Vinn nätagg från Seasonic

Något nytt om DX11 i WoW?

Permalänk
Medlem

Något nytt om DX11 i WoW?

Tjena,

DirectX11 har ju varit under test i betan och jag undrar ifall någon vet ifall det nu är en supported feature i WoW eller som det är experimentalt fortfarande? Jag med SLI får inte DX11 att funka genom att skriva i sökvägen eller i config så är lite sugen på att få igång DX11 ingame ifall dom har lagt in det (kan inte hitta ngt iaf) och dra nytta av mina grafikkorts ddr5 etc.

/Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MahL:

och dra nytta av mina grafikkorts ddr5 etc.

Vad snackar du om?

Nej SLI funkar inte med DX11 och WoW verkar ha stängt av DX11 funktionen efter betan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

DirectX11 drar ju nytta av det snabbare ddr5 minnet på nyare grafikkort vilket slutar i ökad prestanda.

Permalänk
Medlem

DirectX 11 i World of Warcraft? Seriöst! När ska de sluta utveckla drogen?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

DirectX 11 i World of Warcraft? Seriöst! När ska de sluta utveckla drogen?

Knark knark mera knark! mera knark så blir du stark!

Rätt najs att de lägger ned krut på att utveckla grafiken faktiskt.
Nya vattnet och liknande är ju redigt fint

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaze101:

Knark knark mera knark! mera knark så blir du stark!

Rätt najs att de lägger ned krut på att utveckla grafiken faktiskt.
Nya vattnet och liknande är ju redigt fint

Jo för grafiken är ju verkligen något som är på topp i WoW.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

WoW stödjer för närvarande varken DX10 eller DX11. LotRO är så vitt jag vet det enda MMOG som stödjer DX11.

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Medlem

Ögongodis för en blind med spetälska

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av MahL:

DirectX11 drar ju nytta av det snabbare ddr5 minnet på nyare grafikkort vilket slutar i ökad prestanda.

Nej det gör DirectX 11 inte, jag orkar inte förklara just nu vad DX11 egentligen gör men någon annan får gärna göra det.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Låt mig citera en av kommentarerna från tråden du hänvisar till, så kanske du inser att Blizzard inte på något sätt implementerat DX11 funktionalitet. Det är en lång väg kvar att vandra!

"Just a couple of high res modells won't get Blizzard a lot of new players. To have up to date graphics, they would have to do a complete new engine, refine the landscapes and effects (both things would cause balancing/compatibility problems if they are optional)..... Essentially they would have to make a WoW2 that accidently uses a similar maplayout and compatible client protocol."

Visa signatur

Friskyttarna
http://friskyttarna.eu
Ett Svenskt LotRO kinship - Evernight (EU)

Permalänk
Medlem

DirectX 9 Versus DirectX 11 : World Of Warcraft: Cataclysm--Tom's Performance Guide

Blizzard har experimentellt stöd för dx11 i wow. Vilket innebär att det inte finns några dx11 funktioner men att koden går genom dx11 och underlättar avkodningen på dx11 grafikkort. Enligt toms hardware så ska detta funka över förväntan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MahL:

Som DX11 kan nyttja LCD paneler medans DX10 bara kan nyttja CRT?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så det är helt onödigt att ha Dx11 på nu?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Så det är helt onödigt att ha Dx11 på nu?

Har du ett grafikkort som stödjer DX11 så slå på stödet för att vinna prestanda.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Folk med DX11 kort i WoW har som regel högre fps än de utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Folk med DX11 kort i WoW har som regel högre fps än de utan.

Det beror till stor del på att dom shaders som finns för DX11 inte är klara i WoW. Dom lämnar ut effekter som DX9 har och det enda positiva dom ger är just reflektioner i vattnet.

Men det verkar som om dom slagit av DX11 efter betan så när folk säger att dom kör DX11 och har bättre fps så är det enbart placebo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det beror till stor del på att dom shaders som finns för DX11 inte är klara i WoW. Dom lämnar ut effekter som DX9 har och det enda positiva dom ger är just reflektioner i vattnet.

Men det verkar som om dom slagit av DX11 efter betan så när folk säger att dom kör DX11 och har bättre fps så är det enbart placebo.

Skillnaden i FPS mellan DX9 och DX11 i Dalaran var betydande...för mig iallafall (innan 4.0.3a).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Har du ett grafikkort som stödjer DX11 så slå på stödet för att vinna prestanda.

ja det har jag men tyckte ngn i tråden skrev att det bara var under cata betan som det faktiskt funkade att köra med Dx11 och inte i cata Live

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag spelade aldrig betan. Och jag har vunnit mkt fps på att ha dx11 påslaget.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk

Det är en jävla skillnad på att köra med dx11 ska du se.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

AMD: High-End Cards At Ultra Quality : World Of Warcraft: Cataclysm--Tom's Performance Guide

nej ? inge placebo här inte.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Nej men dom har fortfarande avsaknade effekter i deras shaders som övergången mellan grundt och djupt vatten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nej men dom har fortfarande avsaknade effekter i deras shaders som övergången mellan grundt och djupt vatten.

Klart att det är DX11 även om de bara använder kodoptimeringarna och inte implementerar rubbet i DX11-speccen.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Prestanda förbättringar räcker för att jag ska använda DX11. Läst hela Tomshardware performance guiden, den är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Men ändå, sluta snacka massa strunt om att det är placebo. Svårt att tro på något du skriver när du bara babblar massa strunt.

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Men ändå, sluta snacka massa strunt om att det är placebo. Svårt att tro på något du skriver när du bara babblar massa strunt.

Då kan du lika gärna sänka inställningarna till lägsta och säga att du kör på DX12. Jag lovar att du får prestandaförbättringar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Då kan du lika gärna sänka inställningarna till lägsta och säga att du kör på DX12. Jag lovar att du får prestandaförbättringar.

har du ens testat att skriva in SET gxApi "d3d11" eller är du enbart här för att trolla.

Är stor skillnad i både grafik och fps med DX11 påslaget..

Vattnet ser bättre ut och eld.

man ser liksom mer på djupet nu och hur växterna rör sig under vattnet när man flyger förbi..

Ringarna på vattnet är awsome..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||