Asus Rampage III Extreme - frustrerande problem!!

Permalänk
Medlem

Asus Rampage III Extreme - frustrerande problem!!

Hejsan!

Jag köpte mig ett R3E för ett tag sedan, och redan från dag ett så strulade moderkortet. Jag fick det inte att boota alls. Jag kommer så långt som till POST-skärmen där mängden minne radas upp, efter den rapporterat att jag har 6GB minne så händer inget. Jag kan vidare trycka på exempelvis F8 för att öppna boot-menyn och då säger den "Öppnar boot-menyn.." eller liknande men inget händer. Samma sak for EZ-Flash. Diagonistik-LEDen på moderkortet indikerar problem med "BOOT_DEVICE", vilket jag inte riktigt förstår mig på.

Jag har prövat följande:

  • 2 olika nätdelar (corsair hx850, tx750 - båda funkar)

  • 3 olika grafikkort (asus gtx 470, asus gtx 470, his 5870 - alla funkar)

  • 2 olika minnes-set (Corsair dominator 3x2 1600mhz och OCZ (Kan inte det exakta namnet) 1600mhz - båda funkar)

  • 2 olika CPUer (i7 930 och i7 930 - båda fungerar)

  • 3 olika hårddiskar och tiotal olika satakablar (WD 640gb, Samsung 500gb, Velociraptor 300gb - alla funkar). Jag kan även nämna att jag prövat alla 9st olika SATA-portar på moderkortet, samma problem.

  • Jag har provat koppla in 2 olika DVD-läsare, båda fungerar.

  • Jag har provat låta datorn stå fullständigt avstängd över natten (sladden utdragen) - utan resultat.

  • Jag har provat båda BIOS-chippen på moderkortet - utan resultat.

  • Jag har resettat CMOS på båda BIOS-chipsen - utan resultat.

  • Jag har provat GO-knappen på båda biosen - utan resultat.

I min andra dator sitter för tillfället en i7 930, OCZ-minnena, HD5870, TX750w och Asus P6TD Deluxe och brummar på UTAN några problem alls.

Jag har prövat olika minneskonfigurationer, t.ex stoppa in minnena i A-socketen eller i B-socketen, prövat med 1, 2 eller 3 minnesmoduler (givetvis i antingen A1 eller B1). Har prövat ha i ett grafikkort, två gragfikkort, inga grafikkort allt, stängt av PCI-E platserna, starta utan minnen, osv osv. Jag har verkligen prövat allt. Hat t.o.m monterat allt på en låda för att vara helt säker på att det inte är något kortslutningsproblem eller liknande. Ingenting fungerar.

Jag har läst reviews där de nämnt att det inte är ovanligt att sydbryggan strular (dvs BOOT_DEVICE) och jag har talat med ASUS support varpå de säger att det med all sannolikhet är sydbryggan som är opålitlig och/eller strular. Så, vad jag gjorde var att jag skickade in det och sa att det inte fungerade som det ska. En månad senare skickar captech tillbaks det med ett meddelande där de säger att de lyckades installerade windows 7 och alla drivrutiner utan några problem. Jaha säger jag, monterar in allt i datorn igen, och givetvis fungerar det inte. Meckade även runt med minnen, hårddiskar och liknande -- ingen framgång.

Nu undrar jag lite vad fan jag ska ta mig åt? Jag var utan dator i en månad vilket var ett rent helvete. Jag studerar datateknik på LTH vilket medför att en dator är bra att ha till hands.

All hjälp och kritik uppskattas. Börjar tappa hoppet här.

Tack på förhand.

Permalänk

har du prövat att updatera Bios???

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 | MB: MSI X570 MEG UNIFY | CPU: AMD Ryzen 7 3800X | DDR4: G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo | GPU: Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Nitro+ Gaming OC | M.2: Samsung 970 EVO Plus 500GB | PSU: Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Heatsink: Fractal Design Celsius S36 | Display: BenQ XR3501 Curved 144Hz | O/S: Windows 10 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Schneider:

har du prövat att updatera Bios???

Har en av de nyaste biosen på den, dock kan jag inte uppdatera då jag inte ens kommer in i EZ-Flash.

Det lustiga är att Captech påstår att de inte kunde finna något problem - och ändå har jag så här mycket problem med den. Av alla de 20-tal datorer jag byggt under de senaste åren har ingen av dem någonsin strulat såhär mycket.

Permalänk

Om inte kortet fungerar som det ska, så reklamera kortet.
Var ligger problemet i det???
Jag hade inte tvekat en sekund, det fungerar ju uppenbarligen inte, och då är det ju bara att reklamera, eller hur?
Nytt kort till dig, eller pengarna tillbaka.
Eller så får butiken som sålt kortet uppvisa att dem kommer in i bios, det som DU uppenbarligen inte kan göra.
Kunden har ju rätt.
Dem får ju överbevisa dig, för dem kan ju inte ljuga om en sådan sak, för skulle det gå vidare, så är det ju lätt att uppvisa att det inte fungerar, om nu så är fallet.
Du har ju gjort vad du kan, och mer kan du inte göra.
Bort med fanskapet och få ett nytt.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Simpson:

Om inte kortet fungerar som det ska, så reklamera kortet.
Var ligger problemet i det???
Jag hade inte tvekat en sekund, det fungerar ju uppenbarligen inte, och då är det ju bara att reklamera, eller hur?
Nytt kort till dig, eller pengarna tillbaka.
Eller så får butiken som sålt kortet uppvisa att dem kommer in i bios, det som DU uppenbarligen inte kan göra.
Kunden har ju rätt.
Dem får ju överbevisa dig, för dem kan ju inte ljuga om en sådan sak, för skulle det gå vidare, så är det ju lätt att uppvisa att det inte fungerar, om nu så är fallet.
Du har ju gjort vad du kan, och mer kan du inte göra.
Bort med fanskapet och få ett nytt.

Stod i support och snackade med snubben när jag hämtade ut kortet varpå han förklarade att de inte funnit något fel. Tappade andan men så fort jag återhämtat mig frågade jag honom vad jag skulle göra om kortet inte fungerar när jag väl kommer hem. Han säger då att dem med all sannolikhet kommer få skicka in kortet igen(och jag vänta i en månad till) och så får vi se var det leder oss. jag ringde dem idag och de skulle återkomma imorgon. Kommer kräva pengarna tillbaks, nytt ersättningskort eller annat moderkort av samma kaliber. Kommer hålla tråden uppdaterad.

Permalänk
Medlem

Kräv ett nytt medans ditt är ivägskickat, det hade jag gjort

Vad säger Q_LED Boot device(kapitel 2-5 i manualen) som sitter bredvid ATX-kontakten på moderkortet.. är allt Ok efter det så borde det vara moderkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Kräv ett nytt medans ditt är ivägskickat, det hade jag gjort

Vad säger Q_LED Boot device(kapitel 2-5 i manualen) som sitter bredvid ATX-kontakten på moderkortet.. är allt Ok efter det så borde det vara moderkortet

De skulle återkomma idag, men fortfarande inte fått svar. Ringer dem i skrivande stund.

Det står inget vettigt om BOOT_DEVICE i manualen, men enligt asus-tech så är det SATA-kontakterna och liknande, dvs Sydbryggan. Allt annat innan den är OK, dvs: CPU, VGA, RAM osv går smärtfritt igenom checken, men den stannar och lyser illrött på BOOT_DEVICE.

Permalänk
Medlem

Okej, har nu ringt dem men inte kommit fram. Efter tio minuter så klickar dem mig. Typiskt usel support. Provar igen om några minuter.

Permalänk
Medlem

Det är Söndag, är deras växel ens öppen? Tråkigt att det har strulat så för dig, mitt RIIIE fungerar alldeles utmärkt!

Permalänk

Ja knepigt läge.
Jag vet inte riktigt hur det är, men har dem inte två försök på sig att laga produkten innan man kan kräva pengarna tillbaka, ja häva köpet?
Vet inte om där finns någon tidsmarginal. Känns bara som det är lång tid att det ska ta en månad först, och sen en månad till.
Varför så lång tid, tar det så lång tid att skicka och undersöka???
Kan du få ersättningskort under tiden?
Det är väl bara en goodwill då från butiken som såld varan i så fall, förmodar jag.
Tråkigt att det ska vara så när man lägger ut massa pengar på prylar man köper.

Visa signatur

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Permalänk
Medlem

Jag köpte moderkortet hos Mediamarkt, och de har öppet på helgerna.

Vet inte hur många "försök" de har. De skickade tillbaks produkten och sa att den var felfri, men ändå får jag den inte att fungera. Jag känner att jag trots allt gjort en ganska utförlig felsökning av produkten.

Den ska skickas till captech som är leverantören. Egentligen tar det inte mer än 10 minuter på en öppen test-bench att testa varan, men de är så fruktansvärt sega.

Ska fråga om jag kan få ersättningskort under tiden, eller helst ett permanent då jag inte orkar häva upp datorn stup i kvarten.

Önskar lite att jag bodde i USA där datorsupporten är superb och asus har exklusiv support för alla ROG-ägare där man får ett nytt moderkort så fort det strular INNAN man skickat det befintliga till dem.

Permalänk
Medlem

Har lämnat in moderkortet igen, tog ett allvarligt snack med dem idag. Förhoppningsvis tar det inte en hel månad och jag får det ersatt snarast möjligt.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt är som dom är
En kompis till mig köpte en 46" LEDtv av dom och köpte till ett Boxer-modul
Modulen dom skickar med är fel och den pajar tvn så han skickar tillbaka den.. när han sen får tillbaka tvn så är mjukvaran på ryska.. heja mediamarkt

Permalänk
Medlem

Heh. Jag ringde dem nyss. Snubben som har hand om mitt ärende är på lunch men de lovade att återkomma så fort han var tillbaks. Moderkortet skulle testas i butik och sedan skulle de ringa captech och snacka med dem. Nu hoppas jag verkligen något blir av, börjar trötta på att göra tunga matematiska beräkningar på min laptop -- tar 100ggr längre tid än vad det borde.

Permalänk
Medlem

Okej blev nyss uppringd och de ville ha en specefik produktlista på vad jag har använt. Ska skicka det till dem strax. Tydligen har Asus endast använt sig av 2st minnesmoduler vilket får mig att höja ögonbrynet då mitt moderkort kör triple channel... Två moduler funkar alldeles utmärkt men det känns ytterst märkligt?

Har lovat att hålla er uppdaterade. Här mejlet jag skickade till mediamarkt (de bad om en utförlig felsökningslogg):

Citat:

Tjena.

Här kommer den fullständiga beskrivningen av min felsökning.

Jag har provat följande komponenter:

Jag har provat ALLA ovanstående komponenter i min bros dator som innehåller följande komponenter för tillfället:

Och den datorn fungerar UTAN några problem alls.

Jag har provat starta datorn utan några minnen i alls, och då säger den att minnen saknas men BOOT_DEVICE lampan lyser fortfarande. Jag har även provat ta ut alla grafikkort och/eller stänga av alla PCI-E portarna med samma resultat, fast istället så lyser VGA-lampan.

Checkarna för CPU, VGA och RAM passerar utan några problem, de tär endast BOOT_DEVICE som fortsätter lysa och indikerar fel.

Jag har talat med 5-6 olika ASUS representanter och fick slutligen ett ärendenummer: xxxxxxx
Jag följde deras anvisningar till punkt och pricka och de var de som drog slutsatsen att sydbryggan var trasig. De kan dessvärre inte hjälpa mig mer då jag inte bor i USA och deras exklusiva ROG-support endast finns där. Men jag hoppas verkligen detta löser sig nu, börjar tröttna på detta....

Jag har till och med monterat datorn utanför chassit (på en låda, som ASUS bad mig göra) för att se om det var något i chassit som förstörde det hela - utan framgång. De bad mig koppla ur alla USB-kablar och liknande, då det kunde störa - utan framgång. Jag har även provat byta moderkort-standoffs i mitt Corsair 800D då de kanske var slitna eller något (jag vet det låter dumt, men jag vill utesluta ALLT!!!) utan någon framgång.

Som du ser så har jag verkligen provat allt. Jag har ägnat timme efter timme i felsökning av moderkortet och jag kan med gott samvete säga att skiten definitivt inte fungerar som den ska. Jag hade verkligen uppskattat om ni kunde skicka mig ett nytt Asus Rampage III Extreme under tiden som ni undersöker det eller något. Eller om ni helt och håller behåller detta moderkortet (då det uppenbarligen har en skruv lös) och skickar mig ett ersättningskort. Jag har halva min dator utspridd över golvet vilket är väldigt enerverande. Jag har trots allt lagt ner tiotusentals kronor på min dator och nu kan jag inte ens använda den.

Återkom så fort du vet något och håll mig gärna uppdaterad. Du har nu både min mejl och mitt nummer.

Permalänk
Medlem

Hallå igen.

De säger att det måste gå genom leverantören och att jag kommer få vänta 2-4 veckor. Jag kräver ett nytt moderkort genast eller pengarna tillbaks, men detta är inget de kan göra säger de. Va fan ska jag ta mig åt nu? Tänker inte vänta i en månad till. Börjar bli riktigt irriterad.

Dessutom sa han att de på Asus testat kortet med 2st minnesmoduler och inte 3st. Mitt moderkort är x58, dvs triple channel, dvs 3 moduler. Detta tyder på att de antingen inte testat det alls eller så är de bara retarderade.

Hjälp mig här, vad kan jag göra?!

Permalänk
Avstängd

Ja MediaMarkt är fan efterblivna.
Ingen i min vänkrets ska någonsin handla där igen.

MVH
Jörgen

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Okej blev nyss uppringd och de ville ha en specefik produktlista på vad jag har använt. Ska skicka det till dem strax. Tydligen har Asus endast använt sig av 2st minnesmoduler vilket får mig att höja ögonbrynet då mitt moderkort kör triple channel... Två moduler funkar alldeles utmärkt men det känns ytterst märkligt?

Har lovat att hålla er uppdaterade. Här mejlet jag skickade till mediamarkt (de bad om en utförlig felsökningslogg):

Varför lägger du ner så mycket tid på en produkt som är trasig?

Tydligen så är mediamarkts tekniker okapabla att felsöka..

sen en fråga.. när du testat moderkortet låter det som du haft alla dina minnen i hela tiden?

du testade alldrig med bara 1 sticka i?

sen skrev du att asus testat med 2 stickor i och att det då fungerar som det ska, stämmer det?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

Varför lägger du ner så mycket tid på en produkt som är trasig?

Tydligen så är mediamarkts tekniker okapabla att felsöka..

sen en fråga.. när du testat moderkortet låter det som du haft alla dina minnen i hela tiden?

du testade alldrig med bara 1 sticka i?

sen skrev du att asus testat med 2 stickor i och att det då fungerar som det ska, stämmer det?

Jo, jag provade med endast 1 modul i. Det skrev jag i mejlet:

Citat:

Jag har provat minneskitten i olika kombinationer i moderkortet.
* DVS:
* 1 modul i A1
* 2 moduler i A1 och A2
* 3 moduler i A1, A2 och A3
* 1 modul i B1
* 2 moduler i B1 och B2
* 3 moduler i B1, B2 och B3
* etc
* Jag har INTE blandat minnesmodulerna.

De vägrar ge mig pengarna tillbaks eller ett ersättningskort, inte ens under tiden som moderkortet är på lagning. Vad har jag för val?

Ja han sa på telefon att de endast körde 2 stickor...

Permalänk
Medlem

Är inte detta nåt som ARN (Allmänna reklamationsnämnden) kan hjälpa dig med?
Tycker du har gjort långt mer än vad som krävs av en kund för att bevisa en felaktig produkt.

Stor eloge för ditt tålamod!

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

Är inte detta nåt som ARN (Allmänna reklamationsnämnden) kan hjälpa dig med?
Tycker du har gjort långt mer än vad som krävs av en kund för att bevisa en felaktig produkt.

Stor eloge för ditt tålamod!

Jag har ju provat allt annat, så det skadar väl inte att prova det där med.

