Permalänk
Medlem

Ingen som vet något om patchen?? Spelet fortsätter krasha gång på gång.. gaaanska frustrerande =/

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Hej!

Då har jag spelat igenom Fallout New Vegas. Är lite besviken måste jag säga. Har bara varit helt totalsåld på Fallout serien innan men detta håller inte riktigt ända fram tycker jag. Visst är det ett bra spel ingen tvekan om saken men långt ifrån så fantastisk som Fallout 3 tex. Det jag är mest besviken på är main questet. Tycker det är luddigt och oinspirerande och fastnade aldrig riktigt. Main questet i Fallout 3 är ju helt fantastiskt, man vill ju nästan göra hela det med en gång utan sidovägar. Med Main questet i New Vegas var det mer ett nödvändigt ont. Luddigt med för många val och en tråkig story. Det är spelet i övrigt som räddar det.

Men detta är ju bara min åsikt

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Då har jag spelat igenom Fallout New Vegas. Är lite besviken måste jag säga. Har bara varit helt totalsåld på Fallout serien innan men detta håller inte riktigt ända fram tycker jag. Visst är det ett bra spel ingen tvekan om saken men långt ifrån så fantastisk som Fallout 3 tex. Det jag är mest besviken på är main questet. Tycker det är luddigt och oinspirerande och fastnade aldrig riktigt. Main questet i Fallout 3 är ju helt fantastiskt, man vill ju nästan göra hela det med en gång utan sidovägar. Med Main questet i New Vegas var det mer ett nödvändigt ont. Luddigt med för många val och en tråkig story. Det är spelet i övrigt som räddar det.

Men detta är ju bara min åsikt

Mvh J

Personligen tycker jag mainquestet är en såpas minimal del av själva spelet så det inte spelar nån större roll om det är bra eller dåligt, för mig är det bara ännu en quest i sjön.
Och sen har väl Fallout's mainquest inte varit alltför skarpa om man blickar bakåt i tiden (F2 mainquestet tex). Hursom tycker jag iaf att det är utforskandet som gör det till en pärla.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Finns det nån här som kan sammanställa lite tweaks för o fixa prestandaproblem i Vegas , jag har rätt så hackig framerate i spelet nu och har inte hittat nån vettig sammanställning , vill dock inte byta ut .DLL filer och sådant utan nåt i stil med .INI fil ändringar och konsollkommandon är att föredra.

Fanns nåt konsolkommando för att stänga av facial movement som fixade mycket läste jag?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Finns det nån här som kan sammanställa lite tweaks för o fixa prestandaproblem i Vegas , jag har rätt så hackig framerate i spelet nu och har inte hittat nån vettig sammanställning , vill dock inte byta ut .DLL filer och sådant utan nåt i stil med .INI fil ändringar och konsollkommandon är att föredra.

Fanns nåt konsolkommando för att stänga av facial movement som fixade mycket läste jag?

Mysko, det ska verkligen inte hacka för dig.
Jag sitter på Core 2 Duo E6750, 4GB RAM och ett HD4870 1GB och maxar det på 1680x1050 inkl AA och AF på max.

Permalänk
Medlem

Spelet laggar lite för mig, men det är minimalt, det borde inte hacka för han 2 poster upp nä. Roligaste spel jag har spelat iallafall, story mässigt inte så bra, men det finns så extremt mycket att göra i spelet. Synd bara att det inte var högre level cap, lev 30 tog man långt innan spelet var slut.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Mysko, det ska verkligen inte hacka för dig.
Jag sitter på Core 2 Duo E6750, 4GB RAM och ett HD4870 1GB och maxar det på 1680x1050 inkl AA och AF på max.

Rätt ökänt att spelet har fina prestandaproblem oavsett hårdvara , körde igenom Fallout3 inklusive DLC och fick tweaka med inställningar för quadcore processor för att stabilisera spelet annars frös spelet ofelbart & slumpmässigt, köpte dock GOTY versionen på Steam efter lite drygt 50 timmars spelande och den versionen fungerade faktiskt bättre och krashade väldigt sällan.

