Permalänk
Medlem

Dags för ny speldatorn. 15-17k

Tjena. Nu är det dags att köpa en ny speldator. Med tanke på att mina egna kunskaper är måttligt begränsade så skulle jag behöva lite tips!
Jag drog ihop något snabbt här men ni får gärna komma med tips / nått eget paket.

Permalänk

Ser bra ut, trots jag sjalv ar en NVidia-fanboy (A)
Men som de flesta sa, vanta med Sandy Bridge som kommer ut den 9 januari. En fet tips!;)

Vad for spel hade du tankt spela i ny datorn?

Lycka till;)

Permalänk
Medlem

Jo jag själv är också lite av ett nVidia fan, men skalningen på 6950 i xfire har jag läst varit väldigt fin. Valde att gå 2 6950 istället för 1 580 för jag får bättre prestanda för ungefär samma pris :).
Orkar inte vänta på Sandy Bridge ^^. Tänker inte spela nått specifikt spel, men jag vill ha möjligheten att spela vilket spel jag vill

Permalänk
Medlem

Lite komiskt att du dra på ett sånt Overkill-paket och sedan tar medelmåttor till minnen... Finns med bättre CL 7-7-7-20 är bra t.ex.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold