Google rullar ut Chrome 8

Permalänk
Melding Plague

Google rullar ut Chrome 8

Google utmanar på nya nivåer genom att lansera en färsk version av webbläsaren Chrome. Framför allt handlar det om bugg- och säkerhetsfixar, men även en del nya funktioner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

gå in på about:flags och aktivera instant, sjukt underbart.

Permalänk
Medlem

Jag ser den på förstasidan.

Kul iallafall, tar & uppdaterar nu!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Min säger version 9, om jag tar upp samma ruta som i artikeln Ligger jag före i tiden då eller?

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk

Men är den bättre med mer nya funktioner än Chrome 9.0.597.0. Vissligen är inte 9 färdig version men den fungerar mycket bra.

Är 8:an snabbare och bättre med fler funktioner än 9:an?

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Jag ser den på förstasidan.

Kul iallafall, tar & uppdaterar nu!

Jag med nu, men min kommentar är borta XD

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Avstängd

Inbyggd PDF är intressant

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Inbyggd PDF är intressant

Oja, det här är guld! Skönt att slippa ha en PDF-läsare installerad. Nån som provat Adobes nya "Reader X"? Förstår inte hur de har lyckats få den ännu långsammare än den förra...

Skrivet av dbxxx:

Min säger version 9, om jag tar upp samma ruta som i artikeln Ligger jag före i tiden då eller?

Du har förmodligen dev-channel då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Du har förmodligen dev-channel då.

Jaha ja drog bara ner någon version för ett tag sen. Då jag lämnat IE bakom mig.. IE9 sluta fungera totalt.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Wow vad snabb pdfläsaren var samt att man slipper ladda ner alla pdfer innan man kan se dem! Nice!

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Install Dirr!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Har det fortfarande ofoget för sig, att man inte kan välja installationsplats?

--edit--

Japp, testade. Således ointressant alternativ.

Till Er som önskar använda sig av annat än Adobe Bloat reader och chrome för PDF, rekommenderar jag Foxit reader

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har brutalt långsam nerladdning? Fått vänta i säkert 10 minuter och den är inte äns på 50%

Permalänk
Medlem

Lite synd att pdf läsaren inte kan visa indexet i dokument. Men funkar ju bra i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Oja, det här är guld! Skönt att slippa ha en PDF-läsare installerad. Nån som provat Adobes nya "Reader X"? Förstår inte hur de har lyckats få den ännu långsammare än den förra...

Ofta? Safari har haft det så länge jag använt det, jag tänker inte ens på det längre...
Kanske inte så avancerad, men det finns. Vet inte hur bra den här är.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trexpsy:

Wow vad snabb pdfläsaren var samt att man slipper ladda ner alla pdfer innan man kan se dem! Nice!

^^ inte för att vara elak, men du laddar ner dem =P

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk

Redan version 8 satt man inte på version 4 i januari tidigare i år?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Blir ju nästan att byta till Chrome från firefox nu, tack vare den inbyggda pdf-läsaren. Skönt att slippa vad det nu än är för light-weight alternativ till adobe reader jag har hittat :).

Det enda som stör mig nu är att det inte finns något NoScript-liknande addon till Chrome, i alla fall inte i en lika bra variant som till Firefox. Eller finns det kanske något nu? Var längesen jag kollade upp det senast.

Permalänk
Skrivet av grynnan:

Vad han menar är att han kan se första sidan innan han ser sista. Sidorna verkar laddas hem per request.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd

Äntligen, Instant iaf.

Chrome kändes helt värdelöst efter att de tog bort Verbatim Instant och Instant från Beta rev.

Permalänk
Medlem

Jag använder Opera för att den ligger som snabbaste webbläsaren under någon jämförelse

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Jag använder Opera för att den ligger som snabbaste webbläsaren under någon jämförelse

Samma här, pdf läsaren är en fördel för Chrome dock. Men knappast nog för att byta bort Opera :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

jag har haft denna versionen i flera månader? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Du är inte elak på något vis, bara väldigt dryg.
Jag hoppas du, precis som de andra förstår vad jag menar

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Jag kör Chrome 9.0 och nyaste beta flash, jätteskönt faktiskt!
Allt flyter som smör i jungeln!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chenz:

gå in på about:flags och aktivera instant, sjukt underbart.

Coolt =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacy:

Samma här kör 9.0.597. Riktigt skön.

Permalänk
Skrivet av Blazter:

Det gjorde jag också, tills jag testade chrome och insåg att det var bra mycket snabbare i praktiken. Även om benchmarks indikerar annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacy:

Flytande smör i djungeln drar till sig flugor allsköns ruggiga buggar - NEJ tack!

Permalänk
Medlem

Blev ju mycket segare, och skapas ännu fler processer än innan....

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.