Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SolarFire:

En fråga till samtliga, vart har ni träffat er nuvarane flickvänn/pojkvänn?
Vart är lättast att hitta en flickvänn, måste komma utanför mitt hem, är trött på att sida vid datorn och inte göra nåt längre.

Jag träffade min flickvän när jag var och mönstrade i somras, fyfan vad glad jag är att jag åkte och mönstrade kan jag säga!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av Bluetiger:

?! Lite pengar till godis å lite till bilen? Kläder? Festa? Vad man än gör så kostar det pengar. (Så länge som du inte bor hemma hos föräldrarna å inte går utanför dörren..)

Jo men liksom har man ingen inkomst och inte bor själv så vad gör man av med pengar på egentligen? visst vissa kan säkert supa upp ett par tusen i veckan men isf fall får man skylla sig själv liksom man får göra sig en budget med de resurser man ha. Sen behöver man ha ett par jeans som kostar runt 1000kr om inte mer? när man kan få exakt samma bara där loggan saknas eller är annorlunda för en 300kr?

tjänar man 35K i månaden så kan man säkert torka sig med sedlar om man känner för det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolarFire:

En fråga till samtliga, vart har ni träffat er nuvarane flickvänn/pojkvänn?
Vart är lättast att hitta en flickvänn, måste komma utanför mitt hem, är trött på att sida vid datorn och inte göra nåt längre.

Hade något på G med min flickväns kompis, och efter ett tag började jag prata med min flickvän på MSN lite till och från. Till slut pratade vi varje dag och bestämde oss för att börja träffas IRL. Det är snart 4 år sen och vi är fortfarande tillsammans. Vi båda är 19 år atm. Är stolt över att vi lyckades hålla ihop genom hela gymnasiet, med tanke på alla frestelser och krafter det finns som drar i förhållanden där (läs mycket fest, svartsjuka och skitsnack 24/7).

Permalänk
Medlem

Grabbar och töser! Har följt tråden länge med stort nöje, men aldrig riktigt haft behovet av att skriva något då jag själv är väldigt lyckligt lottad med en vacker, trevlig och snäll flickvän. Som ni ser i posten ovan har vi snart varit tillsammans i 4 år, och jag är något fruktansvärt sugen på att flytta ihop och satsa på förhållande på riktigt. Vi båda har jobb (jag cirka 15k ut och hon cirka 12k ut i månaden), så ekonomin skulle gå hur bra som helst. "Problemet" är att hon vill utomlands en längre period och sparar pengar till det. Jag däremot är helt inställd på att börja plugga i Lund till civilekonom nästa höst. Det jag är orolig för är att vi ska glida ifrån varandra. Jag vill att båda ska göra det som de känner för och vill göra, men för mig personligen är förhållandet viktigast. Jag har lite ångest över att det känns som att hon kommer bo hemma tills hon är 23-24, då alla hennes tre tidigare syskon har gjort det, och när jag pratar med henne om det är det de signalerna jag får.

Jag vet inte om jag orkar vänta i 4-5 år till innan vi kan flytta ihop och ha något tillsammans. Är det någon här som har varit i en liknande situation, och hur löste ni isåfall det? Blev det bra eller dåligt?

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jo men liksom har man ingen inkomst och inte bor själv så vad gör man av med pengar på egentligen? visst vissa kan säkert supa upp ett par tusen i veckan men isf fall får man skylla sig själv liksom man får göra sig en budget med de resurser man ha. Sen behöver man ha ett par jeans som kostar runt 1000kr om inte mer? när man kan få exakt samma bara där loggan saknas eller är annorlunda för en 300kr?

tjänar man 35K i månaden så kan man säkert torka sig med sedlar om man känner för det.

Jag sa aldrig att man behöver köpa märkeskläder, men, dyrare kläder har oftast bättre passform. (Iaf på mig, 2 meter lång, 90 kilo tung) Självklart får man göra det bästa med det man har, men, att inte kunna unna sig nåt för att man lägger alla sina pengar på att pendla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

MASSA TEXT

Well min dåvarande tjej hade inget intresse för att åka utomlands osv men hade i stort sett samma tankar om att bo hemma som din tjej.. vi lyckades aldrig lösa det och gick sedan isär, dock berodde det även på att min dåvarande inte direkt gillade att vara hemma hos mej under längre perioder (va uppfostrad att hålla sej nära familjen typ)...Inte så positivt som du hoppades på, men realist som jag är så kan ja säga så här, om det håller även om hon åker utomlands, grattis för fan hon älskar verkligen dej och möjligheten att flytta ihop är möjligtvis något närmare MEN om det inte håller pga hon/du tappar känslorna under tiden hon är utomlands så är det kanske lika bra (elakt att säga jag vet, men de betyder troligast att de inte hade hållt i längden ändå)...

sen är det förövrigt fullständigt omöjligt att säga hur de troligast blit då ja varken känner dej eller din tjej.

