Mass Effect 3 - tråden

Permalänk

Mass Effect 3 - tråden

Nu är det utannonserat, Mass Effect 3. Inatt på VGA så visades första trailern, eller teasern om man så vill. Spelet kommer att släppas Holiday 2011, och trailern avslöjar bland annat att jorden är under attack.

Release: 6 Mars 2012

http://masseffect.bioware.com/
IGN: Mass Effect 3
FZ :: Nyheter :: Se jorden brinna i Mass Effect 3
Mass Effect 3 - Mass Effect Wiki - Mass Effect, Mass Effect 2, walkthroughs and more

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

"Holiday 2011", är det nästa jul eller?

Permalänk
Skrivet av Nirth:

"Holiday 2011", är det nästa jul eller?

Ja, jag tror det.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Permalänk
Medlem

Ser så sjukt grymt ut, dags att spela igenom hela 2an igen :>

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem

Ser sjukt najs ut ,måste fan köra om 2an bara för det Synd jag har det på xbox

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Wunderbar!

Ahhh! Jag kan inte vänta...
Var är mitt Mass Effect 2???

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Underbara nyheter

Permalänk
Hedersmedlem

Finns inget spel jag längtar så mycket efter som just Mass Effect 3

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Finns inget spel jag längtar så mycket efter som just Mass Effect 3

Dito.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

herrejösses så jag varvar igång på den videon. Längtan är stor

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att man som Shepard ska försöka samla en armé eller något liknande för att hjälpa jorden:D
Längtar fett mycket, kanske dags att klara ut ME2 igen?

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaflong:

Jag skulle gissa på att man som Shepard ska försöka samla en armé eller något liknande för att hjälpa jorden:D
Längtar fett mycket, kanske dags att klara ut ME2 igen?

Det är väl ändå det dem säger i trailern?:P Så uppfattade jag det som i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Det är väl ändå det dem säger i trailern?:P Så uppfattade jag det som i alla fall.

Exakt:D Men frågan är väl var hjälpen kommer ifrån... kanske Geth till och med? Med tanke på Legion.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Entusiast

Jag ställer mig tveksam till om man ska få kalla Mass Effect en shooter, tycker den mer hör hemma i övriga datorspel. Men fan va jag längtar i vilket fall som helst!

Skrivet av Deaflong:

Exakt:D Men frågan är väl var hjälpen kommer ifrån... kanske Geth till och med? Med tanke på Legion.

Låt mig gissa, man kommer få hjälp utav de folk man hjälpt mest i 1an å 2an med tanke på att man kan importera sin save som vanligt.

ME1, 2 spoiler!
Tex om man räddade rachni queen i 1an så får man säkert hjälp av dem, sprängde man Geth skeppet i 2an så får man inte nån hjälp av dem osv.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag ställer mig tveksam till om man ska få kalla Mass Effect en shooter, tycker den mer hör hemma i övriga datorspel. Men fan va jag längtar i vilket fall som helst!

Låt mig gissa, man kommer få hjälp utav de folk man hjälpt mest i 1an å 2an med tanke på att man kan importera sin save som vanligt.

ME1, 2 spoiler!
Tex om man räddade rachni queen i 1an så får man säkert hjälp av dem, sprängde man Geth skeppet i 2an så får man inte nån hjälp av dem osv.

Rachni Queen hade ju varit en bundsförvant

Tycker dock det är lite löjligt att Shepard kan rå på Reapers.. hade varit ballt att spela Reaper

Permalänk

Nu känns det nästan illa att man inte har spelat klart varken 1an eller 2an :S
Får ta och installera dem igen och köra klart för den trailern va ju helt sjukt nice

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Holiday 2011? Om det är i närheten av release datumet för Elders Scroll V så kommer jag få sjukskriva mig pga epic nerdgasm !

Kanske borde ta och spela om 1an och 2an, nu när jag tänker efter så kanske det inte var så himla smart att i princip pissa på alla non humans och få dem att hata mänskligheten

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Holiday 2011? Om det är i närheten av release datumet för Elders Scroll V så kommer jag få sjukskriva mig pga epic nerdgasm !

Kanske borde ta och spela om 1an och 2an, nu när jag tänker efter så kanske det inte var så himla smart att i princip pissa på alla non humans och få dem att hata mänskligheten

Men det är ju så befriande att vara Renegade och göra precis som man vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av langster:

Men det är ju så befriande att vara Renegade och göra precis som man vill

Mjo, men jag känner på mig att min evil fem.shep kommer få ganska många "fuck you" när hon springer runt och ber om hjälp

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

bara klarat 2an då 1 an var för buggig, fastnade man inte i taket så blev ens saves corrupted :/. nåja 2an var iallafall bättre på de flesta sätt. hoppas 3an blir bra.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Jag förlorade min gamla save file och nu måste jag spela om hela Mass Effect 1 och 2 :P.

Permalänk
Skrivet av kentan900:

Jag förlorade min gamla save file och nu måste jag spela om hela Mass Effect 1 och 2 :P.

Inget fel med det

Visa signatur

Permalänk

Hoppas innerligt att det blir mer som ettan var, men det lär ju aldrig hända...

Vill också ha tillbaka hissarna

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Grr, vem är det som babblar? Känner igen rösten men kommer inte på vem det är!

Permalänk
Avstängd

Mass Effect 3 ger mig en Mass Erect... för tredje gången.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av ReeN:

Hoppas innerligt att det blir mer som ettan var, men det lär ju aldrig hända...

Vill också ha tillbaka hissarna

Varför inte det, 2:an var ju i alla fall minst lika bra som 1:an i min mening.

Permalänk

Fan vad man längtar!

Synd bara att jag spelat de två första på två olika plattformar. Det första på PC och det andra på 360 (eftersom jag lånade det av en kompis) Fan känns värt att köra om hela serien igen på min nya dator med varken ME1 eller 2 saves på, bara för att uppleva allt igen och ladda upp inför finalen.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

Fan vad man längtar!

Synd bara att jag spelat de två första på två olika plattformar. Det första på PC och det andra på 360 (eftersom jag lånade det av en kompis) Fan känns värt att köra om hela serien igen på min nya dator med varken ME1 eller 2 saves på, bara för att uppleva allt igen och ladda upp inför finalen.

Har för mig att utvecklarna har påstått att de fixat så de val du gjort i ME1 och ME2 kommer ha stor påverkan på hur ME3 utspelar sig. Så det kan ju vara av intresse att påverka hur 3an slutar genom att spela om 1an och 2an?

Permalänk
Skrivet av langster:

Har för mig att utvecklarna har påstått att de fixat så de val du gjort i ME1 och ME2 kommer ha stor påverkan på hur ME3 utspelar sig. Så det kan ju vara av intresse att påverka hur 3an slutar genom att spela om 1an och 2an?

Jo det är ju en av de saker som lockar mest

Angående spelet så hoppas jag att de går tillbaka mer mot ME1:s rpg element igen. Saknade dem i 2:an

och till sist hoppas jag att det kommer finnas någon finfin collectors edition att köpa. Förhoppningsvis
med alla tre spelen i

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

Tali......mmmm Tali, är grymt nyfiken på hur hon kommer vara som karaktär i 3an.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch