Maxad eller Overgrans SuperDatorn infor Cataclysm! Tips!

Permalänk
Skrivet av Sugg:

Lol sitter på en dator för 20k kolla sign , och inte ens jag maxxar wow på hösta med stabilt 60 fps ?
Så tycker det är väldigt konstigt att en 4 år gammal dator som kostat 6k äter min dator ?

Som sagt innan så är ju 295 redan SLI. Och Quad-SLI är ju inge vidare supportat i spel
Jag kör min dator maxat med eyefinity och låg på 50+ FPS i dalaran i 4.0 patchen (den där DX11 och nya talents släpptes) så det går att få det maxat för långt under 20k.

Dock så tror jag endån att han ljuger eller så gillar han att spela med 3-4 FPS eller möjligtvis att han kör 800x600 upplösning

Skrivet av Lengab:

Det blir en och annan pixel med 5760*1080 pixlar. Så lite mer minne än vanligt är att rekommendera.

WoW klarar endast av att använda 2GB RAM och Blizzard har sagt att dom inte kommer öka gränsen bara för att vi med tre monitors och 64 bitars hade extrema problem med det så mer RAM än 4GB är INTE nödvändigt att skaffa. Vad som händer när man kör Eyefinity och WoW med mycket addons är helt enkelt att WoW crashar för man går över 2GB gränsen ^^ Dock så blev detta mycket bättre när DX11 släpptes och jag vet inte hur det ser ut nu då jag inte spelat WoW sedan den patchen.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Han har ju en rubrik där det står "MAXAD [...] inför Cataclysm"
Och en dator för 10k maxar nog inte det med en modern skärm...

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk

Vad tycks? An sa lange isf xD

Permalänk

Vafan, varfor funkar bild inte? z
Nan vet hur man linka korrekta?

Tack

Permalänk
Medlem

Toms hardware har en rätt trevlig testsvit där de testat mycket hårdvara och drar slutsatser.

World Of Warcraft: Cataclysm--Tom's Performance Guide : Welcome To The World...Of Warcraft: Cataclysm

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Finns några föklaringar till att du tycker att din dator klarar wow på högsta inställningarna:

* Din toleransnivå för spelbar fps i wow är under 10
* Du har aldrig kört en raid eller något annat liknande utan istället bara sprungit runt själv på ställen där spells och effekter inte existerar
* Du har glömt att dra upp ALLA iställningar till högsta (inräknat Shadows, multisampling osv.)
* Du vet inte vad du har för komponenter i datorn och jultomten har i smyg uppgraderat den för att klara WOW.
* Du ljuger

Jag maxxade wow med min gamla dator ( amd 2 kärnig, 2.5 ghz och ett 8500gts och 2gb ram)
inte testat nya patchen dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Jag maxxade wow med min gamla dator ( amd 2 kärnig, 2.5 ghz och ett 8500gts och 2gb ram)
inte testat nya patchen dock.

Det där med "maxxa" wow är högst vilseledande. Folk har sjukt olika uppfattningar om vad "maxxa" innebär.

Var god fyll i nedanstående
Upplösning (inkl FSAA&AF) :
Exakta Video settings (antingen Low->Ultra och om Custom, vilka settings som är ändrade) :
Addons (ja/nej, påverkar FPS olika mkt beroende på addons ålder och antal) :
Vsync (På/Av) :
FPS Orgrimmar (Peak hours) :
FPS Northrend (Flyg) :
FPS Northrend (Mark) :
FPS Durotar/Elwynn (Mark) :
FPS 5m Group :
FPS 10m Raid :
FPS 25m Raid :

Själv tycker jag att jag maxxar WoW i ordets bemärkelse (högsta skärmupplösningen, MSAA, AF, Ultra settings).
Upplösning : 1920x1200 4xMSAA 16xAF
Video Settings : Ultra förutom Shadows som är Medium
Addons : Ja, ca 35st där de flesta är uppdaterade
Vsync : På
FPS Orgrimmar (Peak hours) : 25-60
FPS Northrend (Flyg) : 50-60
FPS Northrend (Mark) : 60
FPS Durotar/Elwynn (Mark) : 60
FPS 5m Group : 55-60
FPS 10m Raid : 50-60
FPS 25m Raid : 25-60

Jag anser mig ha en mid/high-end dator (ena foten i high-end segmentet) och trots det så har jag inte "maxfps" överallt. Helt enkelt för att det inte går att "maxxa wow" och ha perfekt FPS hela tiden (iofs kanske om man inte sitter på en gammal 800x600 CRT).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Upplösning (inkl FSAA&AF) : 1080p har för mig att det är 8x och 16x.
Exakta Video settings (antingen Low->Ultra och om Custom, vilka settings som är ändrade) : Ultra.
Addons (ja/nej, påverkar FPS olika mkt beroende på addons ålder och antal) : ca 10st. Bara viktigaste och olika påslagna beroende på klass.
Vsync (På/Av) : På
FPS Orgrimmar (Peak hours) : 10-30 (laggar som fan. Blir så förbannad!)
FPS Northrend (Flyg) : 50-60 (en del zoner med effekter går den ner till omkring 40)
FPS Northrend (Mark) : 50-60 (omkring 50 i strid med effekter och blickar över stora ytor annars 60)
FPS Durotar/Elwynn (Mark) : 60
FPS 5m Group : 60
FPS 10m Raid : 50-60 (tappar endast i bossfights med mycket effekter. Typ DK AOE på marken och skit.)
FPS 25m Raid : Inte kört 25m. I Alterac Valley kan den gå ner till omkring 40 fps.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Glöm inte datorspecs

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

900000000000000000000000000000000 FPS i alla spel jag spelar!!!!!!

Permalänk
Skrivet av Harakiri:

Toms hardware har en rätt trevlig testsvit där de testat mycket hårdvara och drar slutsatser.

World Of Warcraft: Cataclysm--Tom's Performance Guide : Welcome To The World...Of Warcraft: Cataclysm

Tack for tips!

Permalänk
Medlem

Cashe och minnesbandbredd är snabbast för WoW, men för 19k så är nog Eyefinity roligast om man har plats. Annars måste jag nog rekommendera intel i7 med ett NVidiakort för ca 5kkr... men som sagt. 19k budget ger väldigt mycket wow-dator och då blir det AMD/ATI hela vägen mon frére. 3 Skärmar, X-fire för direct x-11 (vilket NVidia har lite problem med i WoW fortfarande) så du kan göra 40 manna raider med max "utlösning" och max effekter utan buggar. Allt handlar om vad du själv vill. Jag har sett wow i eyefinity x3 och det är läckert. Effekten känns ungefär som när man hörde stereoTV första gången. MVH
Lennart i Norrpeking

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lengab:

Cashe och minnesbandbredd är snabbast för WoW, men för 19k så är nog Eyefinity roligast om man har plats. Annars måste jag nog rekommendera intel i7 med ett NVidiakort för ca 5kkr... men som sagt. 19k budget ger väldigt mycket wow-dator och då blir det AMD/ATI hela vägen mon frére. 3 Skärmar, X-fire för direct x-11 (vilket NVidia har lite problem med i WoW fortfarande) så du kan göra 40 manna raider med max "utlösning" och max effekter utan buggar. Allt handlar om vad du själv vill. Jag har sett wow i eyefinity x3 och det är läckert. Effekten känns ungefär som när man hörde stereoTV första gången. MVH
Lennart i Norrpeking

Haha, känner mig som en P12 när jag läser det där..

Alltså, det han behöver är en klockad Dualcore eller en Medelklockad Quad.
Eyefinity ser dock riktigt fränt ut i WoW, sjukt mycket plats för att lägga alla raid frames och skit.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

WoW klarar endast av att använda 2GB RAM och Blizzard har sagt att dom inte kommer öka gränsen bara för att vi med tre monitors och 64 bitars hade extrema problem med det så mer RAM än 4GB är INTE nödvändigt att skaffa.

De menade nog att de inte ska adressera mer minne, men man har en del andra saker igång samtidigt medan man spelar (Ventrilo, Skype, Facesschanbel eller GuildChat). Och Win7 verkar fungera väldigt bra med WoW fast man har mer än 2 gig i minne (jag och många fler har märkt lägre temps på HD med mycket minne och mindre read errors med mer minne). Jag tror de menade med att inte använda mer adresserat minne än vad en 2 Gb sysmem dator orkar med. Att Blizzard sen valt att låta OS adressera minneshanteringen är väl det jag tror på mest. Om GFX har mycket att göra så lånar korten system minne för operationerna... har du mer grafik igång så lånar det mer. Så fungerar det iaf i praktiken.

Visa signatur

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Haha, känner mig som en P12 när jag läser det där..

Alltså, det han behöver är en klockad Dualcore eller en Medelklockad Quad.
Eyefinity ser dock riktigt fränt ut i WoW, sjukt mycket plats för att lägga alla raid frames och skit.

Han bad om en 19k dator...
Jo, sant. Men datorn ska användas till annat med säkert. Jag undrar hur Alexis Texas ser ut på Eyefinity?
Det är lite overkill budget för wow, men jag postade min favoritdator iaf, och svarar på tilltal. Jag hopas ni gillar min idé av 19k World of Walkalot Gurubox

Visa signatur

Continuously updating

Permalänk

Oavsett var i världen du befinner dig, så fungerar det ju att byta tangentbords språk från engelska till svenska?

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loaded1mbimage:

Oavsett var i världen du befinner dig, så fungerar det ju att byta tangentbords språk från engelska till svenska?

Det bör gå ja. Det enda är att han får använda : { " ; [ ' som ÖÅÄ istället.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Det bör gå ja. Det enda är att han får använda : { " ; [ ' som ÖÅÄ istället.

Jo det gar att byta tangetbord, men jag anvanda andras datorer pa jobbet, det kanns sa lite konstigt att bara byta till svensk xD

Tack for info av de senaste kommenterarna. Och eyef ar sjukt tkr jag
Aven om budget ar overkill for en som ar pa drygt 19 000SEK. Lat mig skriva nedan nagra saker
som jag hade tankt mig kopa.

Moderkortet: Nat i P67 serien, ASUS Extreme IV for intel eller Deluxe P67
Processor: Intel i7 2600K 3.3GHz
Grafikkort: GTX580
SSD
RAM minne: Corsair 2 000MHz 2x3GB Domintor GHX+ nat sant

Tycker ni att det ar bra da? Resten delar kan man bara plocka upp fran hemsidor som tycker ar
mer passandet upp helt beroende till persons smak, som chassiet, brannare, nataggret, etc.

Permalänk
Medlem

Stort prestandatest i Cataclysm:
Intel /Nvidia som gäller för WoW.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."