Permalänk
Medlem

Problem med email.

Tänkte kolla vad det är jag behöver göra för att min hemsida ska skicka ut aktiverings email när användare registrerar sej. Själva koden är skriven i php och är ett färdigt paket så de ska fungera. Hemsidan fungerar helt ok när man besöker den men de är bara mail funktionen som inte funkar. Använder Windows Server 2008 Standard och IIS7. Har även Telia som ISP. Domänen är köpt från binero.se (bara namn för 89kr/år)

Vilka steg behöver man ta för att få det att fungera?
php.ini ändringar?
win/iis ändringar?
möjliga ändringar hos binero?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasses:

Tänkte kolla vad det är jag behöver göra för att min hemsida ska skicka ut aktiverings email när användare registrerar sej. Själva koden är skriven i php och är ett färdigt paket så de ska fungera. Hemsidan fungerar helt ok när man besöker den men de är bara mail funktionen som inte funkar. Använder Windows Server 2008 Standard och IIS7. Har även Telia som ISP. Domänen är köpt från binero.se (bara namn för 89kr/år)

Vilka steg behöver man ta för att få det att fungera?
php.ini ändringar?
win/iis ändringar?
möjliga ändringar hos binero?

Vart är mailservern?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Jag har aktiverat SMTP server som en feature i win så den ska ligga på samma dator antar jag? Har dock lite problem med att förstå hur allt ska ställas in.

Under SMTP E-mail (iis7) har jag
administrator@sasses.com (där "sasses" är min domän)
localhost som smtp-server
port 25
no authentication

I iis6 har jag fixat [SMTP Virtual Server #1] så både access och relay är sat så att localhost får använda.

Permalänk
Medlem

Har lyckats fixa problemet. Telia blockar port 25 så måste använda mej av deras smtp. Tack för hjälpen