"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Medlem

Tjenare allihopa!
Då var det dags att köpa en ny dator, det är dock så att jag inte kan mycket om datorer dess delar och liknande. Jag undrar om det är någon som har ett riktigt bra paket med delar till en bra speldator, (jag har en kompis som kan bygga den). De spel jag spelar just nu är Napoleon total war, Civ V, och Starcraft. Jag vill att min nya dator ska kunna maxa dessa spel och gärna klara av de kommande spelen (tex Shogun 2 total war) på en hög grafik-nivå. Min budget ligger på ca 7500 för enbart datorn alltså inget operativsystem skärm mus osv.
Tacksam för all hjälp jag kan få!

Edit: Om någon har ett paket där operativsystem och skräm (ev också mus och tangentbord) är med så ligger budgetten på 9 500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wtfnut:

Vill ha bra tips på ett datorpaket, tänkte att tipsen i första posten är några månader gamla så det är väl antagligen inte det bästa just nu ?

Kollar man på de paket som folk lägger ut i tråden på de senaste sidorna så stämmer de i väldigt stor utsträckning.

Dock har jag bett trådskapare att göra en uppdatering, så kommer förhoppningsvis snart.

Visa signatur

MSI P67A-C45 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB | Corsair 2x2GB 1600MHz | 90+120 SSD | Fractal Tesla 550W 80+ | Fractal Define R3 Titanium

Permalänk

Är på g som så många andra att bygga en dator men har lite funderingar.

Mest på om moderkortet är ok för priset när ja vill ha ett skapligt som även kalrar Crossfire.

Sen funderar jag på att ta ett corsair nätagg TX 550 watt eller lyxa på lite med ett modulärt Corsair HX 650W 80+ ..Eller ska jag kämpa på med ett TX850?

Frågan är om 650watt fixar att köra 2st HD6950 grafikkort + en disk å de vanliga?
Gör det inte de så känns de som att ja lika gärna kan köpa ett 550 watts agg och hoppas att kablarna går att gömma heh.
Till en början blir det 1st HD6950.

Sen hur stor skillnad är de om man går ner till ett GTX 460 eller 470 och sparar in lite där och lägger ut det på bättre chassi eller nätagg eller moderkort ?

Tanken är att ett Fractal Design R3 ska duga att bygga i..
Mycket eftersom det bör va lite tyst och de ska stå brevid soffan och helst inte märkas -

Jaja...Mitt maxtak ligger på ganska precis 11k.
Så jag försöker få ut maxprestanda för pengarna.
Rätt säker att det blir en amd x6 cpu också..

OS.Skärm.Tangentbord måste ingå.

Shot..Alla tankar mottages

Edit
Har egentligen inga extrema krav när det kommer till spel men jag vill ha ok prestanda för närmaste året iaf.

Kundvagn - Inet.se

Permalänk

fråga

är denna dator bra ihopsatt för att spela spel med höga grafic krav Imageshack - fggfgf.png
uppskattar alla svar:)

Permalänk
Medlem

För att klargöra:

Jag kommer göra en duglig uppdatering av alla paket i början av januari när Sandy Bridge är lanserad. Om det finns någon som önskar paket utöver 4-8k AMD & Intel är ni välkomna att skriva det här (quota mitt inlägg). Det skulle underlätta om det finns folk som kan hjälpa till att sätta ihop sådana eventuella paket (kan handla om 10k-paket, SLi-paket etc.)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

En sista koll nu innan jag beställer. Och ni behöver inte kommentera grafikkortet då jag planerar att skaffa ett till och köra CF och har suttit och övervägt pris\prestanda fram och tillbaka. Och jag är inte gjord av pengar tyvärr.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/57804

Det blir aldeles super.. Inget att ändra.. Grafikortsfrågan är en budget fråga och vad man som person tycker passar ens användande.. Lycka till..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexcool20:

tror ni om detta passar Imageshack - dfgdfgod.png

Ändra ram - 4 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 16 GB of system memory endast enligt GIGABYTE - Motherboard - Socket 1156 - GA-P55A-UD3 (rev. 2.0) och du har valt 1,65V minnen..
Ta istället - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - Inet.se

Visa signatur

[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dSA1:

Kommer denna datorn kunna köra Cataclysm och Black Ops laggfritt. Max 6K!
Kundvagn - Inet.se

Du kommer att bli nöjd. Inget som stör i packetet.. Kanske lägga till en Cooler Master Hyper 212 Plus - Inet.se för tystare och kallare körning.. Annars lycka till..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexcool20:

är denna dator bra ihopsatt för att spela spel med höga grafic krav Imageshack - fggfgf.png

https://www.inet.se/jamfor?compare=1901761&compare=1901902
Kör exakt samma skärm som den du valt ut. Riktigt skön, det enda som är synd är att det ej finns hdmi ingång.