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzanity:

Well min dåvarande tjej hade inget intresse för att åka utomlands osv men hade i stort sett samma tankar om att bo hemma som din tjej.. vi lyckades aldrig lösa det och gick sedan isär, dock berodde det även på att min dåvarande inte direkt gillade att vara hemma hos mej under längre perioder (va uppfostrad att hålla sej nära familjen typ)...Inte så positivt som du hoppades på, men realist som jag är så kan ja säga så här, om det håller även om hon åker utomlands, grattis för fan hon älskar verkligen dej och möjligheten att flytta ihop är möjligtvis något närmare MEN om det inte håller pga hon/du tappar känslorna under tiden hon är utomlands så är det kanske lika bra (elakt att säga jag vet, men de betyder troligast att de inte hade hållt i längden ändå)...

sen är det förövrigt fullständigt omöjligt att säga hur de troligast blit då ja varken känner dej eller din tjej.

Det där var ett väldigt bra svar, tack ska du ha. Min flickvän är också uppfostrad med att vara nära familjen, och jag tvekar på om jag någonsin kommer kunna klippa det bandet så mycket som jag vill. Jag är också realist, men ibland kan man ju bli lite blind av kärlek, du vet säkert hur det är.. Men du gav mig ett nytt perspektiv när du skrev "MEN om det inte håller pga hon/du tappar känslorna under tiden hon är utomlands så är det kanske lika bra" för det där är fan sant!
Det viktigaste är väl att leva i nuet och inte hänga upp sig för mycket på vad som händer i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Det där var ett väldigt bra svar, tack ska du ha. Min flickvän är också uppfostrad med att vara nära familjen, och jag tvekar på om jag någonsin kommer kunna klippa det bandet så mycket som jag vill. Jag är också realist, men ibland kan man ju bli lite blind av kärlek, du vet säkert hur det är.. Men du gav mig ett nytt perspektiv när du skrev "MEN om det inte håller pga hon/du tappar känslorna under tiden hon är utomlands så är det kanske lika bra" för det där är fan sant!
Det viktigaste är väl att leva i nuet och inte hänga upp sig för mycket på vad som händer i framtiden.

Been there, done that... de funkade inte för mej men de e juh inget som säger att NI inte kan flytta ihop eventuellt, har du tagit upp de btw? kan ju vara läge att småsnacka lite om de o kolla reaktionerna

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzanity:

Been there, done that... de funkade inte för mej men de e juh inget som säger att NI inte kan flytta ihop eventuellt, har du tagit upp de btw? kan ju vara läge att småsnacka lite om de o kolla reaktionerna

Tror och känner att ett distansförhållande inte kommer fungera riktigt för mig heller. När jag tar upp det brukar reaktionen bli "allt vi gör är att prata om framtiden" och "vi är bara 19".. Men jag tycker det visar på att hon också har lite ångest över det. Fast jag tycker det är viktigt att prata om det, för det är viktiga beslut i våra liv som ska tas om några månader. Men hennes inställning verkar vara att hon "måste" iväg för sin egna skull, och då känns det som att hon prioriterar bort förhållandet. Idag känner jag bara att jag inte pallar bry mig. Går vi in i ett distansförhållande och det går åt h**vete är det inte mitt fel, för jag har gjort vad jag kunnat. Och det finns ju alltid fler damer därute..

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Tror och känner att ett distansförhållande inte kommer fungera riktigt för mig heller. När jag tar upp det brukar reaktionen bli "allt vi gör är att prata om framtiden" och "vi är bara 19".. Men jag tycker det visar på att hon också har lite ångest över det. Fast jag tycker det är viktigt att prata om det, för det är viktiga beslut i våra liv som ska tas om några månader. Men hennes inställning verkar vara att hon "måste" iväg för sin egna skull, och då känns det som att hon prioriterar bort förhållandet. Idag känner jag bara att jag inte pallar bry mig. Går vi in i ett distansförhållande och det går åt h**vete är det inte mitt fel, för jag har gjort vad jag kunnat. Och det finns ju alltid fler damer därute..