I I Vegas krashar spelet väldigt sällan men ju längre jag spelar desto större prestandaproblem , särskilt i miljöer med många fiende NPC , därav min fråga om tweaks , dock verkar det som att ingen vill hjälpa till så jag får sätta mig och gå igenom forum och se vad jag hittar.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Hackar också rätt så mycket på min i5 750/GTX460... Kraschar gör det dock inte (20 timmar och ingen krasch alls, förutom i launchern).

Största problemet jag har är en grymt irriterande bug med VATS. Om man crouchar och drar vapen och pillar runt lite så så börjar animationer knasa ur (typ benen rör sig inte, man kan inte köra ironsight, pipboy vill inte komma upp) och när man lyckas gå in i VATS, sikta och skjuta så skjuter man inte utan man rör sig i slow-motion bakåt typ... Vilket förstås får en att bli dödad. Man kan få buggen att försvinna genom att resa sig upp och röra sig lite men är man i första person så märker man det oftast för sent :/

Denna bug hade jag inte alls i Fallout 3 så jag vet inte vad fan dom gjort för att totalförstöra det i New Vegas.

Permalänk
Medlem

Det laggar så mycket för mig att jag måste köra allting på lägsta, drar verkligen ner spelupplevelsen när objekt fadear in 5 meter framför mig

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Förstår inte hur detta sker för folk, jag kör med systemet i sign. och med några få tweaks (dll-fixen bland annat) så flyter det skitbra med allt på max (förutom att upplösningen ligger på 1200x1000.... Native för min skärm)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att jag också har rätt stora problem med hackande och ryckande i New Vegas, och det kvittar om jag drar ner inställningarna..
Jag går 10 meter och det flyter perfekt, nästa 3 meter rycker så mycke att det känns som han saktar ner och går sjukt sakta, nästa 5 meter flyter, nästa 8 rycker fram på ett hoppande sätt, och så fortsätter det.
Därför undrar jag om 1.1.1 patchen finns att ladda ner utan steam. (?) jag hoppas ju att denna ska lösa några av problemen eftersom spelet även krashar lite då och då.

Vilka filer e det man ska rota i om man vill ändra hur saker ser ut, typ skyltar och sådär, om man vill fixa så saker blir finare, mer detaljerat, eller helt enkelt bara ändra ett utseende på tex konservburkar?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av A_Müller:

Förstår inte hur detta sker för folk, jag kör med systemet i sign. och med några få tweaks (dll-fixen bland annat) så flyter det skitbra med allt på max (förutom att upplösningen ligger på 1200x1000.... Native för min skärm)

Knasig skärm!

Samma här annars dock, funkat skitbra efter att ha pillat med dll-fixen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Tja... den har jag haft i säkert 6 år nu
Kör för övrigt fortf. med 1.0, alltså opatchat.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Jag har klockat 130-135 timmar i fallout NV.

Jag är lite kluven på hur bra jag tycker spelet är. Något som talar för att jag verkligen gillar det är att jag spelat så många timmar.

Main Questet är lite klent, inte för att jag personligen bryr mig då dom prioriterat miljön, karaktärer och alla sidospår. Jag älskar att springa runt och utforska.

Det som stör mig mest är att som vanligt i sandlådespel så tar sidospår dig ingenstans. Dom är mer som små berättelser med flexibla slut som du kan påverka. Nästan inget sidospår påverkar miljön du spelar i på något markant sätt.

Det som drar upp det för mig är ett speciellt vault, vilket alla som spelat Fallout NV vet vilket jag menar. En hel del klockrena karaktärer och resan till alla nya platser innan du får fast travel dit.

Springandet till nya platser är det bästa med spelet, pågrund av att du inte har någon aning vad du kommer stöta på härnäst. När du väl kommit till din nästa plats och ser den del av världen som dom byggt upp är det 50% chans att du får göra sköna quests.

Men jag ger spelet en stark 8/10.

Permalänk
Medlem

Gav upp att F3 på PC och började lira på 360 istället. Är det samma visa denna gång? Har c2d 8400 och 8800GT, har ett 4850 nerpackat i garderoben också.

Visa signatur

åhoj

Permalänk

Tja du, du kommer nog inte så långt med den hårdvaran nej..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ny patch på gång

Citat:

To update, we’ve wrapped up work on the latest Fallout: New Vegas patch and submitted it. Will let you know when it’s up on PS3, 360, and Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grapnel:

Ny patch på gång

Man måste alltså ha steam för att komma åt patcharna?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Man måste alltså ha steam för att komma åt patcharna?

Eftersom man bara kan spela spelet via Steam, ja.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem

Spelet körs ju via steam så det där bör ju vara en icke-fråga

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av A_Müller:

Eh...jo?
Jag maxar det (på 1680x1050) med en E6750, 4GB RAM och ett HD4870, inkl AA och AF.

Permalänk
Entusiast

Nån som vet exakt vad det är som ska ändras i ini-filen eller vilken fil det nu är så man kan dra ut spelet över 3 skärmar (5760*1080)? Googlat runt men inte riktigt hittat det jag söker. Har samma problem med senaste COD... det blir helt åt helvete utsmetat 1920-upplösning. Ja ni som kör eller har kört flerskärmslösning vet nog vad jag menar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Jag är inte så förtjust i Steam heller men om du nu gillar spelet samt vill ta del av uppdateringarna är ju det enda rätta att betala för sig, givetvis.

Köp spelet och stoppa det i bokhyllan åtminstone så kan du köra vidare "utan steam" med gott samvete.

Det suger att behöva gynna skiten, men jag antar att det e ända utvägen.
Eller man kan ladda ner patchen via steam utan att ha spelet? eller är det något man gör via spelet först?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Eh...jo?
Jag maxar det (på 1680x1050) med en E6750, 4GB RAM och ett HD4870, inkl AA och AF.

Med en average FPS på typ 12 då eller?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av A_Müller:

Med en average FPS på typ 12 då eller?

Japp, förstår du väl, det är ju fullt spelbart

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Japp, förstår du väl, det är ju fullt spelbart

Om du menar att du kan "maxa" F3, så är du inte ute och cyklar. Om det nu är FNW du påstar att du kan få fullt spelbart över 45fps utan framedrops och stuttering med Ultra settings så har du cyklat lite för långt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Loxus... Det är GRAV skillnad på F3 och F:NW

och börja inte trolla nu

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Vem fan har pratat om Fallout 3?

Jag maxar Fallout New Vegas och jag spelar det på 1680x1050 med max AA och AF, tror det är 8xAA och 15 AF, men är inte hemma och kan inte kolla just nu.

Ja, ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asaska:

Gav upp att F3 på PC och började lira på 360 istället. Är det samma visa denna gång? Har c2d 8400 och 8800GT, har ett 4850 nerpackat i garderoben också.

Skrivet av A_Müller:

Skrivet av anon42512:

Eh...jo?

Skrivet av anon42512:

Vem fan har pratat om Fallout 3?

Jag maxar Fallout New Vegas och jag spelar det på 1680x1050 med max AA och AF, tror det är 8xAA och 15 AF, men är inte hemma och kan inte kolla just nu.

Ja, ultra.

Ville bara checka så du inte hade missuppfattat. Men lycka till med ditt "maxande" eftersom din rigg "maxar" 99% av alla spel.

Skrivet av anon42512:

Ja, Crysis är ju verkligen ett bra exempel att mäta med *facepalm*

Jag sitter på ett HD4870 och kan maxa 99% av alla spel.

Du tänkte inte heller på att HD6870 är ett kort i medelklassen?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Ett inlägg som bryter mot §7 har tagits bort tillsammans med efterföljande citerande inlägg.