Dock tycker jag du bör göra som jag, vänta på CatchMe kommer med uppdatering för alla paket, det ska jag själv göra, har suttit och kollat på mer eller mindre samma paket.

Visa signatur

MSI P67A-C45 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB | Corsair 2x2GB 1600MHz | 90+120 SSD | Fractal Tesla 550W 80+ | Fractal Define R3 Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammasNK:

Hade till en början tänkt köra på 4GB minne, https://www.inet.se/artikel/5305673/corsair-4gb-2x2048mb-1600mhz-xms3, men funderar på om man inte lika gärna ska köra på 8GB, då minne är så billigt, och jag kommer att multitaska rätt duktigt.

När jag kolla på de paket trådskaparna har lagt upp hittar jag ingen med 8gb, så jag undrar, ska man köra på 4x2GB, eller 2x4GB?

Moderkortet har 4 platser, men är väll bara 2 kanaler... eller?

Allt är en kostnadsfråga vad du tycker är värt att betala. Vanligt användande så kommer 2x2GB att funka alldeles utmärkt men skall du ha mer program körning så ta 2x4GB istället.. Bättre att spara två stickor på moderkortet då man lättare kan lägga till än att man måste slänga några stickor för att få plats.. MAX per socket står på moderkorts tillverkarens sida. - Supports 1Gb/ 2Gb/ 4Gb DRAM size - MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Långhårig:

Eftersom jag gillar stora chassin så hade jag tänkt ett CM HAF X. Borde inte vara nåt problem att få plats med H50.
Verkar som det är fler som klagat på fläkten i H50 så det får nog bli två Gentle Typhoon i PnP.
(Där hör man också olika bud på om man ska sätta som insug eller utblås. Ska googla lite mer på det innan bygget men om nån har synpunkter så är dom välkomna).

Hade tänkt köra med 2x2gb och vengeance-minnena verkar inte säljas som det. Vad sägs om dom här istället ?
https://www.inet.se/artikel/5304340/ocz-4gb-xmp-2x2gb-1600mhz (1.65v)
Finns inte med på den listan jag hittar på ASUS hemsida (från 2009/12/11) men all info jag hittar om dom verkar stämma överens med specifikationerna från både moderkort och processor.

God jul till alla clockers !

Kolla minnet hemsida och se ifall dom går i 1,5v. Tycker att har tillverkaren specifikt skrivet 1,5v så måste det ju vara det som gäller.. Vad skall man annars gå på?? Kanske Inet.se som bygger datrer kan svara bättre på den frågan.. Ring till deras suport och fråga..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wtfnut:

Tja, har nu bestämt mig för att skaffa ny speldator. Kommer främst spela HoN och WoW men kan hända att jag kommer köra lite mer grafikkrävande spel så därför vill jag ha datorn så bra som möjligt. Operativsystem (Windows 7) måste ingå i priset också. Vill ni ha mer info så fråga bara, är tacksam för alla svar. (Repostade här eftersom min bror sa att det var lättare att få svar här)

Det hjälper ohört ifall du skriver in din max budget då det är direkt avgörande vad som packetet skall innehålla.. Skall du själv bygga eller skall tex inet.se gör det?? AMD eller Intel? GTX elelr HD grafikort?? Eller spelar ej roll??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeMinot:

Tjenare allihopa!
Då var det dags att köpa en ny dator, det är dock så att jag inte kan mycket om datorer dess delar och liknande. Jag undrar om det är någon som har ett riktigt bra paket med delar till en bra speldator, (jag har en kompis som kan bygga den). De spel jag spelar just nu är Napoleon total war, Civ V, och Starcraft. Jag vill att min nya dator ska kunna maxa dessa spel och gärna klara av de kommande spelen (tex Shogun 2 total war) på en hög grafik-nivå. Min budget ligger på ca 7500 för enbart datorn alltså inget operativsystem skärm mus osv.
Tacksam för all hjälp jag kan få!