Ja jag känner också att jag gjort allt i min makt. Nu kommer jag dock behöva vänta x antal veckor för att de ska felsöka den, och med min tur så kommer de säkert returnera den och påstå att den fungerar felfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Jo, jag provade med endast 1 modul i. Det skrev jag i mejlet:

De vägrar ge mig pengarna tillbaks eller ett ersättningskort, inte ens under tiden som moderkortet är på lagning. Vad har jag för val?

Ja han sa på telefon att de endast körde 2 stickor...

Detta är ju fan pinsamt, utan att ta hänsyn till lagar, är det SJÄLVKLART att du ska kunna häva köpet och ÅTMINSTONE få pengarna tillbaka.

Lider med dig, hade ett liknande ärende med komplett. Lämnar inte en laptop där skärmen har ballat ur av någon konstig anledning. Får tillbaka laptopen efter 19 arbetsdagar med information om att det inte var något fel på den, när jag sedan kommer hem och testar datorn, tror du att den fungerande - nej, skärmen gav fortfarande inte bild. Arg som ett bi återvänder jag till Komplett, lämnar in datorn igen och blir informerad om att det kommer ta MINST två veckor till att felsöka/reparera den. Dom vägrade dessutom att häva köpet eller ge mig en ersättningsdator.

Gick sedan via företaget jag jobbar på, som är en stor kund till Komplett och efter många arga samtal till någon ansvarig försäljningschef (eller liknande) fick jag häva mitt köp, med en kompromiss. Jag fick tillbaka alla pengar, fast som ett presentkort hos komplett.

Datorn köptes som en julklapp (julen 2009). I början på Februari dog skärmen. Någon vecka eller två in i Mars lyckades jag häva köpet. Någon gång i mitten på mars hade jag en fungerade dator igen, tog ungefär sex veckor, totalt.

Bra support? Knappast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Detta är ju fan pinsamt, utan att ta hänsyn till lagar, är det SJÄLVKLART att du ska kunna häva köpet och ÅTMINSTONE få pengarna tillbaka.

Lider med dig, hade ett liknande ärende med komplett. Lämnar inte en laptop där skärmen har ballat ur av någon konstig anledning. Får tillbaka laptopen efter 19 arbetsdagar med information om att det inte var något fel på den, när jag sedan kommer hem och testar datorn, tror du att den fungerande - nej, skärmen gav fortfarande inte bild. Arg som ett bi återvänder jag till Komplett, lämnar in datorn igen och blir informerad om att det kommer ta MINST två veckor till att felsöka/reparera den. Dom vägrade dessutom att häva köpet eller ge mig en ersättningsdator.

Gick sedan via företaget jag jobbar på, som är en stor kund till Komplett och efter många arga samtal till någon ansvarig försäljningschef (eller liknande) fick jag häva mitt köp, med en kompromiss. Jag fick tillbaka alla pengar, fast som ett presentkort hos komplett.

Datorn köptes som en julklapp (julen 2009). I början på Februari dog skärmen. Någon vecka eller två in i Mars lyckades jag häva köpet. Någon gång i mitten på mars hade jag en fungerade dator igen, tog ungefär sex veckor, totalt.

Bra support? Knappast!

Usch fy fan, jag sitter i precis samma sits. Dock vet jag inte av någon som är en storhandlare på mediamarkt som kan sätta press på dem. Så jag får gott ta och bita i det sura äpplet :(.. Kan inte Sweclockers skicka ett moderkort från deras testlabb till mig? De har ju trots allt så många att de dekorerar väggarna med dem :P! haha

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt ett nytt moderkort för 1500 snarare än varit utan dator ännu en månad...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Jag hade köpt ett nytt moderkort för 1500 snarare än varit utan dator ännu en månad...

Vi alla har inte pengar att slänga höger och vänster sådär...

Permalänk
Medlem

Ok, börjar nu inse att ovanstående förslag inte är så dåligt som jag hade hoppats det skulle vara... Får väl helt enkelt punga ut ett par tusen till då ja. Hade gärna köpt begagnat så om ni har något till salu får ni gärna kontakta mig. Jag kommer hålla ögonen öppna på blocket/marknaden här osv.