Ett sätt du kan prova är att helt enkelt berätta för henne de du sagt här och se till att hon förstår att du menar allvar med det hela... de hon säger låter misstänkt likt va min dåvarande sa men egentligen tänkte att hon inte ville flytta ihop med mej men inte sa nått för att ja inte skulle bli sur/sårad...

Fyi ja e smått paranoid

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha ja, då har man träffat en super snygg & trevlig tjej.
Dock behöver jag hjälp med att "analysera" hennes beteende. Är hon intresserad eller är hon inte intresserad?
Första veckan: Mycket smsande varje dag. Båda "började" smsa lika mycket varandra... Så ena gången var det hon sen andra gången jag osv.
Helgen: Vi träffades & strulade väldigt mycket på en fest. "'Höll på" såhär hela kvällen tills vi skildes åt.
Följande dag: Träffades igen på en fest och strulade & pratade.
2-3 dagar efter: Hon ville ses, vi bestämde att åka och äta middag tsmns samt kolla på julklappar. Vi kysstes mm.
Dagen efter detta: Hon smsade mig väldigt mycket... och vi snackade allmänt via sms bara.

Detta var förrförra helgen. Förra helgen kunde hon inte ses pga. familjen.

Nu har hon för det mesta slutat höra av sig. Bara jag som hör av mig och då brukar det oftast vara svårt för mig att få igång en konversation eller liknande för hon svarar kort. Trots detta ger hon komplimanger osv. Men sänder alltså dubbla signaler.
Jag prövade att inte höra av mig under 3-4 dagar och då hörde hon verkligen inte av sig till mig.

Hon verkar lite off... men borde jag helt enkelt skita i detta bara nu eller "kämpa tills det är helt kört?"
Egentligen skulle jag bara vilja fråga henne direkt hur hon känner men det är nog alldeles för tidigt för sånt + att hon sänder som sagt dubbla signaler...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolarFire:

Har redan frågat runt massor, ingen som haft nåt än.
Vad jobbar tjejer i 20års åldern med, finns det nåt jobb man kan träffa nån snygg tjej på? Senast jobbade jag på ett IT företag där det inte fanns en enda brud.

matvaru butiker.
jobbade på willys i 1 år och under den tiden så vimlade det utav tjejer mellan åldrarna 18-25 där.
slutade en så kom en ny och sen var det praktikanter där JÄMT.
börjar du på någon sådan butik,så har du mer tjejer än du ens kan hantera att välja mellan.
nu är jag själv sambo och dosent give a rats ass om dom,men du som som är singel,du skulle tappa hakan och tro att du var i himelen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

Dock behöver jag hjälp med att "analysera" hennes beteende. Är hon intresserad eller är hon inte intresserad?
Första veckan: Mycket smsande varje dag. Båda "började" smsa lika mycket varandra... Så ena gången var det hon sen andra gången jag osv.
Helgen: Vi träffades & strulade väldigt mycket på en fest. "'Höll på" såhär hela kvällen tills vi skildes åt.
2-3 dagar efter: Hon ville ses, vi bestämde att åka och äta middag tsmns samt kolla på julklappar. Vi kysstes mm.
Dagen efter detta: Hon smsade mig väldigt mycket... och vi snackade allmänt via sms bara.

Nu har hon för det mesta slutat höra av sig. Bara jag som hör av mig och då brukar det oftast vara svårt för mig att få igång en konversation eller liknande för hon svarar kort. Trots detta ger hon komplimanger osv. Men sänder alltså dubbla signaler.
Jag prövade att inte höra av mig under 3-4 dagar och då hörde hon verkligen inte av sig till mig.

Hon verkar lite off... men borde jag helt enkelt skita i detta bara nu eller "kämpa tills det är helt kört?"
Egentligen skulle jag bara vilja fråga henne direkt hur hon känner men det är nog alldeles för tidigt för sånt + att hon sänder som sagt dubbla signaler...

I din sits skulle ja frågat om vi skulle fortsätta kontakten, om hon är intresserad av mer osv osv.. steg precis upp så kan inte "analysera" hennes beteende så speciellt noga atm, men fråga hur hon känner..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

låter som det min förra tjej gjorde(min lilla historia kan du hitta längre bak i tråden if you care).
vi smsade flitigt,vi skämtade,pratade över tfn och allt funkade så jäkla bra.
åkte sen ner och träffade henne och hade sex osv,
åkte sen hem och det var då det hela började,inge mer skämt,inga långa sms eller viljan att föra nått längre samtal var borta.
gjorde som du att inte höra av mej på några dagar,ingen respons,så jag gav upp.
ändrade status på alla sidor till singel,tog bort henne som vän och försökte glömma henne totalt.
DÅ fick man respons,hon drog till med en massa självklara lögner om varför hon inte kunde svara och försökte sen ge MEJ dåligt samvete över att JAG nu blev dumpad av henne(när jag redan hade dumpat henne /facepalmslap) pga MITT "dåliga" betende...omg.

men iaf,det KAN vara så att hon helt enkelt har lessnat och försöker få dej att lessna genom att inte höra av sej och sen(likt min situation) bli förbanad och försöka ge dej dåligt samvete och ånger den dagen du lessnat och gett upp..det KAN vara så,vet inte,men alternativet finns.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av mangemani:

låter som det min förra tjej gjorde(min lilla historia kan du hitta längre bak i tråden if you care).
vi smsade flitigt,vi skämtade,pratade över tfn och allt funkade så jäkla bra.
åkte sen ner och träffade henne och hade sex osv,
åkte sen hem och det var då det hela började,inge mer skämt,inga långa sms eller viljan att föra nått längre samtal var borta.
gjorde som du att inte höra av mej på några dagar,ingen respons,så jag gav upp.
ändrade status på alla sidor till singel,tog bort henne som vän och försökte glömma henne totalt.
DÅ fick man respons,hon drog till med en massa självklara lögner om varför hon inte kunde svara och försökte sen ge MEJ dåligt samvete över att JAG nu blev dumpad av henne(när jag redan hade dumpat henne /facepalmslap) pga MITT "dåliga" betende...omg.

men iaf,det KAN vara så att hon helt enkelt har lessnat och försöker få dej att lessna genom att inte höra av sej och sen(likt min situation) bli förbanad och försöka ge dej dåligt samvete och ånger den dagen du lessnat och gett upp..det KAN vara så,vet inte,men alternativet finns.

Kan inte påstå att jag skulle bli förvånad om det nu skulle vara så.

Permalänk
Medlem

Alltså det är EXAKT så för mig nu. Exakt likadant! Sjukt vad konstiga tjejer är.

Permalänk
Medlem

Exakt som min situation?

Funderar på ifall jag ska visa mer intresse genom att bjuda ut henne i helgen eller om jag bara ska låta det vara och se ifall hon hör av sig...

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

Exakt som min situation?

Funderar på ifall jag ska visa mer intresse genom att bjuda ut henne i helgen eller om jag bara ska låta det vara och se ifall hon hör av sig...

Vad tycker ni?

den frågan ställde jag här i tråden och fick svaret att det är bara att vänta och se om hon hör av sej.

men det skiljer sej lite mellan din och min historia,för mej så hörde hon inte av sej,men tjejen som du håller på med tycks iaf svara(oavsett om det nu är korta svar) när du skriver,så du har ju tydligen hennes uppmärksamhet kvar iaf,så,go for it.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo jag tänker lite att jag precis träffat henne och hon har ingen skyldighet att höra av sig. Så jag tänkte go for it...
Frågade henne precis om hon ville ses något i helgen..

Hon svarade: Tvekar på om jag hinner, kanske. När passar det dig isånafall?
Och så skulle hon höra av sig när hon vill / när det passar henne...

Så det va lite halvhjärtat svar får se om hon nu hör av sig i helgen och vill träffas. Förväntar mig dock ingenting...

Permalänk
Medlem

Den eviga frågan vilken part som ska höra av sig Man vill inte verka för desperat, men samtidigt vill man visa intresse. Undra om tjejer tänker lika dant, att de sitter å väntar på att den andra parten ska höra av sig.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Undra om tjejer tänker lika dant, att de sitter å väntar på att den andra parten ska höra av sig.

så är det med allting när det gäller tjejer...dom är passiva medans vi killar ska göra allt jobb,är vi intresserade så ska vi ta första steget,annars får det kvitta...tragiskt men sant och detta har pågått ett antal 100 år.
gäller som sagt i alla situationer,allt från att dom förväntar sej att man ska bjuda på en drink på krogen till att bjuda ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

så är det med allting när det gäller tjejer...dom är passiva medans vi killar ska göra allt jobb,är vi intresserade så ska vi ta första steget,annars får det kvitta...tragiskt men sant och detta har pågått ett antal 100 år.
gäller som sagt i alla situationer,allt från att dom förväntar sej att man ska bjuda på en drink på krogen till att bjuda ut.

Eller så nekar de på varje invit till träff etc. men pratar/skickar meddelanden som om inget hänt. Lömska.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Jo nu sitter man här 01:50 på lördagskvällen och givetvis har hon inte hört av sig...
Aja I guess att hon va upptagen. Får se om hon hör av sig något mer... jag kommer dock inte göra det.

Skrivet av DarKzY:

Jo jag tänker lite att jag precis träffat henne och hon har ingen skyldighet att höra av sig. Så jag tänkte go for it...
Frågade henne precis om hon ville ses något i helgen..

Hon svarade: Tvekar på om jag hinner, kanske. När passar det dig isånafall?
Och så skulle hon höra av sig när hon vill / när det passar henne...

Så det va lite halvhjärtat svar får se om hon nu hör av sig i helgen och vill träffas. Förväntar mig dock ingenting...

Permalänk
Medlem

lite taskigt av henne att ge ett kanske=/.
nog fan har du bättre saker för dej på en helg än att vara bunden till ett samtal från henne,att vänta på att hon ska höra av sej och vara låst vid det.
kunde hon inte för att hon var upptagen så kunde hon ju iaf haft vettet nog att höra av sej och säga det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo magkänslan hade väl rätt om man säger så. Oftast när man får en dålig magkänsla över det hela och hon slutar höra av sig så stämmer den.

Jag pratade lite med tjejen i fråga om allt och fick helt enkelt svaret att hon bara ville vara kompisar.
Visserligen visste jag från början att hon va den typen av tjej som söker bekräftelse och håller på med killar och sen dissar dem.
Men jag blev lite blind .. I guess ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

Jo magkänslan hade väl rätt om man säger så. Oftast när man får en dålig magkänsla över det hela och hon slutar höra av sig så stämmer den.

Jag pratade lite med tjejen i fråga om allt och fick helt enkelt svaret att hon bara ville vara kompisar.
Visserligen visste jag från början att hon va den typen av tjej som söker bekräftelse och håller på med killar och sen dissar dem.
Men jag blev lite blind .. I guess ..

Man lär sig av mina misstag, jag har själv hamnat i samma situation som dig då man får ett kanske och sitter och väntar på att telefonen ska ringa istället för att ha kunnat haft kul med sina vänner.

Men det finns ALLTID bättre tjejer!

Permalänk
Medlem

Jag är krossad. Jag är inget. Fick för tre timmar sedan reda på att min flickvän sen fyra år tillbaka har varit otrogen mot mig med en sex år äldre kollega. Hur gör jag? Var tar jag vägen? Hon var allt....... Hur lever jag?

Vi båda var 19 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Jag är krossad. Jag är inget. Fick för tre timmar sedan reda på att min flickvän sen fyra år tillbaka har varit otrogen mot mig med en sex år äldre kollega. Hur gör jag? Var tar jag vägen? Hon var allt....... Hur lever jag?

Vi båda var 19 år.

tyvärr finns det inget enkelt svar... det kommer ta tid och det kommer göra ont och troligen ganska länge, bästa man kan göra är att umgås med vänner osv för att hålla humöret uppe även om de inte funkar alla gånger.. en annan blev singel för ca 4 månader sen från ett 3 år långt förhållande och jag lider fortfarande varje dag, förvisso var hon inte otrogen men hon tappade känslorna...

låt de ta den tid det tar och försök kämpa dej igenom det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Vi båda var 19 år.

Gräv inte ner dig för djupt, men låt det ta den tid det tar. Prata med dina kompisar om saken! Även om det känns fördjävligt så är det inte du som dragit det korta strået, det är hon som inte är vatten värd.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Vi båda var 19 år.

Se dig absolut inte som att du är ensam om det! Hände mig med för ganska precis 2 år sedan. Det var efter ett ca 5 år långt förhållande. Se det inte som att det är ditt fel och gör för guds skull inte samma misstag som jag gjorde och ta till alkoholen för att "fly". Det är skönt för stunden men slår helt plötsligt tillbaka så mycket värre. Mina två tjejer (mer eller mindre seriöst) jag har haft efter det har varit otrogna dem med så... Du är verkligen inte ensam!

Träffat en tjej några gånger nu, vi var väl överens om att bara vara vänner och så.. Men det ser ju ut att gå som det går. Hon var här och sov över i förrgår (hon bor typ 11 mil härifrån) så blev det väl lite kramar som övergick i kyssar och lite sånt. (inget mer än så). Känns ju lagom förvirrat när man själv trodde att man bara ville vara vänner. Men men.. Man lever bara en gång och vi får se var detta slutar. På lördag kommer hon hit igen och festar med mig.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."