Edit: Om någon har ett paket där operativsystem och skräm (ev också mus och tangentbord) är med så ligger budgetten på 9 500kr

Antingen väntar du på Sandy bridge den 5 Jan eller så ken du köra på detta pcket, maxa grafiken blir kanske svårt med en budget på 7500kr men du kan klara dig över medel..
Chassi https://www.inet.se/artikel/6901246/cooler-master-elite-334-s...
Nätdel Corsair TX 650W 80+ - Inet.se
Moderkort https://www.inet.se/artikel/1901902/msi-p55a-g55
Minnen Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - Inet.se
CPU https://www.inet.se/artikel/5309978/intel-core-i5-760-2-8ghz
HD https://www.inet.se/artikel/4303818/1tb-western-digital-cavia...
DVD https://www.inet.se/artikel/7104157/samsung-sh-s223-22x-light...
Grafik https://www.inet.se/artikel/5409048/gigabyte-geforce-gtx-460-...
Pris 7531kr inklusive frakt ifall du använder denan länken - https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Frågos skriv ett svar.. Glöm ej citera..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av moparlinke:

Är på g som så många andra att bygga en dator men har lite funderingar.

Mest på om moderkortet är ok för priset när ja vill ha ett skapligt som även kalrar Crossfire.

Sen funderar jag på att ta ett corsair nätagg TX 550 watt eller lyxa på lite med ett modulärt Corsair HX 650W 80+ ..Eller ska jag kämpa på med ett TX850?

Frågan är om 650watt fixar att köra 2st HD6950 grafikkort + en disk å de vanliga?
Gör det inte de så känns de som att ja lika gärna kan köpa ett 550 watts agg och hoppas att kablarna går att gömma heh.
Till en början blir det 1st HD6950.

Sen hur stor skillnad är de om man går ner till ett GTX 460 eller 470 och sparar in lite där och lägger ut det på bättre chassi eller nätagg eller moderkort ?

Tanken är att ett Fractal Design R3 ska duga att bygga i..
Mycket eftersom det bör va lite tyst och de ska stå brevid soffan och helst inte märkas -

Jaja...Mitt maxtak ligger på ganska precis 11k.
Så jag försöker få ut maxprestanda för pengarna.
Rätt säker att det blir en amd x6 cpu också..

OS.Skärm.Tangentbord måste ingå.

Shot..Alla tankar mottages

Edit
Har egentligen inga extrema krav när det kommer till spel men jag vill ha ok prestanda för närmaste året iaf.

Kundvagn - Inet.se

Bra packet och det kommer att fungera alldeles utmärkt.. Kanse skulle bytt till en BenQ TFT 22" V2220 LED - Inet.se då den verkar vara populär med tanke på prestanda och pris.. Men det är ju en smacksak..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Bra packet och det kommer att fungera alldeles utmärkt.. Kanse skulle bytt till en BenQ TFT 22" V2220 LED - Inet.se då den verkar vara populär med tanke på prestanda och pris.. Men det är ju en smacksak..

+1 på BenQ skärmen istället för acern.

Visa signatur

Permalänk

Låter bra....Tror nästan jag hellre tar ett 850watts nätagg...
Vore ju synd om jag vill köra crossfire sen och nätagget inte orkar med.

Fasen å...Svårt med alla val..Alltid hittar man nått bättre för nån ynka 100 mer å en aluchassi Lian-Li för 1300 spänn som vore fint osv ...heh

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om den här datorn? Kundvagn - Inet.se ska ha den till spel som Cs och black ops.

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk

Tjenna efter 3 års spelande med gamla Bettan så är det nog att dags att skaffa en ny dator.

Har läst lite på internet och kom fram till att Kundvagn - Inet.se är nog det bästa jag kan få för 9000.

Men nu är det snart sandy bridge som ut på marknaden och eftersom mellandags rean är i full fart så tänkte jag mig, om jag ska vänta till sandy bridge kommer ut och kolla hur mycket det går ner i pris eller om jag ska sätta ihop en ny dator.

Mvh Steffe Tack i förhand.

Visa signatur

I5 2500k | GTX 470 SOC | G.Skill 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe Stenhård:

Tjenna efter 3 års spelande med gamla Bettan så är det nog att dags att skaffa en ny dator.

Har läst lite på internet och kom fram till att Kundvagn - Inet.se är nog det bästa jag kan få för 9000.

Men nu är det snart sandy bridge som ut på marknaden och eftersom mellandags rean är i full fart så tänkte jag mig, om jag ska vänta till sandy bridge kommer ut och kolla hur mycket det går ner i pris eller om jag ska sätta ihop en ny dator.

Mvh Steffe Tack i förhand.

Bara för att ge ett annat förslag (även fast det är AMD) så ger jag dig detta. Notera att det är 2 stycken grafikkort så du inte tror att jag valt ett sämre kort för att vara elak. Är i stort sett detta paket jag beställt fast med endast ett HD6850 och ett annat moderkort och en cpu-kylare istället (Ska skaffa ett till HD6850 när jag får pengar nästa gång.). 53kr över 9000kr men du får skippa pizza en dag
Kundvagn - Inet.se

Här kan du se hur ett GTX 470 presterar gentemot två stycken GTX 460.
http://www.sweclockers.com/recension/12470-grafikkort-hosten-...

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

[QUOTE="gavve;10643482"]Bara för att ge ett annat förslag (även fast det är AMD) så ger jag dig detta. Notera att det är 2 stycken grafikkort så du inte tror att jag valt ett sämre kort för att vara elak. Är i stort sett detta paket jag beställt fast med endast ett HD6850 och ett annat moderkort och en cpu-kylare istället (Ska skaffa ett till HD6850 när jag får pengar nästa gång.). 53kr över 9000kr men du får skippa pizza en dag
Kundvagn - Inet.se

Men med tanke på att jag ska köpa ett nytt grafikkort senare så kör jag nog på 470'n. Jag ska nog där efter kör på ett ny cpu kylare och clocka skiten vad tror du om det?

Visa signatur

I5 2500k | GTX 470 SOC | G.Skill 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe Stenhård:

Men med tanke på att jag ska köpa ett nytt grafikkort senare så kör jag nog på 470'n. Jag ska nog där efter kör på ett ny cpu kylare och clocka skiten vad tror du om det?

Inte mer värt att byta ut kortet mot ett HD 6950 då? Det spöar ju GTX 470 och kostar inte många kronor mer. Alltså om du vet att du ska köpa ett till grafikkort liksom.
http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Skiljer exakt 100kr mellan ditt kort du valt och detta.
PowerColor Radeon HD6950 2GB - Inet.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har precis plockat upp ihop en dator till en polare som ska köpa en dator imorgon, tänkte då att det var bäst att kolla med er så allt stämmer.
Kundvagnen finner ni här: Kundvagn - Inet.se

Skärm och musmatta är också med, optisk läsare har han redan.

Tack på förhand

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem

Tjena har kollat runt lite på tråden och kommit fram till att detta paket Kundvagn - Inet.se borde vara ett rätt ok paket för denna peng men jag är lite av en nybörjare så jag vet inte riktigt vill bara veta om det duger eller ni vet något bättre. (ska vara för gaming)

MVH Akke2

Permalänk
Medlem
Skrivet av akke2:

Tjena har kollat runt lite på tråden och kommit fram till att detta paket Kundvagn - Inet.se borde vara ett rätt ok paket för denna peng men jag är lite av en nybörjare så jag vet inte riktigt vill bara veta om det duger eller ni vet något bättre. (ska vara för gaming)

MVH Akke2

Dumt att välja saker som inte ens finns i lager hos leverantören är mitt råd. T.ex. så kan du välja ett annat 6970-kort. Gigabytes kort finns i lager.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har byt moderkort och grafikort men är det ett ok moderkort om man skulle kunna tänka sig köpa ett grafikort till och köra cf Kundvagn - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av akke2:

Har byt moderkort och grafikort men är det ett ok moderkort om man skulle kunna tänka sig köpa ett grafikort till och köra cf Kundvagn - Inet.se

SLI: Ja, Crossfire: Nej.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallqy:

SLI: Ja, Crossfire: Nej.

men funkar det nu till cf? 2010-12-26 - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av akke2:

men funkar det nu till cf? 2010-12-26 - Inet.se

Ja! Tänk dock på att 200mm fläkten är beställningsvara och inte finns i lager heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tack så mycket för hjälpen.ska jag ha 200mm fläkten eller ska jag strunta i den för att det är en beställningsvara

Permalänk
Medlem
Skrivet av akke2:

tack så mycket för hjälpen.ska jag ha 200mm fläkten eller ska jag strunta i den för att det är en beställningsvara

Jag hade struntat i den och köpt den på något annat ställe om det nu behövs en extra 200mm fläkt.

Visa signatur