM-S2H | Corsair XMS2 2x2 GB | Intel X25-M G2 80 GB | WD GP 500 GB | XFX 4770 @ Stock | LG W2220P
NAS: Synology DS212j | Samsung ECO Green 2 TB @ SHR | Noctua NF-B9

Permalänk

Tjena, hur funkar den med musik göra spellistor, och finns det möjlighet att spara sina filmoch musik omslag på ett minneskort så spelaren inte behöver leta upp dessa efter varje omstart?

Permalänk
Medlem

Har de lyckats fixa PGS/SUP-undertexter? D.v.s. det som används i t.ex. M2TS (BD rip). Eftersom Boxee-mjukvaran baseras på XBMC så tvivlar jag, om de nu fortfarande använder DVDplayer (XBMCs videospelare). DVDplayer använder FFmpeg (vilket också VLC verkar göra) och kan inte hantera PGS-undertexter korrekt. Visst, de syns men de försvinner aldrig. T.ex. kan man se "Nej." tills nästa replik sägs.
MPCHC klarar PGS-undertexter korrekt.

Permalänk
Medlem

Det går väl att fixa med skins och sånt som vanligt och ha info från IMDB osv så som det går att fixa annars?

Permalänk
Skrivet av killer_P:

Orkar den med att spela upp bluray filmer som ligger i rar arkiv?

Ja.

Permalänk
Medlem

Hittar varken SVT Play, Youtube, Twitter eller Facebook. Vart kan man hitta dessa apps?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Här finns svt play och TV4 play

Add The Master Repository
But if not, consider adding FuzzTheD’s excellent master repository. This can quickly give you access to plenty of apps not found in the App Library. Doing this is really easy; just open the Apps section on Boxee, then bring up the left panel. At the bottom of the left panel you’ll see this button:

Click it, and you’ll see an option to add a repository. Add dir.fuzzthed.com and you’re in business: you now have access to an alternative collection of apps. Some of these may well find their way into the library eventually, but it’s fun to be able to stay on the cutting edge. Let me know what kind of jewels you find here in the comments below.

Permalänk
Medlem

finns här om du inte redan hittat det

http://boxeeapps.hypernode.se/

Permalänk
Medlem

Kan Boxee spela upp blue-ray och dvd från en extern usb enhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Kan Boxee spela upp blue-ray och dvd från en extern usb enhet?

Aa

Permalänk
Medlem

Hur är det med regionskodning på vanliga dvd:er och blu-ray?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Hur är det med regionskodning på vanliga dvd:er och blu-ray?

Skulle tro att den tar allt

Permalänk
Medlem

Tror gör man i kyrkan, den tar alltså alla regioner utan problem?