Permalänk
Medlem

tror inte mediamarkt testar produkterna ordentligt. köpte ett usb minne därifrån för längesedan och det fungerade inte alls. när jag ville lämna tillbaka det så testade dom det inte ens utan bara gav mig pengar direkt...bara sådär. enkelt och snabbt men flummigt. jag ringde inte utan gick direkt till deras fysiska butik.

otroligt jobbigt när dyra saker kronglar därför läggar alltid jag 1-2 hundralappar mer och köper på ett ställe med bra support. dustinhome har den enklaste och bästa supporten jag träffat på. visst kan sakerna vara lite dyrare men dom pengarna är väl investerade så fort något kronglar.

vilket otroligt arbete du lagt ned på felsökning samt ett extremt långt och utförligt mejl till mediamarkt där du verkligen tar upp allt. tråkigt att du inte får rätt hjälp. hade någon lagt ned så mkt tid som du hade jag nog bara skickat ett nytt kort till killen direkt.
verkar inte vara många butiker som är smarta utan istället dumsnåla, du kommer nog ALDRIG köpa något hos mediamarkt igen men hade dom istället betett sig mer proffsigt och slutat testa mobot med 2 stickor för det första(känns inte som de testat det alls) och kanske skickat dig ett nytt mobo eftersom det är uppenbart att även dom MÅSTE få samma fel. visst hade dom kanske förlorat någontusenlapp PGA att dom fått skicka iväg ett nytt mobo men sammtidigt hade dom vunnit en nöjd kund som handlat av dom många fler gånger och tjänat in den där tusenlappen.

hoppas det löser sig för dig.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

tror inte mediamarkt testar produkterna ordentligt. köpte ett usb minne därifrån för längesedan och det fungerade inte alls. när jag ville lämna tillbaka det så testade dom det inte ens utan bara gav mig pengar direkt...bara sådär. enkelt och snabbt men flummigt. jag ringde inte utan gick direkt till deras fysiska butik.

otroligt jobbigt när dyra saker kronglar därför läggar alltid jag 1-2 hundralappar mer och köper på ett ställe med bra support. dustinhome har den enklaste och bästa supporten jag träffat på. visst kan sakerna vara lite dyrare men dom pengarna är väl investerade så fort något kronglar.

vilket otroligt arbete du lagt ned på felsökning samt ett extremt långt och utförligt mejl till mediamarkt där du verkligen tar upp allt. tråkigt att du inte får rätt hjälp. hade någon lagt ned så mkt tid som du hade jag nog bara skickat ett nytt kort till killen direkt.
verkar inte vara många butiker som är smarta utan istället dumsnåla, du kommer nog ALDRIG köpa något hos mediamarkt igen men hade dom istället betett sig mer proffsigt och slutat testa mobot med 2 stickor för det första(känns inte som de testat det alls) och kanske skickat dig ett nytt mobo eftersom det är uppenbart att även dom MÅSTE få samma fel. visst hade dom kanske förlorat någontusenlapp PGA att dom fått skicka iväg ett nytt mobo men sammtidigt hade dom vunnit en nöjd kund som handlat av dom många fler gånger och tjänat in den där tusenlappen.

hoppas det löser sig för dig.

Tusen tack, skönt att det finns några som förstår vad jag får gå igenom

Och ja, det blir min absolut sista gång jag köper från Mediamarkt. Har även predikat för mina vänner och även de är övertygade om att aldrig mer köpa därifrån.

Missförstå mig inte, snubben på Mediamarkt som har hjälpt mig med mitt ärende har varit jätteschysst och jag tror nog även att han lider med mig, men han kan (enligt det han sagt iaf) inte ersätta mig med ett nytt moderkort eller pengar rakt av utan att det måste testas av deras tekniker.

Permalänk
Medlem

Hur gick det? Jag har problem med mitt Rampage också .. inte exakt lika som dej men min CPU lampa lyser starkt röd & inget händer .. googlar om problemet & märker att fler har samma problem! Så nu undrar man om man gjort bort sej & köpt en jäkligt dyr skit sak!.. Ska försöka kontakta Dustin om problemet! .. & ang Media Mark så handlar jag aldrig där mer..!!! köpte en Vattentät kamera som läckte som ett såll, & dom vägrade återköpa den.. Det där att kunden alltid har rätt verkar ju inte alls funka..

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten